Möte med Arbetarskrivare

Jag har varit lite inaktiv över helgen. Har varit på möte/årsmöte med Föreningen Arbetarskrivare som jag är medlem i. Mycket roligt att träffa nya arbetare med ett intresse för det skrivna ordet i olika former. Vi genomförde bland annat en stadsvandring på Södermalm i Stockholm. Verkligen intressant att få en insyn i kvarter man aldrig annars skulle ha besökt, och dessutom en historia om dem!

Vi hade även
en uppläsning för varandra. Jag läste ur min 2/3-färdiga gangsterroman. Det var en skön blandning av lyrik, socialrealistiska noveller, artiklar, skrönor värdiga Artto Paasilinna och hejdlös, färgglad estradpoesi som man sällan eller aldrig får på uppläsningar där alla alster tenderar att tillhöra samma genre.

Föreningen Arbetarskrivare
är som gjord för mig, jag gillar den jättemycket och är glad över att ha hittat den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0