Göran Skytte har en grej där...

Den gamle ex-maoisten Göran Skytte känner att han måste häva upp sin stämma för att inte bli helt ifrånåkt i Israeldebatten.

Göran Skytte är visserligen
att likna vid en kuvad gammal hund som har gått från att vara en varg nu snällt sitter under husses bord och slickar honom  tillgivet på handen för att inte glömmas bort, för att få sitt bröd.

Det han skriver i slutet ställer jag upp på. Jag blir galen av ilska när jag ser folk (och jag skiter i om de har blåa eller bruna ögon, inte som Mohamed Omar) bli galna av glädje över att bränna en flagga och hojta religiösa slagord av allt dumt att ropa.

Vi behöver mindre religion i den här konflikten, inte mer. Men det där verkar också vara en stockholmsgrej. Förra lördagen på Gustav Adolfs torg stod det kanske tio-femton ungdomar och skrek "Allahu akbar", men de tystnade när några äldre gubbs som såg ut att vara PKK eller Irans kommunistparti sa åt dem att knipa käft.

Sedan var det ju pajasen från det religiösa palestinska samfundet, men han var nog den minst uppskattade talaren, och också därför lagd sist. Jaja.

Jag håller med Göran Skytte
när han säger "Aldrig i livet vän med judehatarna". För så är det, jag är inte så enfaldig att jag tror att alla judar i världen stödjer Israels barnamord och folkrättsvidriga attack mot en demokratisk vald regering. Däremot kan jag även säga "Aldrig i livet vän med arabhatarna". För de blir också fler för varje dag. Och dem tar inte Göran Skytte avstånd från.

Religion är ett opium för folket. Oavsett vilken religion vi pratar.

Pingat på http://intressant.intressant.se

Kommentarer
Postat av: livelev

Kunde inte sagt det bättre själv.



När det gäller den här konflikten verkar det vara lite si och så med den politiska skolningen både till höger och till vänster.

2009-01-18 @ 14:29:45
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Uffe

Citat:

"Religion är ett opium för folket. Oavsett vilken religion vi pratar."



Ja, och den farligaste religionen av dem alla är marxismen. Den har tagit livet av tiotals miljoner människor.

2009-01-18 @ 18:50:56
Postat av: Nicklas Eriksson

Uffe, gubbar som du blir man bara trött på. Skriv genast in dig på Komvux för historia A och gå vidare därifrån.

2009-01-18 @ 20:08:30
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Per

Nicke, sådana som Uffe hatar ju Komvux. De har ju en spännande syn på bildning också, men det får man nog om man tror att folk föds till saker. Vi lever ju i en monarki...

2009-01-19 @ 04:35:57
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja iofs, men det är de som nog skulle tjäna mest på att gå på komvux och lära sig något nytt.

2009-01-19 @ 08:01:34
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0