Moment 22 i sjukgymnastiken.

Okej, här är förutsättningarna: Jag har skadat mitt ena knä när jag var ute och sprang i Hisingsparken torsdags kväll. Satt i åtta timmar på akuten i fredags och fick sjukgymnastik utskrivet och blev sjukskriven i två veckor. Idag ringde jag till primärvårdsrehab i Olskroken för att se när de kunde ta emot mig.

De hade fullt i två veckor och längre fram kunde hon inte boka. Angered har drop-in i morgon. Kanske åker jag dit. Kanske ringer jag bara en polare som är sjukgymnast och sköter övningarna jag fick på gymmet istället.

Tack till moderatregeringen
för skattesänkningarna så att primärvårdsrehabs resurser är så små att jag inte får en tid på fucking sjukgymnastik!

Kommentarer
Postat av: Martin

Klart det blir strul i rehab. Regeringen har sett till att skicka in folk i rehab som är så dåliga att de inte klarar genomföra rehabkedjan. De har strulat så med systemet att min tjej nu börjat på sin tredje rehabkedja, de andra avbröts omvärderades osv. Så vi har massor med folk som inte klarar rehaben som tar upp mer resurser utan att för den sakens skull bli arbetsföra, de skickas in om och om igen, det strulas med klara besked och vettiga planer och koordination i systemet. Så att de som faktiskt är produktiva blir borta längre från arbete, inte får hjälp med problem som hotar att göra dem helt inproduktiva på sikt.



(Min flickvän är inte för sjuk för rehab, hon vill komma igång och få sin arbetsförmåga fastställd och kunna komma ut i arbete. Hon är riktigt taggad, men det har tärt en del att de strulat i 2 år.)

2012-01-26 @ 07:31:00
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja fy fan, min fru är ordentligt inne i det där också. Hoppas det löser sig snabbt!

2012-01-27 @ 20:36:53
Postat av: Tiger

Primärvården i Västra Götalandsregionen är regionstyrelsens fögderi. I regionen är det väl dessutom inte moderaterna som styr...?

2012-01-30 @ 02:22:22
Postat av: Nicklas Eriksson

Nä det är sossarna och vänstern och miljöpartiet i minoritet sedan folkpartiet och centern fick order uppifrån att dra sig ur det relativt välfungerande samarbetet med S för att inte riskera alliansen.



Däremot driver kommunen primärvården, och den är beroende av skatter. Och vad har hänt med dem?

2012-01-30 @ 19:12:55
Postat av: Tiger

Det är väl ändå regionen som driver primärvården? Men i vilket fall som helst så styr väl inte moderaterna vare sig i kommunen (förutsatt att det är Göteborgs stad) eller i regionen? Hur moderatregeringens skattesänkningar skulle drabba verksamheter som lyder under och finansieras av skatteintäkter som VG-regionen (alt Göteborgs stad) tar in får du gärna förklara.

2012-02-01 @ 01:37:23
Postat av: Nicklas Eriksson

Helt rätt, stämmer, det är regionen som driver vårdcentralen. Jag var ute och snurrade där.



Eftersom jag är anställd i regionen har jag en rätt god insyn i hur skattemedlen har krympt under åren. Vart de sedan tar vägen är inget jag vet, men försvunnit har de gjort. Kan ju ha något att göra med det ständigt ökande antalet arbetslösa i M:s Sverige. Det är ju inget jag blir förvånad över då M vill ha en arbetslöshet på 6-8% så inte inflationen stiger.

2012-02-01 @ 21:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0