Kristendomens "kärleksbudskap" visar sig vara fel - igen!


Alltså, jag blir så trött på religiösa. Vad 'är det för fel på dem? Jag ser fram mot den dag då vi har ett klart och tydligt internationellt förbud mot, och strafföreläggande för religiösa som försöker lägga sig i politik genom att med den som grund försöka påverka oss andra.

Angie Jackson i Florida filmade när hon genomgick en hemabort med ett abortpiller för att avdramatisera abort och visa att det inte är så farligt. Hon lade sen ut filmen på youtube. Det tog inte lång tid innan den första religiösa galenpannan mordhotade henne.

Kristna fruktkakor har åter visat att deras "respekt för livet" som de påstår att deras religion grundas på slutar vid födseln! Efter det har inte många kristna någonsin tyckt att det varit fel att "leka Gud" och bestämma vem som ska leva och dö, historien är så full av exempel att jag inte ens behöver dra något, make your own favourite pick liksom.

"Huggormsyngel, jag känner er icke" som snickarpôjken från Nasaret sägs ha sagt till sin tids fariséer. Nu är det dags att vi säger det till våra!

Angie the Anti-theist

Youtubeklippet

Kommentarer
Postat av: Jimmy Windeskog

Tycker du inte att det skulle vara bättre/mer logiskt att fördöma terrorn i islams namn dagen till ära?

2010-03-10 @ 14:03:42
Postat av: Hellboy

Nicke dissar bara de harmlösa och ofarliga religionerna....de andra överlåter han till andra. Nicke nyfiken,har du ingen kommentar om Illmar Repallus många utspel i Malmö på sistone? Tyst som i graven här.Men nu råkade en Youtube-abortör hamna på löpet och bli hotad .....då rider Nicke ut på den vita springaren, hahahah! Shit vad imponerande, not!

2010-03-10 @ 18:00:20
Postat av: Nicklas Eriksson

Fast den här skrev jag igår innan jag hade fått nys om den ariska kvinnans förehavanden angående den galne konstnärens liv.



Puss på dig Hellboy, du är lika söt som alltid=)

2010-03-10 @ 19:45:04
Postat av: HellBoy

Fan också, försökte trigga igång dig men det funkade tydligen inte.

Den ariska kvinnan hade väl ett team omkring sig av div. löst folk från Nordafrika, eller?

Men en kommentar om Malmös starke man kan du väl leverera? Bitte!

2010-03-10 @ 20:55:55
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej det funkade inte.



Vad ska jag skriva om Reepalu tycker du? Antingen är han en kallhamrad antisemit och halalhippie som skiter hårt i vad som händer med hans stads invånare, eller också är han bara dum i huvudet.



Jag vet inte vad hon hängde med för flanar, jag har inte orkat med att sätta mig in i det. Lars Vilks är en pappskalle som, som engelsmännen säger, brought this on himself.

2010-03-10 @ 21:02:57
Postat av: Lasse Strömberg

Kolla in Jan Guillou om Illmar Reepalu i dagens Aftonbladet. Skitbra!!



För övrigt håller jag med om att all religion borde förbjudas.

2010-03-10 @ 21:43:36
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Jimmy Windeskog

I Sovjet och Kambodja försökte man ju förbjuda religioner, gick inget vidare.

2010-03-11 @ 08:38:18
Postat av: Tiger

Så Vilks "brought this on himself", men det gjorde inte kvinnan som du beskrev i din bloggpost? Vari ligger den stora skillnaden mellan dessa fall?

2010-03-11 @ 12:31:22
Postat av: Nicklas Eriksson

Fast Jimmy, jag vill inte förbjuda religion. Bara att den får inflytande över politiken. Klar skillnad där.



Tiger: Det ligger ingen skillnad, antar jag? Varför undrar du?

2010-03-11 @ 19:19:22
Postat av: Tiger

Nicklas: Jo, jag undrade för att jag tyckte det var lite märkligt att du i ena fall uppvisar stor indignation och skrev ett argt inlägg mot religiösa när det är kristna som mordhotar, medan du i det andra fallet (när muslimer mordhotar) uppvisar mer av en axelryckande attityd och verkar tycka att offret får skylla sig själv eftersom han "brought this on himself"



Men det vore ju en illvillig tolkning. Så menade du väl inte? :-)

2010-03-11 @ 21:01:11
Postat av: Nicklas Eriksson

Det är ju lite skillnad på situationen även om båda såklart är lika beklagliga. Kvinnan gjorde en relativt saklig upplysningsfilm om en angelägen rättighet som faktiskt riskerar att tas ifrån kvinnor i USA. Lars Vilks gjorde en dålig teckning som del i något slags konstprojekt som bara han i sin förvirrade värld begriper och förmodligen bara för att stärka sitt varumärke.



Har ingen av er observerat att det står ett överkorsat "Religion" på bilden? Utom Lasse då.

Jag har flera bilder med bara ett kryssat kors jag hade kunnat slänga upp.

2010-03-11 @ 21:28:28
Postat av: Cheezle

...och där kom begåvningsreserven

2010-03-12 @ 00:20:28
URL: http://rodalund.wordpress.com/
Postat av: Josefin

Det som du glömmer nämna är att läkarna sa till den här abortbruden att hon riskerade att dö om hon blev gravid igen. Alltså tycker abortmotståndarna att ett några veckor gammalt foster är MER värt än en vuxen kvinnas liv. Hm, undrar vad Gud tycker om den prioriteringen?

2010-03-13 @ 13:11:07
URL: http://rodalund.wordpress.com/
Postat av: Markus

Josefin: "Hm, undrar vad Gud tycker om den prioriteringen?"



Menar du vad Ingen tycker om den prioriteringen?

Du är alltså en av dem som tycker brottslingar är skyldiga även innan domen fälts?

Jag anser dock att dem är oskyldiga tills motsatsen bevisats. Liknelse.

2010-04-04 @ 13:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0