Sjuk eller fattig? Vad väljer man?

Det är något som är så fel med arbetsmarknaden. Jag är fast på ett döende företag. Jo det är det, de som driver det har inte satsat på försäljning och vi kan inte sälja vår produkt. Vi på jobbet sitter still hela dagarna. Vi får syssla med påhittade terapijobb och dra ut en timmes jobb till fem timmar med ofrivilliga kaffepauser med mera.

Det här är outhärdligt. Jag tål inte att inte arbeta. Hur länge han som äger bolaget har tänkt driva det med förlust (där jag bor, i resten av landet går det mesd stor vinst) kan jag inte begripa men det verkar vara ett tag till. Jag börjar bli sjuk i stressreaktion igen av sysslolösheten. Men jag kan inte säga upp mig, för jag har inget nytt arbete på gång.

Jag skulle vilja säga upp mig och söka jobb på heltid, ett jobb där jag får arbeta! Men det går inte, för då blir jag fattiggjord. Jag får välja på att bli sjuk igen och att bli fattig. Tack för det, svenska staten.

Kommentarer
Postat av: Lasse Strömberg

Det där låter helt sjukt. Har företaget staliga bidrag för att drivas utan vinst?

2011-04-13 @ 20:14:50
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Martin

http://www.e24.se/toppjobb/uttrakad-ny-jobbdiagnos_2728247.e24



Det handlar om livet här!

2011-04-14 @ 20:13:51
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej Lasse, men de går löjligt bra i Stockholm och har en långsatsning på att etablera sig i Göteborg. Går dock inget vidare och jag är säker på att ägaren tröttnar snart.



Tack Martin jag såg den där förut.

2011-04-14 @ 21:22:49
Postat av: Niklas W

Dygnet har 24 timmar varav du jobbar ungefär 8 och sover kanske ungefär 8, vilket lämnar 8 timmar till jobbsökande. Tror du kan skaffa nåt under de 8 timmarna. Eller åtminstone leta lite under de 8 timmarna och kanske ta ledigt eller vara "sjuk" nån dag för att söka jobb.



Lite positivare inställning kanske inte skulle skada.

2011-04-15 @ 22:33:26
Postat av: Nicklas Eriksson

Vilken otroligt bra och positiv inställning att sjukskriva sig när man inte är sjuk... Nej det kan jag inte.

2011-04-16 @ 18:41:00
Postat av: Liger

Best wishes for the work !!! The current job situation is also horrific too. Statesmen are doing a lot of blunders :((

2011-04-16 @ 19:37:44
URL: http://www.ligerworld.com
Postat av: sundin





"Sjuk eller fattig? Vad väljer man?"



Sjukt Fattig.

Fast det är bara delvis nåt jag valt.

Postat av: Nicklas Eriksson

Mmm, jo ofta är det ju så.

2011-05-04 @ 21:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0