GAIS, tentor och ångest!

Mitten på April närmar sig, och jag och min klass på Fastighetsakademin ska snart ut på vår andra LIA (Lärande i Arbete). Även denna gång ska jag vara hos Susanne och TomasHSB i Partille. Denna gång är det en ren trädgårds-LIA. Ska bli så oerhört skönt att få ränna fingrarna i jorden!

Jag har inte uppdaterat Arbetarperspektiv på ett tag. Anledningen stavas tentamen. Idag hade vi en 14-sidors tenta i Fastighetsföretagande. Rätt lätt, faktiskt. Tror kanske inte att jag sätter VG, men det anser jag vara skitsamma, och det gör nog en presumtiv arbetsköpare också om man har goda vitsord från LIA och sin förre arbetsköpare, och det har jag.

På måndag väntar en tenta i elsäkerhet och efter det börjar trefaskursen. Jag gjorde den enda omtenta i el som jag hade släpande förra veckan (seriekoppling och parallellkoppling. Det är lätt, men jag var på Lanzarote när vi hade genomgången) och jag tror jag klarade den rätt bra. Blir roligt att få ut en BB2- behörighet i el. Då får jag jobba som installatör om jag vill sen.

Ikväll väntar match mellan GAIS och haschpundarna och löjdarna från Söder (men de är mest inflyttade skåningar och masar, ha ha!) Hammarby. Innan säsongen började kändes det faktiskt som om GAIS under Magnus Pehrssons ledning skulle kunna slå ur underläge på riktigt, men med den papperstunne Sheriff Suma ensam på topp (jag ska specialgranska honom i kväll, kära sambo!) och den benhårda vägran att överge det konstiga systemet med en ensam på topp i ett lag som GAIS som inte skulle känna igen "gå med upp och hjälpa till" om det så hoppade upp och bet dem i röven och blytunga bortatorsken mot Trelleborg sist så har det allt mer börjat lukta division hundrakort och spel mot Sleipner, Sylvia och en massa såna rövlag från hålor som knappt finns på kartan. En poäng kommer att kännas fullt godkänt.

Blir mer och mer negativ till supporterföreningen Grönsvart Göteborg också. Det var jag redan när de bildades men det känns som om deras filosofi bara går ut på att bevara bilden av gaisaren som ett fyllo i tokhatt och skinnväst. Känns skitkonstigt att de har flyttat in på The Dubliner, ett ställe man alltid kännt haft lite mer stil och klass än Gamle Port dit jag faktiskt ska bege mig om nån timme. Där huserar föreningen Gårdakvarnen som jag är medlem i av och till, åker sällan på bortamatcher numera, och då känns det inte riktigt aktuellt att vara med i föreningen. Dock umgås jag gärna med de flesta i föreningen. De har bättre musiksmak än skinnvästarna också, ragga, dancehall och punk är utlovat och det sätter en gammal skinnskalles hjärta i brand.

Hoppas nu
GAIS sätter i alla fall en poäng också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0