Polisens egen brottslighet!

En av polisens fritidssysselsättningar, här i tjänsten.

 

1. Kvinnomisshandel

2. Misshandel

3. Rattfylla

4. Snatteri/Stöld

5. Barnporr

 

Man kunde tro att det här är de brott som är vanligast bland Sverigedemokraternas förtroendevalda, men det är det inte. Istället är det de brott som är vanligast bland svenska poliser. Det är för jävligt att det ska se ut såhär i poliskåren. Jag är ju inte förvånad om majoriteten bland de som åkt på det här återfinns bland Helsingborgs poliskår.

Det är ett stort demokratiproblem när det ser ut på detta vis. 48 poliser på tio år har åtalats för grov kvinnofridskränkning, eller misshandel av fruar eller sambos. Och alla vi som vet hur extremt svårt det är att få en snut åtalad bleknar en aning när vi inser mörkertalet...

Svensk polis, det vet vi redan, har missuppfattat sin uppgift i tjänst. De ska inte pepparspraya oskyldiga, de ska inte vägra att lämna ut sitt tjänstenummer, de ska inte misshandla tonåriga flickor i buskar på Götaplatsen så att de ser ut som en slaktbod i ansiktet, de ska inte släppa in AIK-huliganer gratis på en oskyddad arena så att de kan storma familjeläktaren några minuter senare, och de ska framförallt inte göra sig skyldiga till att vara buset.

Det måste bli en ändring på det här. Hur ska polisen kunna göra sitt jobb om man inte litar på att de inte stjäl pengarna i ens plånbok, slår en lila i cellen eller att de tankar barnporr? Förtroendet för svensk polis är redan riktigt dåligt, och den här undersökningen lär inte göra det bättre. Och det är inte Aftonbladets fel, det är polisens eget fel.



Kommentarer
Postat av: HellBoy

Trodde i min enfald att du listat vänsterpartiets folkvaldas 10-i-topp...men knarket saknas ju för att listan skall bli komplett.

Poliser är också vanliga dödliga men det blir säkert bättre när en massa människor blir inkvoterade pga sin härkomst,right?

2009-10-07 @ 10:58:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Oj oj vad det sved då:)



Nej kvotering tror jag inte ett dugg på. Det är inte härkomst som avgör, även om du ju nu bevisade att det är vad ni sverigedemokrater tror.



Det som gör poliser till bus är kårandan och råheten i yrket. De vet att det nästan är helt omöjligt att fälla poliser för brottslighet, så varför inte köra på?

2009-10-07 @ 11:04:12
Postat av: HellBoy

Sved!?? Vi är tyvärr mer hårdhudade än så.

Kårandan är nog tyvärr svår att rå på.

Kör själv eller har du inte körkort?

2009-10-07 @ 12:03:12
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, alla vet att ni ju är en samling hårdhudade människor. Det är väl lätt att det blir så med er bristande respekt för människors särarter.



Nej jag har inte körkort. Har aldrig haft.

2009-10-07 @ 13:58:29
Postat av: HellBoy

Hårdhudade vad gällande påhopp och annat trams, självklart! "bristande respekt för människors särarter" No, no Nicke! Nu trampar du ut på djupt vatten.

Alla människor har rätt att bevara och vårda sina egenskaper och traditioner men inte om det går stick i stäv med lagar och seder i detta land.

Ex. pizzakillen som tyckte det gick bra att slakta lammen i källaren under pizzerian där han planerade att servera färsk kebabpizza. Inte många rätt där inte eller vad anser killen med den moraliskt så korrekta kompassen? Vi tror heller inte att burka är ett bra klädesplagg i alla yrkesutövningar, tror blogginnehavaren detta?

Vi är mao emot det mångkulturella och tycker folk skall helt enkelt ta seden dit man flyttat,enkelt eller hur? Ingen bristande respekt där inte.

