Gröna för Alliansen... jaha ja.

Det var så sant. I förra veckan gick ju 26 miljöpartister från Botkyrka ut och bildade den på intet vis ologiska sammanslutningen "Gröna för Alliansen". Det skedde utan större uppmärksamhet, men pigge Jöran Fagerlund uppmärksammade det. På den tiden jag var sosse skämdes jag alltid för samarbete med Miljöpartiet. Detta parti som i grunden är liberalt är skadligare än rökning för arbetarklassen. De var med och försämrade arbetsrätten genom 10-2-regeln, vilken kom att drabba främst kvinnor på små företag hårt. Varje år har de chansen att ta bort eländet igen men tar den aldrig.

De var dessutom med och drev igenom det pensionssystem som vi nu har vilket skapar fattigare och fattigare pensionärer år för år medan överklassen fortfarande är mätta och goa. Heder åt Vänsterpartiet som var det enda partiet i Riksdagen som sade nej till det vansinniga systemet.

I alla fall.
Om sosseriet satte igång att driva lite vänsterpolitik och sllutade oroa sig för hur de ska vinna medelklassen så skulle de inte ha problemet Miljöpartiet om halsen.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Windeskog

Jöran Fagerlund ja, han var ju UV-ledare i Dalarna när jag började organisera mig lokalt i SD kring 92. Han dömdes flera gånger till böter för att med våld försökt stoppa våra togmöten.



Good times...

2010-08-08 @ 15:03:29
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Martin

Högerentrismen still going strong ser jag.

2010-08-08 @ 18:58:05
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja han gjorde bra saker redan då, Jöran. Jag VET vad Ung Vänsters "våld" gick för på den tiden Jimmy, och det var inte värre än ert. Hur många mördade dina boys det året förresten? Var det då ni klippte den där stackaren i Klippan?

2010-08-08 @ 19:44:09
Postat av: Jimmy Windeskog

Skall du skylla knarkmordet i Klippan på SD? Varför inte Alliansen?

2010-08-10 @ 18:52:33
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej inte SD, men du har ju flera gånger blandat ihop mig med diverse konstigt folk, så då tänkte jag bara visa hur skoj det känns. Dessutom brukar du ju demonstrera med nazister (och dessa är ju inte direkt kända för sin renlevnadsstil). Jag brukar aldrig demonstrera med Ung Vänster, vare sig då eller nu.

2010-08-10 @ 22:09:37
Postat av: Jimmy Windeskog

Som sagt, dina anklagelser är lite väl långsökta för att de skulle ha någon rolig poäng.

2010-08-11 @ 08:50:43
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej, jag tycker att det är ganska skoj jag. Så du brukar alltså inte demonstrera med nazister mer?

2010-08-14 @ 16:54:54
Postat av: Cura emorroidi

Men det är väl ändå så att MP har utvecklats, de var mer liberala förr än vad de är nu.

2010-09-22 @ 12:20:05
URL: http://www.it.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0