Handla israeliskt... eller inte.

Karlen som driver bloggen FiM (Fred i Mellanöstern, han borde lägga till "på Israels villkor", det hade speglat sanningen bättre) lägger ut en lista "för alla som vill handla israeliskt". Ja de måste ju vara tiotusentals... Det var därför deras demonstration samlade hela två- trehundra personer i Stockholm medan demon mot Israels vidriga krig samlade 12000...

Anyway, här är skiten. Den funkar ju på två sätt om vi säger så... Åh, och till min stora lycka, FiM, så har jag en Wassermax!

" Handla israeliskt

På uppmaning från folk som vill handla israeliskt, lägger jag nu ut en lista med israeliska varor (tack antisemiter, för hjälpen).

Vegetariska produkter från Israel och Tjeckien

Vegetariska produkter från Israel och Tjeckien

  • Mat & dryck
    • Frukt och grönsaker av märke Jaffa, Carmel, Top, Mehadrin, Agrexco och Bio-Top (”ekologiskt”)
    • Cocktailtomater (Rini Cherry, Melody, Bio-Top, Dana Cherries, Arav A, Carambola, Carmel)
    • Dadlar (Deglet Nour, Jordan River, Jordan Plains) (OBS! Många dadlar är från Iran…och vad tycker vi om Iran?)
    • Djupfryst mat från Hälsans Kök (Sojakorv, Gourmetbullar, Gourmetburgare, Sesam Nuggets, Vegeschnitzel, Gourmetfärs, Vegebitar)
    • Viner av märket Carmel och Golan Heights Winery
  • Hudvård/hygien
    • Hudvårdsprodukter av märke Ahava och DSD.
    • Tampong, Apoteket tillverkare Rostam Ltd.
  • IT-produkter
    • WizLan, Checkpoint, RiT, RadGuard, Algorithic, Ossi Scandinavia AB
  • Hushållsprodukter
    • SodaStream kolsyremaskin och essenser (OBS! Inte efterföljaren Wassermax)
  • Skor, väskor, strumpor, plånböcker…
    • NAOT"

Kommentarer
Postat av: Sebastian

helvete, och jag som gillar sojakorv..

2009-01-20 @ 16:57:09
URL: http://jagkanbetemig.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

That´s it mister! No sojakorv for you;)

2009-01-20 @ 18:26:31
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: johan

lustigt nog (eller hur man nu ser det) sitter jag i detta nu, as we speak, och äter den där vegetariska färsen... håller visserligen med författaren av detta bloggen, vänster-ist som jag är men jag vettefan om jag tror på sk konsumentmakt. drabbar inte det bara de israeliska arbetarna mest, och de borde man ju solidarisera sig med, i deras klasskamp

2009-01-20 @ 18:28:24
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo, men vem drar in vinsterna från försäljningen och vart går skatten på den vinsten? Rätt in i fickorna på Israels militärmaskin.



Det är en fråga man får ställa sig.

2009-01-20 @ 18:32:17
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Arnold

"Det var därför deras demonstration samlade hela två- trehundra personer i Stockholm medan demon mot Israels vidriga krig samlade 12000".



Nu e väl hur många som dyker upp ett ganska dåligt sätt att mäta Israels stöd? Israel har väl hyffsat starkt stöd i Sverige, bara det att de stöds av borgare, vilka sällan pallar dra sig ut på gatorna för att demonstrera.



Men dom är allt ena hejare på att skriva insändare...

2009-01-21 @ 17:16:25
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det är väl inte världens bästa kanske. Många av samhällets makthavare verkar ju i det tysta.



Nä de är dåliga på att dema. Det är väl pga deras urgamla tes om att ensam är stark.

2009-01-21 @ 17:29:16
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Hellboy

Pssss!

Kolla in inlägget(om Gazakrigets civila offer) hos Gud idag:http://gudmundson.blogspot.com/

En tankeställare bara...

2009-01-21 @ 20:15:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Hellboy: nej, jag har slutat läsa den idiotens blogg. Jag blir bara arg av det. På ett o-bra sätt.

2009-01-21 @ 20:52:37
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Kristina

Fan också! Hälsans kök gör kanske godaste veggosnabbmaten. I mina ungdoms pk-dagar bojkottade jag märket för att övergå i dekadens på senare år men har skippat det igen med tanke på senaste tidens händelser. Kan inga palestinier börja göra veggomat? En lysande affärside (om dom nu inte var ockuperade, blockerade mm skit) eftersom halva vänstern (=stödjer Palestina) är veggosar och skulle stödäta mer än några mufare någonsin orkat göra på Wild`n fresh.

2009-01-22 @ 14:02:52
Postat av: Nicklas Eriksson

Kristina; de har lite svårt att göra det. De odlingar som en gång var deras är numera israeliska...



Men idén är bra!

2009-01-22 @ 15:25:34
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jo det är jag fullt medveten om. Men om vi levde i en annan (bättre) värld så...

2009-01-23 @ 10:18:09
Postat av: Jerka

Självklart köper jag helst israeliska varor.

Jag stöder demokrati, inte stenkastare som hellre vältrar sig i att leka "offer" inför PK-världen i stället för att arbeta och bygga sitt land.

2009-01-23 @ 10:47:29
Postat av: Nicklas Eriksson

Bra Jerka. Duktig kille som inte är PK.

klapp på kinden

2009-01-23 @ 15:35:40
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjoman

Jerka: jag ligger just nu pa redden utanfor Singapore. Vi har rast och jag har visat ditt inlagg for grabbarna har i massen och oversatt.



Samtliga 56 undrar vad du ar för en javla idiot och sade sig vara villiga att hava dig överbord om de hade haft dig dar. De undrar ocksa vad svenskar ar for empatifattigt folk, jag har visat dem diverse bloggar som tar stallning for Israels slakt.



Vi kommer fran 22 nationer pa mitt skepp sa du vet det. 2 ar arablander.

2009-01-23 @ 22:56:00
Postat av: Bengt

Arabiska produkter, kat, dadlar,självmördare,heroin,islam, hedersmord, burkor,dårar och en skvätt olja.

2009-01-24 @ 17:04:21
Postat av: Nicklas Eriksson

På måndag blåser jag Bengts riktiga namn, adress och anställning.



Det känns för jävligt att behöva göra det, men den dumme fan har ignorerat min önskan om att hålla sig borta från min blogg tills några väldigt lätta krav var uppfyllda. Han har vägrat och nu har jag fått nog. Har hotat med den här åtgärden, men han tror nog bara att jag har lekt med honom.



Jag har till och med en bra bild på honom som jag kanske lägger upp.

2009-01-25 @ 18:10:59
Postat av: Egon

Du har en öppen blogg, du har en åsikt. Bengt skriver något du inte gillar och då ska du hänga ut honom? Vad fan är du för en antidemokrat?

2009-02-01 @ 17:02:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Gäsp... tänk om jag fick en spänn varje gång någon trött pissliberal kallade mig det.

2009-02-01 @ 21:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0