Katerina Janouch -Self made invandrarkvinna och idiot!

Luftskallen Katerina Janouch, sexolog i Expressen och bloggare på lätt dekadenta övre medelklassmagasinet  Amelia visar att intelligensen inte är lika hög som antalet poäng i LADOK-registret. Såhär skriver hon i sin blogg:

"Linda har rätt!

Linda Skugge har skrivit en riktigt bra debattartikel idag i Expressen.

Läs den här.

Bästa stycket är:

Ta fram alla småbarnsmammor, småföretagare och invandrare som sett igenom sossarnas bidragspsykos. Ge dessa framstående positioner inom Alliansen.

Ja, exakt så. Jag tar aldrig ut sjukpenning. Jag betalar sjukt mkt skatt. Jag driver egna företag. Jag är både invandrare och småbarnsmamma. Jag får inga bidrag från nåt håll. Däremot har vi ordnat jobb till 35 perssoner, främst kvinnor. Jag fattar inte heller varför alla är så förbannade på moderaterna och sväljer Mona Sahlins sliskiga tomma babbel?"

Sicken förbannad idiot! "Jag får inga bidrag från nåt håll...". Dumhetsvarningen blinkar som ett jävla disco nu alltså. Hon lägger in skrytöverväxeln över sina fem sketna ongar som hon har pressat ut, men nämner inte med ett ord alla hundratusentals kronor hon fått i barnbidrag för dem. Eller att förlossningsvården var free of charge! Skulle tro att de inte fått gratis skolgång heller, de fem stackars telningarna. Deras hulda moder har väl fått skriva dekadenta sextips åt svenne Banan så pennan glöder för att få ihop till the livelihood och mjölk för dagen.

Antar att denna self made invandrarkvinna med familj fick klara sig på att leta pant på stan när de kom till Sverige också då? Inte en spänn i bostadsbidrag? Visst serru...  Studiebidrag fanns det väl inget som hette heller? Och eftersom hon ofta och gärna pladdrar om att hon är alkoholisthustru kan man undra om den gåsens stackars man har fått jobba ihop till sin egen vård när han behövt sitta på torken, ligga på sjukhus, åka ambulans med mera. Jag har läst hennes bok och tyckte om henne ett tag, men så in i helvete ignoranta personer som Katerina Janouch är det svårt att vara positivt inställda till. Jag är glad att jag lånade den av en kompis och inte bidrog till hennes förmögenhet!

Ännu en person som man faktiskt tyckte var rätt okej (ja jag tyckte Linda Skugge var det också innan moderatkvinnan tittade fram och skrek hej. Finns det verkligen inga andra (m)-tanter än Mary på bloggen Mina Moderata Karameller som inte är idioter?) och som nu gett dumgirigheten ett ansikte?

Kommentarer
Postat av: Calle

Det känns lite som om du missade hennes poäng. Barnbidraget kan man inte avsäga sig. Skolsystemet kan knappast räknas som ett bidrag. Hon skrev också "får", inte "aldrig fått". Men hennes poäng var som sagt nog mer att fråga sig varför många ser ned på personer som henne - personer som försörjer sig själva och skapar arbetstillfällen.

2007-12-16 @ 10:45:41
URL: http://www.calleb.blogg.se
Postat av: Nicklas

Då har du nog också missat en rejäl poäng: det finns ingen som "ser ner" på personer som försörjer sig själva. Bara på de som skryter om att de har lyckats bättre än andra och tror att kan jag så kan de.

2007-12-16 @ 11:02:10
Postat av: Per

Skuggeaset hade ju precis börjat bli vettig när hon fick sin konservativa förlossningspsykos. Jag gillade beefen mellan henne och Ranelid, snacka om win-win situation, två kompletta idioter bråkar.
Du har förresten aldrig sagt att du har en blogg.

2007-12-18 @ 17:16:09
Postat av: Nicklas

Per: nä, det har jag nog inte:)

anonym: din kommentar raderas. Anonyma kommentarer drabbas av det ödet.

2007-12-19 @ 18:40:20
Postat av: Mary

Tack för omdömet, jag känner mig smickrad och hoppas kunna göra moderat av dig också, haha...

Ja, jag skämtar. Gott nytt år hur som helst Nicklas.

Postat av: Nicklas

Mary, jag säger som jag sade till min klasskamrat när hon ville locka mig till miljöpartiet: that would be the day that I die. Och det menar jag verkligen.

2007-12-31 @ 15:07:35
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Hanne

Hur mycket är ?sjukt mycket skatt?.

Enligt skatteverket deklarerar Katerina Janouch en årsinkomst på 180.000 kr. Hur mycket skatt kan hon tänkas betala av den summan? Trettioprocent kanske? Det blir 54.000,- Bara barnbidraget för
hennes fem ungar blir mer än så per år..