2009-10-07 @ 14:28:05
Postat av: Andreas

Hellboy:



Såvitt jag vet så måste alla följa svensk lag. Vad mer begär du? Att vi låser in alla som har mage att zappa över från På spåret till Dr Phil? Att vi fängslar alla som väljer ris istället för potatis till köttgrytan?

2009-10-07 @ 15:06:40
Postat av: Nicklas Eriksson

"Nu trampar du ut på djupt vatten."



Jävla flax att jag simmar mycket bra då.



"Alla människor har rätt att bevara och vårda sina egenskaper och traditioner men inte om det går stick i stäv med lagar och seder i detta land."



Det ska man tro på när det sägs av en representant för ett parti vars partiledare sitter och sjunger med i nazistiska kampsånger på spritfester med minderåriga på en estlandsfärja, frihetsberövar enm reporter, stjäl statlig egendom samt sular denna i havet:)



"Inte många rätt där inte eller vad anser killen med den moraliskt så korrekta kompassen?"



Vem är det? Jag har ingen aning om ifall "pizzakillen" kommer från Qum eller Värnamo. Där jag kommer ifrån drivs hälften av pizzeriorna av folk som bland andra heter Nielsen, Frankelin och Wernersson i efternamn.



"Vi tror heller inte att burka är ett bra klädesplagg i alla yrkesutövningar, tror blogginnehavaren detta?"



Jag vet inte vad "ni" tror. Jag vet i alla fall att jag hörde en medlem i samma parti som du i radio säga att han tänkte bryta upp sitt golv och lägga om det om han fick reda på att en somalier gått på det...



"Vi är mao emot det mångkulturella"



Och just där motsade du det du började tredje meningen i inlägget med eftersom absoluta majoriteten av det folk från andra kulturer ägnar sig åt INTE bryter mot svensk lag=) ni är så underbart lätta att leda i cirkelresonemang, mina små hitlerdrängar! Alla vet att ni helt enkelt inte gillar blattar:)



Tycker du att spaniensvenskarna tar seden dit de kommer också..?

2009-10-07 @ 16:55:37
Postat av: HellBoy

För att börja där du slutar så tror jag inte "spaniensvenskarna" sticker ut så mycket ifrån de infödda.Klart som fan att människor umgås med likasinnade och med de som snackar samma tungomål. Just detta är inget unikt för vare sig svenskar eller irakier, det bara funkar så. Jag tycker själv det blir j-a konstigt ifall männniskor omkring mig snackar 10-12 olika språk och det skall daddas med tolk osv. på lika många språk och instanser. "Spaniensvenskarna" får knappast någon hemspråksundervisning eller tolkhjälp när de besöker socialhjälpen...nä just det, den myndigheten är kanske inte så välbesökt...



"pizzaslaktaren" har idag sjungit ut i pressen och tungan svartnar för varje stavelse.



Burka eller inte burka? Hur svårt är då denna fråga, Nicke? Yes or No?

2009-10-07 @ 17:35:27
Postat av: Nicklas Eriksson

"För att börja där du slutar så tror jag inte "spaniensvenskarna" sticker ut så mycket ifrån de infödda."



Jo det gör de. Kan du läsa spanska? För i så fall finns det massor av grejer att läsa på spanska Flashback-motsvarigheter om hur dräggigt de beter sig.



Här är i alla fall en del länkar till artiklar (i många fall skriven av dem själva) om hur de isolerar sig, hur pappans yrke går i arv till sönerna (döttrarna nämns inte)och hur de har flytt av ekonomiska skäl.



http://www.svenskamagasinet.nu/article.337.html



http://www.svenskamagasinet.nu/article.65.html



http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=76058&idBlogg=580774&m=7&y=2009&intShowMenu=a3



""Spaniensvenskarna" får knappast någon hemspråksundervisning eller tolkhjälp när de besöker socialhjälpen...nä just det, den myndigheten är kanske inte så välbesökt..."



