Årets curlingförälder utsedd!

Pernilla Lindeberg, du är en jävla curlingförälder.

När jag var blott aningen äldre än din son hade sett fler flådda älgar, rådjur, grisar och harar än jag mäktar med att räkna. Jag hade hunnit med att skjuta en urtagen älgvåmm full med hemgjorda pilar tillsammans med min odygdspåse till bror. Jag hade varit med på mitt första jaktpass. Din stackars orolige son som inte kunde sova på hela kvällen har nog fått sig en värdefull insikt i att livet inte är en disneyfilm.

Ibland är min lycka över att ha vuxit upp på landet total.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nä, men ändå... Det e ett BARN vi pratar om... Tyckte det var lite väl hårt för en 5-åring att ta... Men man tycker olika...

2008-08-08 @ 23:01:48
URL: http://metrobloggen.se/ordinarygirl
Postat av: nicklas eriksson

Det tycker inte jag att det var. Han kommer att ha ett enormt försprång framför sina jämnåriga små pipsillar som inte sett mer kött än en rökt skinkbit. Framför allt kommer han att begripa att livet inte är som Lejonkungen. Oavsett hur mycket han tycker om hästar.

2008-08-08 @ 23:11:42
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Gustav

Hear, hear. Jag tyckte att djurparkschefens kommentar var klockren. Inget töntigt undflyende här inte.

2008-08-09 @ 01:42:01
Postat av: Daniel

Jag trodde du var djurrättare, eller har jag missuppfattat?



Tack för ett trevligt blogginlägg hur som. (:

2008-08-09 @ 05:18:46
Postat av: nicklas eriksson

Daniel, du har missuppfattat en masse. Jag är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli djurrättare. Jag tycker mycket om djur och anser att de har en viktig plats att fylla i vår biosfär, men jag kommer aldrig att anse att de är ens i närheten av att vara likvärdiga med människor.

2008-08-09 @ 08:51:25
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Ohyra

Jag läste den där jag med och tänkte ungefär samma sak. Jag menar hur faen trodde dom att djuren skulle få mat? Färdiglagad oxfilé provencale?



Det där med djurrättare e satans skevt med - jag förstår inte heller hur nån kan vara så enormt prop djur att dom hellre ser till deras behov än till andra människor? Men även om man är djurrättare tror jag ingen skulle klaga över att djuren fick den mat dom är menade att få...

2008-08-09 @ 12:32:58
URL: http://ohyra.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Ja fan... jag minns en debatt jag hade med en extremdjurrättare jag hade under min tid i SSU på deras forum. Han hävdade att djur och människor hade EXAKT lika stort värde. Jag sa att jag hoppades att han aldrig skulle bli brandsoldat, för om han kommit ut med min hund istället för mitt barn ur ett brinnande hus hade jag dräpt honom där och då.

2008-08-09 @ 20:15:10
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Daniel A

Jag tycker att det är rätt av djurparken, för om man ska titta på djur så ska man väl se dom som djur, och inte som bilder från jehovas tidningar.



Man blir ju skrämd idag när folk inte vet var kött kommer ifrån eller när tonåringar inte vet att lax är en fisk.

2008-08-11 @ 09:54:35
Postat av: nicklas eriksson

Håller med dig Daniel!

2008-08-11 @ 19:09:52
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0