Somliga straffar Gud direkt...

Jag gjorde ett stort misstag igår. Jag är inte helvegetarian, jag äter kyckling och fisk - samt lamm, viltkött och det lilla nöt som har fötts upp på gård och aldrig sett insidan på en köttfabrik. Inte ofta i och för sig. Fläsk vill jag helst aldrig mer smaka på. Jag tycker inte om smaken på det mer.

Detta lyckas Gröna Gårdar och Kaprifolkött med, så deras nötkött kan jag tänka mig att äta.

Anyway, jag och frugan var på Passion för mat-mässan på Eriksbergshallen igår. Hon köpte en trekiloslåda med nöt från Gröna Gårdar. Eftersom det var lördag igår och jag sagt att jag bara äter rött kött på helger oavsett vilket av det kött jag har gödkänt så bestämde vi att vi skulle steka upp de fina bitarna i lådan.

De stektes snabbt och snyggt upp av min fru och var lite blodiga i mitten. Läckert upplagda på en tallrik med örtsmör och klyftpotatisar serverade. De smakade jättegott - men igår kväll och hela natten har jag haft svidande ont i magen. Jag har inte ätit rött på en månad nästan, och sen går idioten och trycker en bit på säkert 200 gram. Jävlar vad det kändes att det inte var någon bra idé!

Man lär så länge man lever. Det händer inte igen.

Kommentarer
Postat av: Malin

En annan dum sak är att inte äta kött alls på flera år och sedan börja med att äta ölkorv som första sak.
Det gjorde jag på centralbadet, i baddräkt.

Jaja. :-)

2013-03-04 @ 08:55:15
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha ha ha ha!! Åh fy faaaan!! Det lär INTE ha varit roligt!!!

2013-03-05 @ 20:45:16
Postat av: Jimmy Windeskog

Du är inte "halvvegetarian", det finns inget sådant. Antingen äter man djur eller inte!

2013-03-17 @ 23:47:14
URL: http://www.nationellidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0