Nicke dricker inte mer.

I maj i år blir det nästan tio år sedan jag senast drack alkohol. Jag har självklart inte rört andra droger heller. Det roliga är att rätt många människor har så svårt att ta att jag plötsligt bara bestämde mig för att jag inte längre ville dricka. Jag hade inga som helst alkoholproblem, inte ens på den tiden drack jag särskilt ofta. Men jag bara slutade och mår så jäkla bra av det. Saknar det inte på några vis. Jo, jag kan sakna smaken av en god lambrusco i kvällssol eller en riktigt gräddig stout, men det är bara smakerna jag saknar. Själva alkoholen, inte alls.
 
Att folk reagerar med nästan bestörtning när jag säger att jag är nykterist, det är lite underligt. Jag kan inte låta bli att undra om reaktionerna blivit annorlunda om jag inte druckit av religiösa skäl? Eller av sjukdomsskäl?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Inga får så mkt skit som veganer och nykterister. Vi provocerar båda två för att vi pekar ut något folk vet är fel men som de kan ignorera så länge ingen pekar ut det. Många lider av någon form av kognitiv dissonans när det kommer till tex kött, och antagligen är det applicerbart även på alkohol.

2013-02-24 @ 07:57:03
URL: http://syntkatten.weebly.com
Postat av: Malin

Klart det är provocerande när ni inte ägnar er åt de njutningsmedel som kött och rusdrycker innebär :-)

Hittills har jag noterat att det finns inte en enda "kvällen före" som varit så rolig att den uppvägt ångesten dagen efter.

Och hej Nicke. Jag lever trots min avsaknad av fb.

2013-02-24 @ 12:14:24
Postat av: Nicklas Eriksson

Vad kul att du gör det Malin!!

Sarah, och jag som knappt äter kött heller. Bara viltskjutet när jag kan få tag på det samt kyckling från gårdsbutik och fisk då och då. Shit vad jag måste provocera!!

2013-02-24 @ 15:53:54
Postat av: Sarah

Haha, det borde inte provocera dock!

2013-02-24 @ 16:21:20
URL: http://syntkatten.weebly.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Nja jag vet inte, det kanske det inte gör?

2013-02-24 @ 21:37:39
Postat av: Jimmy Windeskog

Att veganer inom vänstern upplever att de får skit av sina kamrater för att inte äter djur säger väl en del om vilka människor de väljer att umgås med. Varit vegetarian i över 5 år utan att haft några politiska problem med det.

2013-02-26 @ 08:23:10
URL: http://www.nd.se
Postat av: Lasse Strömberg

Jag både dricker och äter kött, men jag uppskattar folk som har egna åsikter och står för dem. Du har min respekt i allra högsta grad!

2013-02-27 @ 20:38:49
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack så mycket Lasse! Jag är noga med att inte pracka på folk min diet.

2013-02-27 @ 21:25:26
Postat av: Jimmy Windeskog

Nej, bara dina extrema antidemokratiska politiska tankar. Då går det bra att tvinga på människor saker de inte vill ha.

2013-02-28 @ 11:46:07
URL: http://www.nd.se
Postat av: Jolina

Nicke, jag är glad för din skull. Du är en fin och bra människa.

2013-03-01 @ 22:02:00
Postat av: Per-Erik Larsson

Ja, vi gillar dig fast du inte dricker haha! Lite jobbigt med nycktra vittnen bara haha!

2013-03-02 @ 17:49:20
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjoman

Ja va fan det e lite trist att hanga med dig nu pa puben men en borjar ju anna vanja sig, det e ju nagra ar som du vartt torr. Na skojar bara, du vet jag bra driver me daj!

Forresten, vi annloper Halmstad nasta vecka! Kom dit och sag hej for sen e jag inte hemma pa tre manader!

2013-03-06 @ 21:21:32
Postat av: Michael Häggqvist

Tycker nazister att man har fel politiska åsikter är det en stark indikation att man är rätt ute...
(appropå Nd-Jimmys kommentar).



2013-03-15 @ 21:05:51
Postat av: Jimmy Windeskog

...eler så är man en idiot som inte ens kan se skillnad på nazism och demokrati...

2013-03-17 @ 23:49:22
URL: http://www.nationellidag.se
Postat av: Michael Häggqvist

Du bevisar pterigen min poäng.

2013-03-18 @ 11:59:40
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo, bevare mig för den dag som ett sånt as håller med en om något Michael!

2013-03-27 @ 21:54:38
Postat av: Jimmy Windeskog

Att ni extremistiska och obildade dårar gillar samma fiender är inte konstigt, det är logiskt. Verkligheten är ett hot för er.

2013-03-30 @ 11:49:15
URL: http://www.nd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0