Låt EU-sossarna dö sotdöden!



Sotdöden åt innestadssosseriet!

Det har minst sagt varit tyst på EU-sossebloggarna om resultatet av den demokratiskt sett parodiska omröstningen om Lissabonfördraget på Irland som Ja-sidan vann. Det var väl lika bra att de vann nu, för de hade fått rösta om och rösta om och rösta om i evighet tills de som leker demokrater hade vunnit. Jag trodde att de traditionella "ja är roligare"-sossarna skule fira nu?

Jag begriper inte
hur dessa som påstår sig stå upp för vanliga människor, arbetande människor, kan stå och ljuga oss rätt i ansiktena som socialdemokraterna tydligen orkar med. Nästa gång en EU-sosse pratar om demokrati kommer jag att avbryta denne, kalla hen för hycklare och visa hen på dörren. Resten av sossarna tycker jag bara synd om och hoppas på att ni liksom jag tar steget och lämnar hycklarpartiet en gång för alla och låter det dö sotdöden.

Här sitter Margot Wallström, kvinnan som en stor del av svenska folket vill ha som statsminister och fintar för allt vad hon är värd och försöker ducka den raka frågan från reportern om varför det är rätt att låta Irland rösta igen och igen och... EU har tagit henne med hull och hår och hon är numera lika oduglig som resten av den politiska frälseklassen.

Kommentarer
Postat av: Bahlool

Sen är ju frågan varför vi inte får rösta? Varför ska riksdagen bestämmma vad vi tror på ochv ad vi vill rösta på?

2009-10-04 @ 17:17:11
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Det kallas representativ demokrati och anses vara demokratins högsta utvecklingsstadium... Ha! Tung ironi där.



Jag anser det vara vägen in i konsumtion och tystnad. Och absolut en av de sämre formerna av demokrati.

2009-10-04 @ 18:02:47
Postat av: Bahlool

Tror lite mera direktdemokrati skulle inte skada. Nu med internet borde detinte vara så svårt att låta folk rösta på olika lagar och olika avtal mm..

ser man nu på döljandet av tsunamibanden så inser man att staten styrs av folk som vill dölja något..

2009-10-04 @ 18:09:40
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja absolut, visst är det så. Sveriges regeringar har alltid distanserat sig från folket och fört sin egen agenda.



Röstning på internet kommer, men det kommer att bli i relativt oviktiga frågor. Den representativa demokratin är ju det som möjliggör att en helt egen samhällsklass hålls under armarna och lever jävligt gott på våra skattepengar!

2009-10-04 @ 18:29:11
Postat av: Andreas

Det är synd att se EU:s förfall. Jag har alltid varit positiv till EU som projekt då jag inte ger mycket för nationsgränser. Men kan man inte respektera ett nej från folket så har man förbrukat sin rätt att ha makt.

2009-10-04 @ 20:31:37
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej, från början var det ett bra projekt, och om inte liberalerna och de konservativa tillåtits ta över hade det kunnat bli riktigt bra.

2009-10-04 @ 22:37:03
Postat av: Andreas

Precis min mening.

2009-10-05 @ 00:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0