Kulturfyran

Rosemari Södergren från Kulturbloggen kör en kulturfyra, första för i år. Jag hänger på. Frågorna är följande:

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
2. Första konserten du går på?
3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?

1:an är lätt. Nattfåk av Johan Theorin. Har inte läst den andra han har skrivit, men boken har börjat lite smålovande. Jag är fascinerad av gammal övergiven infrastruktur och även gamla gårdar som har stått tomma länge. Egentligen är väl första boken Körkortsboken, men den räknas inte tycker jag.

2:an är värre. Jag gillar inte vanliga konserter. Det ger mig inte så mycket att sitta och kolla på något band som lirar lite trött på scenen med en massa folk som sitter och drar smygare omkring mig. Men jag är lite småsugen på att gå och se - hör och häpna - Amanda Jensen fram i mars! Inte dåligt för en gammal punkrockare/skinhead som jag. Vi var och såg Street DogsBrew House i oktober och jag var i min första mosh pit på länge! Men Amanda är faktiskt bra!

3:an är ännu värre. Tycker om möjligt ännu sämre om bio än sittkonserter. Men om han som gjorde This is England kommer med något nytt är jag där, på en VIP-visning. Det är värt den extra hundringen, lätt.

Teater? Hmm, svårast. Jag, frugan och en i redaktionsrådet på Brand var och såg TrollflöjtenGöteborgsoperan i mellandagarna och det var en suverän uppsättning. Har aldrig sett opera på svenska förut, och det var helt klart en bra upplevelse, så det kan bli antingen någon opera eller möjligen "Buddy Holly". Vi får se.

4. Nu tror väl de flesta att jag ska skriva "att borgarna behåller makten" eller nåt sånt, men inte. Jag tror inte att sossarna kommer att göra ett dugg för arbetarklassen och trasproletariatet om de vinner valet, jag menar varför skulle de börja nu? Att borgerliga miljöpartiet troligtvis kommer att vara nästan hälften så stora som S då gör det inte på något vis bättre.

Nej, jag fruktar att jag inte får ett nytt jobb mer än allt annat. Ser också fram emot att få ett nytt jobb mer än allt annat, är trött på mitt nuvarande på gränsen till psykos!

Kommentarer
Postat av: livelev

Håller med du. Jag var så innerligt trött på julmusiken, så jag köpte första bästa CD på Statoil, och det råkade bli Amanda Jensens "Happyland". Hade aldrig hört henne förut, och blev alldeles såld. Skitbra musik, helt enkelt.

2010-01-08 @ 22:38:13
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Nicklas Eriksson

Japp, just "Happyland" är låten jag ska få min fru att börja dansa jive till;)

2010-01-09 @ 20:46:12
Postat av: Frugan

Pah, in your dreams baby ;)

2010-01-11 @ 12:05:08
Postat av: Gustav

Läst Rostsverige, apropå övergiven infrastruktur?

http://rostsverige.blogs.se



Apropå körkortsboken, hur går det med det där? Jag kör själv upp imorgon, hur det går får den som lever se...

2010-01-11 @ 12:47:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Lycka till som fan, återkom och berätta hur det gick Gustav! Själv har jag varit lite lat, men ska börja nu igen i veckan.

2010-01-11 @ 22:16:09
Postat av: Gustav

Det gick vägen, denna andra gång i ordningen. Lite bättre tränad, samt tror att det hjälpte att det inte snöstormade denna gång :)



Lycka till med körkortet, känns mycket bra när man har det avklarat!

2010-01-12 @ 17:59:58
Postat av: Nicklas Eriksson

Grattis!!! Tror fan det känns bra;)

2010-01-12 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0