Utsikt från ett tak stäms för förtal av Botrygg.

Calle Fridén som driver bloggen "Utsikt från ett tak" har blivit stämd inför Attunda tingsrätt för förtal av byggnadsbolaget Botrygg. Botrygg är inget bolag som jag känner till, men Byggnads regionala skyddsombud brukar veta vad de gör. Om de har sprungit på bygget som Calle Fridén och Metro påstår att de gjort, ja då har inte VD:n Michael Cozazza rent mjöl i påsen. 

Att som Cozazza påstår, hävda att "sånt händer på byggen" när en balk glidit ur ett lyft och fallit får mig minst sagt att höja på ögonbrynen. Det gör det visserligen, men det ska inte göra det. Det är hela meningen med arbetsmiljölagen, något som Cozazza uppenbarligen inte känner till eller skiter i.

Det är skrämmande att han inte heller känner till att en juridisk person inte kan stämma för förtal. Det får en ju verkligen inte att tro att han kan arbetsmiljölagen. Jag håller på Calle! De byggen jag har varit på i Solna och Stockholm har heller inte varit det säkraste i världen. En gammal elektriker ruskade på huvudet och sa: "Asså grabbar, fö tjugi år sen hade de härna bygget fått stänga!". Och såna gamla stötar brukar veta vad de pratar om.

Johan Folin Röda Berget och Meeri Wasberg kommenterar även de.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!



Jag bor i ett av Botryggs hus i Hammarby Sjöstad och kan minst sagt säga att det här med deras arbetsmiljö verkar skit!!! När jag och sambon åkte dit för att kolla på vårt blivande hus kunde vi se byggkillarna hoppa mellan balkongerna... Helt utan skyddsnät eller vajrar eller något som kan likna säkerhet!



Jag håller på Calle Fridén.



/Sara

2011-02-07 @ 15:20:42
URL: http://zarrahh.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Hej Sara.



Intressant att få en inblick av någon som bor i ett av företagets byggen, tack! Tyvärr är det inte bara där som säkerheten är skit för oss som arbetar.



Ha det gott!



//Nicklas

2011-02-10 @ 21:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0