Om Malmö är hatets huvudstad så är Erik Svansbo djävulens fiolspelare.



Inte Erik Svansbo, men den här är nästan lika läskig som han.

Nu har det inte bara
brunnit i proppskåpet på Erik Svansbo (FP). Det gjorde det för länge sedan nämligen.

Hela centralanläggningen, tillsammans med matarledning, transformator, jordtag och överhuvudtaget hela nätanslutningen är nedmonterad, smält och såld till Kina.

Malmö har ju röstat nej till att låta tennismatchen mellan Sverige och Issrael genomföras med publik på läktarna. Detta har fått den gode fiolspelaren, sionisten och folkpartistiske riksdagskandidaten (damn! Vad ska vi med (SD) i riksdagen till om Erik Svansbo kommer in?) att gå igång på alla cylindrar. Motorn är helt uppenbart inte miljövänlig.

Läs den helt patetiska postningen där han kallar Malmö för "hatets huvudstad"! Jag lovar er, först skrattar man en stund, men sedan blir man lite rädd; den här kardinaldåren kan faktiskt sitta i Sveriges riksdag om ett tag...

Kommentarer
Postat av: johan hannu

man kan ju bli mörkrädd för mindre! under vilken sten har du funnit denne ultrareaktionäre figuren? olustig läsning var det i alla fall, både inlägget du nämner, och de andra inlägg jag dristade mig till att läsa.

2009-02-19 @ 13:38:39
Postat av: Nicklas Eriksson

Han går att hitta rätt enkelt på bloggtoppen bland annat.



Du slår ju huvudet på spiken, det är ju reaktionär och konservativ han är, långt från de liberala ideal han säger sig ha. Han skulle förmodligen passa mycket bättre i Sverige- eller Nationaldemokraterna än i (FP). Kanske även att han skulle finna en hemmahamn i SMR eller Folkfronten, men så var det ju det där med hans sionismvurm...

2009-02-19 @ 14:12:28
Postat av: Kristina

Är så frustrerad på all jävla pajkastning från borgarna. Det är ju så enkelt om man bara vill förstå;

Det är demokratiskt att en stor folkopinion kan stoppa en match från att spelas utan publik. Folket har talat. Va ska vi med opinion till om den inte ska användas? Eller ska alla sitta tysta hemma på sin kammare, ja då skulle jag bli rädd för hatet på riktigt.

2009-02-20 @ 22:06:49
Postat av: E Eklund

Jag instämmer i Kristinas inlägg. Varenda socialdemokratisk blogg är fullspäckad med skitsnack om regeringen och alliansens vänner kastar vänligt men bestämt tillbaka.



Arbetslöshetsdebatten borde vara alldeles opolitisk. Båda sidorna av partiblocken borde istället för att ägna sig åt "kast med liten paj" stå eniga och försöka finna en gemensam värdegrund gentemot den så svåra arbetsmarknadsproblematiken.



Hellre än att hålla på och skylla på varann och slänga glåpord fram och tillbaka, borde vi tillsammans göra allt vi kan för att försöka lösa frågorna kring den växande arbetslösheten i landet.



E Eklund

2009-02-20 @ 22:36:57
URL: http://teame2.blogspot.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

Fast E Eklund, det är lite svårt att finna en samsyn när en viss arbetslöshetsprocent är en del av högerns redskap för att skrämma de arbetare som är i jobb med.



"Om inte ni vill ha jobben finns det tusentals som garanterat vill." Så har det hetat i alla år från ägarklassen.



Dessutom är det ju deras huvudideologi, kapitalismen, som gör att de här krascherna återkommer tätare och tätare eftersom det systemet inte kan bära sin egen vikt.



Tyvärr började ju reformistpartiet jamsa med i den eviga tillväxtens lovsång, något som gårdagens högertroll inom partiet som Ingvar Carlsson och Kjell-Olof Feldt säkerligen var mer än nöjda med, likaså dagens, Jonas Morian och Erik Laakso.



Vänsterpartiet är inte mycket att räkna med att de ska föra en progressiv politik när de är bakbundna av låga opinionssiffror och samarbetet "De rödgröna". Pajerna skulle vi kunna skippa, men att hitta en samsyn till förmån för arbetarklassen med borgarna är inte möjligt och ska inte ens försöka sökas.

2009-02-21 @ 16:36:37
Postat av: Kristina

Jag tror att du E. Eklund (medvetet?) missförstått mig. Naturligtvis är jag inte för någon samförståndsanda med några borgare, det vore omöjligt med mina politiska värderingar. Däremot kan jag uttrycka min åsikt att jag är trött på mina meningsmotståndare när de använder fula grepp, påhopp och rena lögner i debatten. Jag tycker att i synnerhet i frågan om israel-palestina är nivån väldigt låg från israelkramarnas håll, därav uttrycket. Om de började köra med fair play och sluta tjata om antisemit hit o dit så hade debatten iaf känts som mer än ett spektakel och lögnfabrik.

2009-02-21 @ 21:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0