Svensk polis misshandlar passiva strejkvakter!

I den här filmen visar Malmös LS av SAC hur det gick till när den svenska poliskåren bryter mot grundlagen och troligtvis också mot polislagen.

Polisen uppvisar en skrämmande brutalitet där de bland annat sprejar flera aktivister varav vissa hålls fast, på nära håll i ansiktet med decilitervis med pepparsprej. De sliter också ut en liten tjej på max 50 pannor och bollar runt henne som en vante, släpar henne längs gatan och bryter med hennes armar.

De är aldrig mindre än tre mot en, och syndikalisterna begår inget motstånd rent fysiskt, bara passivt. Poliserna är däremot skrämmande aktiva. För vad? För att skydda ett fullständigt jävla as till arbetsköpare som på en resa misshandlat en av sina kockar grovt. Jag har tidigare haft en viss respekt för svensk polis, men den här filmen plockar bort den TOTALT.

Och jag
som ville bli polis en gång i tiden, jag spyr! Jag har två vänner som är poliser, jag tror inte jag vill träffa er mer för hade jag varit i Malmö hade jag ställt mig hos strejkvakterna, och ni hade blivit tvungna att misshandla mig, för jag hade heller inte flyttat mig.

Polis och
militär - kapitalets här. Så sant som det är sagt.

Filmen
visar förresten några små exempel på hur "den städade borgarungdomen" reagerar på fackliga yttringar. Jag har sett det själv utanför Briggen när vi blockerade Sofia Salladshuvud, nu finns det på film. Exakt som de gör i filmen, så var det unga liberaler som bar sig åt i fullt dagsljus på tredje långgatan i Göteborg. Jag kan ändå inte låta bli att le lite.

Mad props
till Malmös LS och tillresta. Men polisen får mig att vilja spy.

http://motkraft.net/index.php?view=news&id=2454

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0