Nej, och det är väl bara bra? Eller? Men om de nu hade behövt gå till socialen kan jag garantera dig att majoriteten hade behövt tolk. Inte ens jag hade klarat det och då pratar jag ändå spanska varje dag.



"Burka eller inte burka? Hur svårt är då denna fråga, Nicke? Yes or No?"



?Si o nó? Vad är det för svårt med det? Hemma ja, i arbetslivet (om det inte är ett arbete som kan skötas hemifrån) på inga villkor. Jag hade personligen lagt skyddsombudsstopp för en burka-niqabklädd som försökt gå in i en verkstad eller annan lokal där det förekommer antingen svetsloppor, flaxande maskiner eller annat. Gränsen går vid slöja, och jag har heller aldrig sett någon med mer än det vara ute i arbetslivet heller.



Religiösa idiotier ska hållas kort oavsett vilka som utför dem. Gör aldrig misstaget att tro att jag tillhör den gren av vänstern som tillåter vilka jävla dumheter som helst för att man säger sig tro på en vätte i skyn.



När jag satt i Idrott-och förening fick vi en förfrågan om att stänga ett bad i stan en kväll i veckan för att bokstavstrogna muslimska män skulle få ha det för sig själva. Vi sa blankt nej, och sen hörde vi inte av dem igen. Inget konstigt.



2009-10-07 @ 18:43:43
Postat av: HellBoy

Alright, en del svenskar svinar i Spanien men du kan väl inte generalisera i ena fallet och kalla folk för "hitlers drängar" om det görs i andra fall?

Lite konsekvens , bitte!

Vad är det exakt du vill bevisa med din "spaniensvensk"-tråd? Att alla människor beter sig illa när de lämnar sitt hemland? Isåfall ligger vi dåligt till i detta land..



Att yrkesvalet går i arv är väl inget konstigt/negativt?



Ditt burka-ställningstagande låter vettigt så där finns inget att tillägga.



Ps. Tycker du inte själv att formuleringar såsom "hitlerdrängar" är rätt onödigt och lågt

2009-10-07 @ 20:50:17
Postat av: Nicklas Eriksson

"Alright, en del svenskar svinar i Spanien men du kan väl inte generalisera i ena fallet och kalla folk för "hitlers drängar" om det görs i andra fall?"



Med tanke på er politik och ert förflutna ska jag kalla er för hitlerdrängar tills antingen jag dör eller ert vidriga parti försvinner.



"Vad är det exakt du vill bevisa med din "spaniensvensk"-tråd? "



Att dina älskade högstående svenskar svinar precis som du menar att blattar gör här i Sverige. Fast du skriver kultur istället för människor fastän det är det ditt parti menar.



"Att alla människor beter sig illa när de lämnar sitt hemland? Isåfall ligger vi dåligt till i detta land.."



Det gör vi väl i vilket fall enligt ditt kulturkonservativa gnällparti?



"Att yrkesvalet går i arv är väl inget konstigt/negativt?"



Inte på femtiotalet kanske, men det är inte då vi lever.



"Ps. Tycker du inte själv att formuleringar såsom "hitlerdrängar" är rätt onödigt och lågt"



Nej. Fanns det något ännu värre skulle jag kalla er för det. Jag har till och med tryckt en tröja som det står det på som jag ska gå runt med i valrörelsen.

2009-10-07 @ 22:09:13
Postat av: Bahlool

Hellboy jag har en liten restaurang, dit kom svenska unga killar, de hade köpt läsken på ett annat ställe. Satte sig på mina stolar, tog mina glas och började dricka. De handlade inget annat. Folk i byn är vana att jag låter dem sitta på mina stolar och värma sig hos mig utan att behöva handla. Enligt din logik är det här en svensk sed eller?



Du gör det för lätt för dig när du tror att en enda person som tog lamm till sin pizzeria är representativ för alla andra invandrare.

Så du menar mördare av ingla eller alla de här pedofiler med sina datorer och sina bilder är de representativa för den "svenska folksjälen"?



