Metalls avtal ut på omröstning!



För en medlemsstyrd fackförening och för ombudsmannaväldet slängt i havet!


Hjälp Metalls medlemmar som de flesta är ledsna, besvikna och förbannade på sin gula förbundsledning och sin skitdåliga förhandlingsdelegation som glatt (och fyllda av fruktan för en konflikt) gick med på ett uruselt avtal med teknikarbetsgivarna att få ut avtalet på medlemsomröstning!

Det är visserligen
mot LO:s stadgar (har ni hört på helvete!) att medlemmarna får bestämma, men någon gång måste vi ta upp knytnäven ur fickan och klippa till våra förbundsledningar i plytena så att de fattar något någon enda jävla gång! Ha Hamnfyran som förebild!

Skriv på här!

Kommentarer
Postat av: Malin

Har du läst hela avtalet nu då? Dvs teknikavtalet, vi har ju fortfarande 33 avtal kvar att förhandla om.

Men om medlemmarna inte är nöjda med den sk "skitdåliga" förhandlingsdelegationen så kan de ju rösta in andra till nästa gång =)



Har du inget annat för dig i september får du dessutom chansen att ställa några av dem till svars.

2010-04-14 @ 19:37:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej jag har fullt upp med vår egen avtalsrörelse. Men jag har ju tät kontakt med vår fackliga opposition på Volvo LV, så jag vet att missnöjet är stort.



Ja jag läste det;) Grattis och vi kommer GÄRNA. Och jag LOVAR att vara snäll och inte veta NÅGOT om fackliga eller politiska frågor!=)

2010-04-14 @ 21:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0