Är Sapere Aude rasist?




I tredje inlägget nerifrån gör Israels försvarare eller någon annan bort sig.


Det här inlägget
hittar jag på gp.se:s kommentarsfält om Anna the Duck:

Typisk polska!
inlägg av: Sapere aude! 2009-09-21 15:22
Yes! Jag visste det! Hon är alltså POLSKA! Född av polska föräldrar adopterad till Sverige av en likaledes polsk kvinna gift med en svensk! Det är inte mycket svenskt i den karaktären minsann! Tack Wikipedia!"

Vad spelar det för roll då, Sapere (eller Lennart Eriksson som du heter)? När det gäller israeler som på något vis gör sig till idioter är du snabbare än fan själv när han hämtar en prästsjäl en söndagsmorgon att klistra etiketten på andra som kritiserar det. Byt ut "polska" i ditt inlägg mot "jude" istället...

Skulle vara intressant att få en förklaring, men det kan jag nog glömma, eller törs du stå för vad du häver ur dig när det gäller andra än israeler? Du är inget annat än ett kräk, och det har du bevisat bra med den här postningen.

UPPDATERING 22/9:

Har fått mail från Lennart Eriksson som driver Sapere Aude där han skriver:

"Nicklas, jag kommenterar normalt inte på andra bloggar,
och har inte gjort det nu heller. Jag har ju min egen där jag skriver. 
Så det måste vara ngn. som utger sig för att vara mig eller min blogg.
Sapere Aude är ju ett begrepp som fler än jag använder dessutom.
Svårt att bevisa visserligen, men så är det.
Och - Igår kl 15.22 satt jag på tåget utan tillgång till internet.

En rättelse: Det är inte folk som kritiserar Israel som är rasister,
utan de som t. ex. anser att Israel inte har rätt att existera.
Judarna har rätt till en stat precis som svenskar och många andra.
Visst kan och bör man kritisera Israel, men inte själva dess existens.

Hälsningar
/Sapere Aude! - Lennart Eriksson"

Väldigt ödmjukt för att komma från honom måste jag säga.

Folk får själva ta ställning till om ni vill tro honom.

Kommentarer
Postat av: Will

Finns säkert flera som använder sig av det uttrycket, man kan ju aldrig vara säker på vem det är. Men det var ett jävla osmakligt inlägg!

2009-09-22 @ 00:16:10
Postat av: Gustav

Även om Lennart E verkar vara en rätt märklig prick, så kan man ju inte vara helt säker på att det är han som postat det där. Eftersom frasen betyder ungefär "våga veta" så är det ju ett populärt motto bland haverister och konspirationsteoretiker i olika läger.

2009-09-22 @ 00:17:44
Postat av: Nicklas Eriksson

Jodå, det är garanterat han. Ingen kan ha hans extremistiska åsikter utan att hata några andra folkgrupper.

2009-09-22 @ 07:42:44
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Johannes

Var det inte förövrigt han (ifall de nu är han den där "kända" bloggaren) som skrev ett snyftande debatt inlägg på newsmill om att han fick sparken på migrationsverket för att han var Israel anhängare? Jag tror bestämt det ,ifall jag inte blandat ihop korten fullständigt. Han verkar ju vad jag sett på hans blogg en galen Israel anhängare (en av många på högerkanten såklart), som känner behovet av att försvara Israel vad dem än gör. http://www.sapereaude.se/blog/, jag menar förstås han.

2009-09-22 @ 12:44:24
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Säkert, skulle inte förvåna mig. Det är samme snubbe vi menar.

2009-09-22 @ 13:01:01
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Stephen Graye

Är polacker en ras?

2009-09-22 @ 13:36:15
Postat av: Nicklas Eriksson

Finns ju iofs inga fler mänskliga raser än en, men jag, som alla andra, har inte tillgång till bättre terminologi.



De är ett folk i alla fall, västslaver. http://sv.wikipedia.org/wiki/Polacker

2009-09-22 @ 13:52:17
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0