In vino veritas.

Två sossar blev tagna för sexköp i en LO-lägnehet för lite sen. En av dem erkände och fick de vanliga dagsböterna, den andre nekade och ska upp i rätten nu i dagarna. Det är ju  tragikomiskt att det händer såhär i kölvattnet efter tottorin-affären.

Ingen ska få mig att tro på att sådant här händer av en slump, att det är en "fyllegrej" som en av dem skyllde på i Aftonbordellens artikel. Inget som blir en fyllegrej blir det utan att de grundläggande värderingarna är med och spelar in. Jag kan ju bara gå till mig själv. Nu är jag visserligen absolutist sedan sex år tillbaka, men det fanns en tid då jag inte var det. Det fanns en tid när jag drack rätt rejält och rätt ofta. Och många gånger satt man nobbad och sur på någon bar (företrädesvis rockbaren som jag av någon anledning som jag inte längre begriper, envisades med att gå till då) men aldrig att tanken på att gå och lägga pengar på horeri någonsin ens föresvävade mig.

Nej i bästa fall blev det en taxi hem, en surtaj och sedan sova. I sämsta fall somnade man på nattvagnen ut till Angered eller Bergsjön, åkte tillbaka in till stan igen och försöka ta sig hem på nytt. Tänkte aldrig på att hyra en annan människas kropp för en avköning.

Det är aldrig en fyllegrej. In vino veritas.



Under strecket kan jag konstatera att det dock är skillnad på hur de ska hängas ut. Det är en jävla skillnad på en kommunpolitiker i någon liten bergslagskommun och en minister. Oavsett färg.

Kommentarer
Postat av: Martin

Så är det. Droger tillför inget som man inte redan hade inom sig. Skylla på fylla är bara att gömma sig från sanningen.

2010-08-20 @ 00:41:31
Postat av: Robin

Droger (där ink alkohol) får alltid en att visa ärlighet i hur man igentligen är.

2010-08-22 @ 09:09:10
Postat av: Nicklas Eriksson

Visst är det så.

2010-08-22 @ 22:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0