Men så klart om man tänker på hennes livstil: en villa i fashionabla Äppelviken i Bromma, ett sommarhus i Roslagen, en Mercedes sport cabriolet, en stadsjeep, årliga utlandsresor för hela familjen, skidsemestrar, dyra kläder etc. Visst blir det knapert med endast ca 10.500 kr i månadlig nettoinkomst. Man får verkligen hoppas att den f.d. alkoholisten och drogmissbrukaren till make som nuförtiden arbetar som varumärkeschef för dildobutikskedjan Ooups (där Katerina också är delägare)kammar hem storkovan. Annars förstår jag inte hur paret får ekonomin att gå ihop överhuvudtaget..

Man blir onekligen lite fundersam när journalister beskriver Katerina och hennes man Robert Bohman som det ? perfekta paret med de fina barnen, framgångsrika jobben och härliga semesterresorna?. Hur framgångsrik kan man vara med de årsinkomsterna? Och vilka semesterresor kan man spara till när månadsinkomsterna knappt räcker till bensinkostnaderna mellan sommarhuset och stadsresidensen?

Eller är det så som med moderatkärringen Maria Borelius som klagade över de höga svenska skatterna ända tills journalisterna grävde fram sanningen: varken hon eller hennes man betalade ett öre skatt i Sverige! Inte någon annanstans heller för den delen, eftersom den gemensamma förmögenheten var skriven via olika bolag på skatteparadiset vid den Engelska kanalen.

Jag undrar om någon på skattehuset
har tänkt titta lite närmare på Katerina Janouch och hennes makes Roberts Bohmans deklarationer. ;-)

2008-04-04 @ 23:20:52
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja du Hanne, man undrar vad som gör ett par "perfekt" egentligen?

Jag och min sambo sitter i en tvåa mot E20 och knappast i Äppelviken. Vi cyklar eller åker spårvagn dit vi ska, men vi är hederliga och deklararerar alla våra inkomster, något paret Janouch knappast verkar göra om de uppgifterna stämmer.

Jag ska nog lägga ett mail till skatteverket.

2008-04-06 @ 01:20:06
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Hanne

Du kan ju samtidigt tipsa skatteverket att läsa hennes blogg. Där får man bildbevis på vilka ställen de har åkt till och i vilket syfte. Det går knappt att påstå att resan till Fuertevertura med bästa väninnan var en jobbresa ;-)

Dessutom allt som står i mitt inlägg går att kontrollera på nätet. Hon har själv berättat i olika intervjuer vad hon äger. Man kan också kolla hur mycket hennes böcker har sålt och göra en jämförelse med deklarationen..

Jag hade svårt att hålla mig för skratt när hon i en tidningsintervju tydligen blev lite rädd när journalisten frågade om den fina Mercedes sport cabrioleten som hon hade fått av sin man som ´kärlekspresent´. Hon var väldigt snabb på att påpeka att hennes man hade sparat till den i ´åratals´. Haha. Bara en sådan kommentar skulle göra mig misstänksam om jag jobbade på skatteverket. Vad har nämligen journalisten med finansieringen att göra? Om makes årsinkomster är i paritet med Katerinas lär han ha fått spara under halva sitt liv till den där bilen.. Och frågan är hur fasiken de har haft råd med resten av förmögenheten då? ;-)

Nähä. Här luktar det Maria Borelius långa vägar.. ;-)

2008-04-06 @ 16:29:56
Postat av: hanne

Ser att du kontaktade skatteverket ;-)

Katerina Janouchs företag Gerpla AB dit pengarna från författandet går (ca 6milj. omsättning förra året) får hård kritik av revisorn Daniel Johansson för ”ett otillåtet lån i strid med aktiebolagslagen”.

Hur förklarar du det otillåtna lånet?

– Det har jag inga kommentarer till, svarar Katerina.

Angående aktiekapitalet som enligt revisorn skulle vara förbrukat säger Katerina att ”Det är en missuppfattning från revisorns sida”

Ifall slarv med kvitton och bokföringen (ingen kontrollbalansräkning har upprättats) också är en missuppfattning återstår att se ;-)

Tidigare under våren gick Katerinas dildobolag Ooups i konkurs. Leverantörsskulderna lär vara ca. 17 milj.kr.

Inget under att moderatkäringen Katerina är bitter att hon inte får några bidrag… Hoppas bara att skatteverket gör ett grundligt jobb den här gången ;-)

2008-08-25 @ 02:03:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Mmm, som jag skrev: Katerina Janouch, selfmade invandrarkvinna och IDIOT! Hoppas de skrapar henne torr och slänger in henne på Hinseberg i åtta år så kan hon skriva sextips åt sina medfångar för ett par cigg i veckan.

2008-08-25 @ 09:30:28
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0