Svenne Banan kan om han vill!


Kan allt de med...
"Det är i Billdal, Skintebo och Hovås som vi har mest problem med stenkastning. Det är oroväckande, man tänker på trafiksäkerheten, säger Magnus Strandberg, enhetschef på Veolias trafikledning."

Dessa tre förorter till Göteborg är till nästan etthundra procent helvita och totalt etniskt svenska. Enligt min kamrat som kört spårvagn i Göteborg är det enda ställe han vet om att det kastats in en brandbomb i vagnen nere i Långedrag. En annan etniskt rensad rikemansstadsdel. Helsvensk. Det enda som bryter den råttfärgade helhetsbilden är något enstaka adoptiv- eller diplomatbarn.

Now. Jag förnekar inte på något vis att det är problem i Nordost också, Angered, Bergsjön, Kortedala, eller på Hisingen. I Backa är de riktigt galna ibland. Men de vet att det inte kommer någon och kör dem i bil om vagnen eller bussen slutar gå, och att knalla till stan är inte så överfett. Det slog mig just att jag aldrig någonsin har sett en blatteunge åka på kopplet till spårvagnarna heller. Idel lintottar.


Kommentarer
Postat av: Lasse Strömberg

Visst är det konstigt?

Åker man hem med tunnelbanans röda linje i Stockholm en sen kväll kan man vara hundraprocentigt säker på att de skränande fyllon som befolkar vagnarna är helsvenska.

2011-11-04 @ 22:40:45
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja. Det var en grej jag gillade med att bo i Angered, och speciellt Hjällbo: knappt några fyllon alls.

2011-11-04 @ 23:54:42
Postat av: Martin

Ett gäng förra sommaren vandrade från pendeltågsstationen genom mitt område bort emot medelklassvillorna förra sommaren. 10 bilar hade fått däcken sönderskurna längs en linje fram till villaområdet. Tjejen som var hr och besökte fick sina däck sönderskurna och den semestern blev 4 kkr fattigare.



De som älskar ägande, de lär sig aldrig respektera egendom för de har fått allt de velat i sitt liv. De förstår inte hur mycket arbete 4 kkr representerar för en familj som knappt får det att gå ihop som det är.

2011-11-08 @ 09:31:25
Postat av: Nicklas Eriksson

Precis, och det gör mig så förbannad att högermedia aldrig skriver om det!

2011-11-09 @ 17:13:55
Postat av: Martin

För polisen handlar en sådan incident om pappersarbetet till försäkringsbolag...

2011-11-09 @ 22:58:38
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det är ju enda anledningen till att anmäla något till polisen. Så att man ska kunna få en nedlagd utredning att skicka till försäkringsbolaget.

2011-11-10 @ 21:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0