Våldsmonopolets chockerande uppvisning i ineffektivitet.



Det är inte bara i NY som folks utsätts för våldsmonopolets besinnigslösa galenskap

Man kan ju inte
annat än att applådera Göteborgs poliskårs vansinniga inkompetens. Efter matchen ikväll blev plötsligt Gamle Ports uteservering utsatt för ett stormningsförsök av lillebrorsans småfiskshuliganer. De kom inte fram, såklart, eftersom farbror blå hade slagit en järnring runt Gamle port där de äldre och vanliga fansen håller till. Våra småpojkar sitter på krogen bredvid. Vet inte om lillebror inte visste det eller om det bara var ett försök för att få ut våra små utan könshår.

Ut kom de i alla fall
, fort som fan, och försökte ta strid med sina antagonister. Farbror blå vevade på lite grann med sina underbara kulbatonger som de säkert tillfredsställer sig själva med i vanliga fall när de inte arbetar. Sedan gjorde de årets dumhet, fullt i stil med när de tvingade in AIK:s grisar till huliganer på Gamla Ullevi -05: de trycker in våra små på Gamle ports uteservering! Mitt bland kvällsflanörer, vanliga göteborgare och vanliga fotbollssupportrar pressar de ett hormonstint huligangäng. Flaskor börjar vina både från lillebrorsans kategori C och från våra egna och våra små anfaller polisen i stickande utfall.

Polisen tar till sin näst käraste leksak och börjar dränka uteserveringen i sin förbannade pepparsprej, det rinner från folks jackor och ett nygift par i femtioårsåldern som inte hann undan tillräckligt fort fick den vämjeliga skiten i ansiktet. Tack för det, supporterpolisen och piketen! Min svägerska får en ketchupflaska i skallen, lyckligtvis inte kastad, för då hade hon nog inte överlevt. Det var en av våra som skulle hysta iväg den mot snuten.

Stolar flyger från uteserveringen eftersom folk såklart lackar ur när polisen börjar spreja de som inte gjort ett dugg med pepparsprej. Jag och mitt sällskap drog oss, visa av skadan som oftast uppstår när våldsmonopolets utövare sätter in, inåt i restaurangen ganska tidigt och undgick både pepparsprej, flaskor samt kontakt med lillebror och våldsmonopolet.

Men man ska väl vara glad åt att snuten har sin pepparsprej, annars hade de väl börjat tömma magasinen in på uteserveringen istället.


Kommentarer
Postat av: gosef

Det där stämmer inte, i alla fall inte början. Det var inte på grund av att IFK's huliganer som det blev bråk, dom var inte ens i närheten. Det som startade det hela var att två killar(gaisare) skojbråkade, innanför snut-avspärrningen. Då kommer 2 poliser snabbt som fan och tar strypgrepp på varsinn, några av deras kompisar gick fram och frågade vad snuten höll på med, då drar bengen batong och börja skrika.

DÅ kom kategori C och försökte frita dom 2 gripna, och då började pepparsprayen, resten såg du..



Och jag såg allting från ett par meters avstånd så det är inga uppgifter jag fått av någon annan.

2010-08-28 @ 12:36:40
Postat av: Nicklas Eriksson

Okej. Jag såg också det mesta från ungefär samma avstånd, där det brister för mig är hur exakt det startade. Det var folk som skrek att blåvitt kom, och du vet hur snabbt sånt sprider sig.

2010-08-28 @ 13:50:54
Postat av: v

Jag stog 2 meter ifrån och kan bekräfta gosef version. Inte en blåvittare inom synhåll.

2010-08-28 @ 14:04:15
Postat av: Freddan

Det var supporterpolisens ord att blåvitt var i krokarna. Ännu värre om dom hävdar detta (som undanflykt) o det beror på ett felingripande.

2010-08-28 @ 17:01:00
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja en undanflykt måste de ju såklart ha. Det tror jag ingår i polisutbildningen.

2010-08-28 @ 23:23:28
Postat av: Karpstryparn

Heja polisen, säger jag! Säkert en vänsterextremist som får stryk, det förtjänar sådana med tanke på alla antidemokratisk skit, t ex terrorisistiska våldshandlingar, som de ägnar sig åt. I sådana fall stödjer jag polisen fullt ut.

Länge leve polisen!

OBS! Du behöver inte besvara min kommentar, för jag kommer inte att svara tillbaka. Varför? Ja, det har jag förklarat in de två tidigare kommentarerna som jag skrev till dig för en liten stund sedan.

Tack för mig, och god natt på dig!

2010-09-02 @ 23:53:00
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Karpstryparn

Tillägg: Hoppsan, hehe, "all", "terroristiska" och "i" ska det stå, blev lite felstavat på några ställen där. Nåja, även den bäste kan göra fel någon gång....och det gjorde jag alldeles nyss också.

2010-09-02 @ 23:56:59
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Nicklas Eriksson

Säkert en rätt fejkad bild...

2010-09-05 @ 19:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0