Entreprenadstäd

"Entreprenadstäd, alla vinner visst på det sägs det.

Mina axlar och knän har börjat vinna värk och jag är trettifem.

När vi började här var vi tre, nu är jag själv, och nu fick jag nackspärr också.


Entreprenadstäd, alla tjänar på outsourcing av sidoverksamheten!

Personligen klarar jag mitt område om min lunch är trettifem minuter.

Hatice klarar sitt om hennes dotter hjälper till fast hon inte får.


Entreprenadstäd, vi skeppar ner miljoner till Frankrike varje år.

Almega går ut med noll- eller minusbud för varje avtalsrörelse.

För varje år växer stadigt arbetskraftsreserven som gör att de kan det.


Entreprenadstäd, helt rätt och i linje med tiden och arbetslinjen.

Moderaterna är glada, får billig städhjälp hemma och på kontoret.

Jag betalar med min kropp, men de tror att de betalar med pengar.


Entreprenadstäd, jag hostar av aerosolen jag andas in varenda dag.

Ryggen slutar inte värka och min högra axels värk säger läkaren beror på åldern.

Aktieägarna blir insmorda av blondiner på en båt utanför St Tropez."

 

Nicklas Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0