Valfrid har gått ur!!

Det var som själve fan! Nu under påsken har jag nåtts av lite nyheter från jobbet. I vanliga fall försöker jag undgå allt som har med jobbet att göra under långledigheter men nu ringde faktiskt en arbetskamrat, Jönke, hem till mig och vi tjötade lite om ett par fackliga ärenden.

Sen berättade Jönke att Valfrid som jag skrev om för några inlägg sedan, nissen på mitt jobb som varit aktiv sverigedemokrat, han har gått ur SD! Valfrid har varit bortlånad på en annan ort ett antal veckor, han har varit ute på service av ett par kontraktshissar i någonstans i Dalarna eller så, så jag har liksom saknat min gamla trätobroder eller vad man nu ska kalla honom. Har i alla fall vare sig sett eller hört någon fascistpropaganda från honom. Det hade jag inte heller på ett par veckor innan han åkte eftersom Valfrid bara gillar att agitera utan mothugg, men skitsamma.

Nu säger Jönke att Valfrid gått ur SD. Anledningen skulle vara det som numera verkar vara standard för avhoppare: att organisationen är vidrigt odemokratisk och att bara de som kysser tillräckligt med röv kan komma någon vart i det partiet. Jönke hade hade träffat ett par av de få som verkat hålla med Valfrid på jobbet på BishopsJärntorget i fredags. Vi får väl se i morgon, för jag är nästan säker på att Valfrid är tillbaka på hemmaplan i morgon. Då ska jag höra med honom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Führerprinzip splittrade dem förr och splittrar dem nu. Faktum är att "De långa knivarnas natt" med blod för alltid skapat en chism i de nationella rörelserna som aldrig kommer lösas. Det är två fronter den splittringen går, den mellan arbetarklassen och borgarna i rörelsen, den mellan toppstyrning(führerprinzip) och gräsrotsinflytande.

AH klarade sig för att han lyckades ändra de materiella villkoren för sin bas ganska snabbt. SD har varken förmågan eller politiken som kan ändra deras bas materiella villkor, så de kan som bäst hoppas på en långdragen kräftgång.

2013-04-01 @ 21:52:09
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej knappast att de kan. Det är så konstigt med det sällskapet, de får fler och fler röster (fast de ju tack och lov backat två mätningar i rad nu) ju sämre stämningen i partiet är internt. När sprängningen kommer, får de 20 procent då eller? Jag begriper inte. Men det är säkert inte meningen heller.

2013-04-02 @ 21:51:00
Postat av: Martin

20 procent är övre gränsen, det är så många som inte röstat alls som mest i Sverige modern tid. SD kom in i riksdagen tack vare att fler av dessa 20% soffliggare masade sig till vallokalen för att lägga sin röst på SD.

Dessa hatar främst politiker och politiken, därför mobiliseras dessa ju mer cirkus deras missnöjesparti skapar. Om partiskandalerna avtar blir det inte lika underhållande, tanken med rösten är att störa de etablerade politikerna.

2013-04-03 @ 11:56:52
Postat av: Nicklas Eriksson

Inte hos alla, många av dem är rasister rätt av också. Även om de säkert drömmer om att få sätta på Beyonce som en av dem drog som försvar...

2013-04-03 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0