KD rädda för att lagstiftningen ska slå mot deras homofobi!

Riksdagsledamoten Anneli Enochsson KD Göteborg börjar bli orolig. Den kristna ultrahögern känner sig inte bekväm med lagen om hets mot folkgrupp. Surt för henne. Det ska de inte göra. Anneli Enochsson och många andra har länge undgått stämpeln som kompletta idioter som deras kollegor i USA har genom att förklä sig till vanligt folk, men det börjar märkas nu att de är samma skrot och korn. Fega Enochsson tillåter inte kommentarer på sin blogg förresten...

Kristdemokraterna är ett homofobiskt parti precis som brunskjortorna är islamofobiska. KD tycker inte att det gör något om man med sin gamla bibel som slagträ får andra människor från en eller flera grupper som någon påtänd dåre skrev om för tvåtusen år sedan, att känna sig mindre värda. De är samma reaktionära, okunniga, livrädda religiösa skit som Abdirizak Waaberi från M i Göteborg torgför. Han har luftat minst sagt vidriga åsikter de senaste åren. Varav de flesta han har "tagit avstånd ifrån".

Nu hör jag någon som tänker på samma sätt säga på TV att man kan vara "fullständigt tolerant men ändå vara emot könsneutrala äktenskap". Nej det kan man inte. Sorry. Du motsade just dig själv. Jag kommer aldrig att begripa den här påtagliga okunniga skräcken som både religiösa och brunskjortorna har för att folk ska "omvändas" till att bli bögar eller muslimer. Det kommer aldrig att ske. Man föds med sin sexuella läggning, och de flesta föds med en sund skepsis till religiösa dogmer. De allra flesta som har en tro är inte religiösa, och som sagt, har du en gång fötts straight går det inte att bli bög.

Så ledsen, mina små mentala smurfer, men er rädsla förutan vilken er livslust synes förflackad, är obefogad.


Kommentarer
Postat av: Calle

Kul att du bloggar fortfarande, var ett rejält tag sedan jag kikade in här och ser att jag har en del läsning att ta igen!

2010-07-31 @ 12:33:18
URL: http://callebergstrom.blogspot.com
Postat av: calle

Hej! Kanske dessa texter av en svensk journalist skulle vara intresseväckande för dig? Alltid väcker de väl upp några känslor?



www.korta.nu/jc

2010-07-31 @ 12:49:27
Postat av: Nicklas Eriksson

Hej Calle! Kul att du är här igen. Jag har läst lite av Julia då och då, men just nu händer det så mycket i mitt liv att jag inte har tid att vare sig följa debatten så mycket som jag skulle vilja. Välkommen att catcha upp!

2010-07-31 @ 23:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0