Siffror från säkerhetspolisen

Presenterar här lite siffror från säkerhetspolisen om den grova brottsligheten i nazikretsar som i autonoma. Samtliga siffror kommer från Säpos rapport till regeringen om våldsam politisk extremism från juli 2009 och går att hitta i den offentliga rapporten.

Uppgifter från Säpo juli 2009. Rapport till regeringen om våldsam politisk extremism.

Måltavlor och sammanhang per brottstyp – vit makt-miljön:

Brottstyp (totalt antal misstankar)

Brott mot liv och hälsa: 227

Mord och dråp: 14 (meningsmotståndare 4, okända 2, övriga 8)

Misshandel: 211 (meningsmotståndare 93, HBT-person 31, utländsk härkomst 65, okänd 14 övr.8)

Övriga: 2

Måltavlor och sammanhang per brottstyp – den autonoma miljön:

Brott mot liv och hälsa: 162

Mord och dråp: 0

Misshandel: 152 (meningsmotståndare 96, partiföreträdare 12, partis sammankomst 12 Okänd 29 Övriga 3

Övriga: 10

 

Vad som inryms under övriga vet jag inte utan hänvisar till Säpo för svar.

 


Kommentarer
Postat av: Joakim

Och att den autonoma rörelsen inte är lika illa som vit-makt-rörelsen gör alltså att det är ok?



Jag har följt din blogg ett tag för att du emellanåt kommer med intressanta inlägg, men när du försvarar våldsvänstern med argumentet att de högerextrema ju faktiskt är värre, då är det fan nog. Du kan fara och flyga!

2009-09-16 @ 15:23:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Don´t get your panties of in a bunch, Joakim. Andas och räkna till tio nu. Du uttalar dig om saker som du bara har en bestämd uppfattning om, inte någon kunskap, det märks tydligt.



Den här bloggposten dedikerar jag uteslutande min kommentatör, nationaldemokraten Jimmy Windeskog som hävdar att de autonomas brottslighet är lika illa som nazisternas.



Nej, jag anser INTE att allt det de atuonoma gör sig skyldiga till är okej. Vissa saker tycker jag faktiskt inte bara är okej utan helt enkelt stor humor, som att skicka kackerlackor till skitstöveln som företrädde skandalfastighetsbolaget ACTA en låda kackerlackor för att de underhåller sina fastigheter i Herrgården så uselt.



Våld går bort överhuvudtaget utom i självförsvar, och jag tror inte alls att du har läst min blogg, för då hade du vetat att jag anser det.



Däremot försvarar jag den av de dömda kvinnorna som jag känner. Hon riskerar att bli av med sin utbildningsplats för att hennes prefekt anser att hon skulle kunna utgöra ett hot mot sina klass- och skolkamrater, och det gör hon INTE.



För övrigt så skriver ju inte jag för ditt höga nöjes skull utan för mitt eget.

2009-09-16 @ 16:32:08
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: daniel

Jag är tyvärr lite lat så jag pallar inte kolla rapporten nu. Men jag är intresserad av vilken tidsperiod det här gäller. Några hundra misshandlar per år är väl inte så anmärkningsvärt, men 14 st dråp och mord är ju asmycket, så jag antar inte att det är år det handlar om ens en gång?

2009-09-16 @ 19:59:44
Postat av: Nicklas Eriksson

"http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.5bf42a901201f330faf80002541/valdsampolitiskextremism.pdf



Länk till rapporten



"Studien avser personer som varit aktiva från och med mars 1999 till och med februari 2009." Sid 55 i rapporten.

2009-09-16 @ 20:43:24
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Daniel Kalsson

Det finns annat inom politiska gebitet som borde synas närmare !



http://www.youtube.com/watch?v=LVu9RTjXRAM

2009-09-16 @ 22:40:58
Postat av: Nicklas Eriksson

Säkert, men inte här.

2009-09-17 @ 08:20:30
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0