Vad händer med F(RA)anskapet nu då?

Tja, vem vet vad som händer i FRA- frågan. Nu verkar det som om det kommer att bli som med Lissabonfördraget: nu ska det paketeras om så att förhoppningsvis ingen märker att det är samma ruttna kött i ny inbakning och så få packet att godkänna det till sist.

Jag kan inte låta bli att undra vem det egentligen är som har intresse av den eländiga lagen? Är det bara vanligt folk hade regeringen (oavsett färg) skitit i det vid det här laget, men det verkar ligga andra intressen bakom?

Jag vet inte riktigt men visst känns det knepigt?

Kommentarer
Postat av: Ministern



Nästa steg är att Posten anställer brevsprättare.

Nya lagar skapar arbetstillfällen.

2008-06-18 @ 08:48:32
URL: http://bloggpartiet.blogg.se/
Postat av: Calle

Den kommer ju antagligen klubbas igenom idag, på eftermiddagen. Tolgfors & Co har ju suttit och lagt till en del saker så att det "integritetssäkrat" enligt önskemål från bland annat Federley.

2008-06-18 @ 09:59:45
URL: http://callebergstrom.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Ja skitsnacket från Rosenbad tar aldrig slut. Inte integritetskränkningarna heller. Det var ju i alla fall såna här saker man inbillade sig att man skulle gå säker från med en liberal regering.



Bäst att börja köpa frimärken, kamrater.

2008-06-18 @ 11:32:05
Postat av: Ohyra

Finns ju en anna lösning - säkert flera som planerar på samma sak men jag har försökt sätta en polare på att väva ihop det.



I grund och botten en hemsida med en stor knapp där det står "Mobba FRA" coh varje klick på den skickar ett mail på säg... bombritningar, avrättningsplaner eller dylikt som kan uppfylla FRA's kriterier och som skiftar innehållet tillräckligt mycket för att det inte kan ignoreras och således måste gås igenom av en människa. Gäller att det har roterande IP addresser med så det inte kan blockas den vägen.



Vet inte vad det skulle uppnå men det skulle vara spännande och se om man kan binda upp FRA's resurser i en vild jakt på terrorister...



Vette faen omdet är ett vettigt jobb dock.



Min favoritgrej som dom kmmenterade på är nog fanimig Svd's ledarblogg...

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=7856

(seriöst när blev PJ så radikal?)

eller deras bevingade ord...

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=7861

2008-06-18 @ 13:03:34
URL: http://ohyra.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Moahahahahaaaa! Bästa idén idag!! Jag är klart på!

2008-06-18 @ 13:11:03
Postat av: Tiger

Ohyra, nu var det inte just PJ som skrev just det inlägget utan ledarskribenten Sanna Rayman, men PJ skriver nog under på budskapet.



Grejen är att inte bara PJ är "så radikal", utan i princip hela den frihetliga högern (till vilken jag räknar mig själv). De flesta av oss är rätt förbannade just nu och för mig var det en självklarhet att delta i demonstrationen utanför riksdagshuset imorse. (När jag stod där kom jag att tänka på EMU-valet 2003 där man plötsligt befann sig i sällskap av helt nya allierade.)



Jag hade väntat mig lite mer motsånd bland vänner i riksdagen som jag faktiskt vet är motståndare till lagen. Men nästan alla höll tyst. Ja, Federley och Johansson gjorde ju sitt, men rättade till slut in sig i ledet.



Den som jag dock har störst respekt för är den enda moderate riksdagsledamot som öppet var motståndare till FRA-lagen, nämligen Karl Sigfrid. Han utsattes för svinaktigt mobbingbeteende under ett gruppmöte hos moderaterna i riksdagen i går kväll. Mobbandet fortgick tills han lovade att kvitta ut sig under voteringen. Statsministern själv och moderate gruppledaren var drivande i den grupp på ungefär 150 personer som trakasserade Karl.



Karl är den vänligaste människa man kan tänka sig och står dessutom upp för sina ideal till skillnad från flera andra i den moderata gruppen. Jag är mycket upprörd över det sätt han behandlades på. Fy fan!

2008-06-18 @ 13:54:04
URL: http://www.moderskeppet.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Det ska faktiskt Karl Sigfrid ha cred för. Känns skumt att säga så om en ungmoderat, men cred är just vad han ska ha.



För det här.

2008-06-18 @ 14:31:07
Postat av: nicklas eriksson

Tiger: jag tog bort ett av dina dubbla inlägg!

2008-06-18 @ 20:38:20
Postat av: Alexander S

Frågan är inte om jag skulle gå emot. Jag gjorde det och fick sparken från stadshuset för det och jag skulle göra det igen.

2008-06-19 @ 16:43:26
Postat av: nicklas eriksson

Det var modigt av dig Alexander.

2008-06-19 @ 17:29:40
Postat av: Ohyra

Karl och Alexander (via Tiger), gott gry. Jag tänker ju också på Camilla Lundberg(?) som röstade nej elelr Westerberg som riskerade hela sin politiska karriär genom att vara en antirasist som inte ursäktade sig eller backade. Problemet ligger i att

1) Ni ofta inte gör större saker tillsammans utan ofta försöker köra på själva - vilket inte är så effektivt. Jag menar vad hade hänt om den borgerliga oppositionen till FRA-lagen hade slagit sig samman? (Jag dissar självklart inte era ansträgningar och dom uppoffringar ni gjort (Karl + Alexander)

2) Att ni, precis som resten av riksdagspartierna lider under ett blockpolitiskt system som tvingar in er i vissa fåror medelst påhopp kring "lojalitet" och sån skit. Detta hoppas jag leder til att man banne mig äntligen tar en lång kritisk blick på vad demokrati innebär, ska innebära och hur långtman kommit i den frågan i Sverige. (demokratidebatten är ju nästan omöjlig i Sverige eftersom själva ordet blivit en helig ko. Så fort nån saknar orsaker, argument eller praktiska förslag dyker lltid "demokrati" upp som nåt som ska försvaras, utvecklas eller propageras men aldrig förklaras)

Problemet med liberalismen i Sverige är ju att den är så benhårt kopplad till den konservativa sidan. (nu tänker jag inte på det faktum att jag ser den sm ett hot mot mig, det är ju min personliga åsikt vilket är irrelevant just nu) I och med att man tvingas till eftergifter gentemot dom konservativa fastnar man ju lätt i den konservativa fällan själv (bortom nykonservatismen inom liberalismen med den där "Tidens Slut" teorin). När dom ... radikala liberalerna måste tona ner sig hela tiden och tänka på moderpartiets anseende och samarbete med ett konservativt fallerar radikalismen och eftersom den är ett ideal och itne ett program så klarar den inte den utvecklingen. Slutligen så faller det för att dom som kan hålla ut är för få.



Niclas: Ja kruxet ä att svänga ihop det - fast det finns ju tusen och en liknande grejer som har använts förut och eftersom det finns rätt många nördar inom vänstern komemr nog detta dyka upp på ett sätt eller annat. Får se vad som händer.

2008-06-20 @ 11:49:30
URL: http://ohyra.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Ja, mot en avlyssnad och spännande framtid vi går. Ska jag skicka bombritningarna i eftermiddag eller?

2008-06-20 @ 12:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0