Första veckan har gått!

Min första vecka på KYFV3Fastighetsakademin har gått. Det har varit jätteroligt. Matten har, tack vare min älskade sambo inte varit ett större problem. Det som har varit lite slitigt har varit datakunskapen faktiskt. Det kanske man inte tror, det har ju varit basic nivå, men även om du gör en sak åttio gånger per dag är det inte det lättaste att förklara vad det är du gör så att det går fram för en total nybörjare. Och det är ju på den nivån det måste ligga. Vi som är på medelnivå får en bra repetition och de som är proffs (eller åttiotalister...) har redan börjat med något annat.

Fastighetskunskap
med duktige och sympatiske rektor Bengt Hall var otroligt kul. Vi gick igenom fastighetsbranschens framväxt i Sverige och det var ju skitkul för en som jag som dels är fastighetspolitiker och som dessutom har ett brinnande intresse för infrastruktur och övergivna platser (urban exploration).

Hung Tam som är data och mattelärare är en kul prick. Annorlunda med en asiatisk lärare, det har jag aldrig haft förut. Han är sanslöst kompetent på sina områden men på informationsträffen trodde han att man var tvungen att säga upp sig från sitt arbete för att kunna studera. De har ingen studieledighetslag i Kina antar jag.

Några andra l
ärare har vi inte haft ännu, men de är ett gäng till.

Nä, nu ska jag skala skallen, dra på jeansen och kängorna och möta sambon nere på Olskrokstorget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0