Seder och bruk förändras genom tiderna..100 år sedan bar dina förfäder "huckla", vem ändrade på de reglerna?

Du kan inte stoppa tiden och dina resonemang har ingen som helst logik. Vill du ta upp enstaka brott och antyda att det beror på mångkulturen, då ska du först titta på de svenska vita männen som styr sverige..du vet de som höjer sina löner medan fattiga människor får leva på socialen för att de inte fått sin A-kassa.

Utan mig hade byn där jag har min butik och pizzeria med all säkerhet lidit. Jag är en närbutik för en massa gamla, jag hjälper dem med att jag kör ut mat åt dem, jag ger dem kredit osv. Tror du verkligen att någon av de stora mäktiga ICa butikerna skulle göra något sådant?

2009-10-08 @ 00:11:03
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

"Seder och bruk förändras genom tiderna..100 år sedan bar dina förfäder "huckla", vem ändrade på de reglerna?" Tiderna föändras, yes, vi har lämnat hucklen och medeltids-tänk i övrigt bakom oss och vill INTE ha tillbaka det.



Pizzaslaktaren är tyvärr inte unik och detta extrema beteende händer inte på dessa breddgrader utan importerade medeltidstraditioner, thats it!



På youtube finns en hel del mycket otäcka sk. halalslakter. Vidriga djurplågare är vad det är.



Bahlool: Sjysst att du ger dem kredit, vet att en del närbutiker jobbar på detta vis men det är väl ett sätt att ta hand om sina stammisar och ingen direkt välgörenhet? Förresten,var står du i den sk. Burkafrågan?



Nicke: "Nej. Fanns det något ännu värre skulle jag kalla er för det. Jag har till och med tryckt en tröja som det står det på som jag ska gå runt med i valrörelsen."

Detta grepp känns liiiite desperat...har det något med de senaste opinionsundersökningarna att göra?



2009-10-08 @ 08:46:38
Postat av: Nicklas Eriksson

Inte ett dugg med siffror att göra, jag skulle hata Sverigedemokraterna oavsett om ni så stod i samma sits som Ny Demokrati gör nu. De hade kakrecept på sin hemsida sist jag kollade. Jag kommer alltid att hata er, för ni är ett rellt hot mot mig och min klass.



Det är inte ens hundra år sedan. På alla kort från femtio- och sextiotalet som jag har så har mina fastrar sjalett, och min farmor gick i svart huckle hela sorgtiden ut när min farfar dog på nittiotalet. Prästens gamla ogifta morsa i byn jag kommer från ser i princip ut som en tant i motsvarande ålder från Iran när det gäller kläder. På landet förändras saker mycket långsamt.



Ni som tror att svensk slakt skiljer sig nämnvärt från halal är JÄVLIGT naiva. Som vi redan konstaterat är jag bonnpojk från barnsben. Det finns inte en småbonde som bryr sig om bedövningsmedel om de bara ska ta en gris eller kalv. Ute på landet kan väldigt få höra tamdjuren skrika.

2009-10-08 @ 11:17:17
Postat av: Bahlool

Nope Hellboy, det handlar om medlidande. Ditt problem är att du inte kan förstå den kultur jag kommer ifrån. Jag har fortfarande ett körkort från en dam som sade att hon hade svältande barn, att hon led atthon behövde föda dem (svensk äldre dam). Enligt din logik så borde jag avsky alla svenskar för de lurar mig hela tiden (damen försvann och såg henne aldrig igen, hon var ingen stammis).

Vi har svenskar som misshandlar djur (hästar som sårats och plågats) vi har svenskar som kör rattfulla osv..ska vi verkligen se de här sakerna som seder och bruk som vanliga svenskar lever efter ?

Jag har skrivit ofta emot burkan,och ser inte något behov av den, men jag anser att det är folks rätt att bära vad de vill. Vi lever inte i en värld där du och jag ska döma hur folk ska se ut..vad är det för skilsnad på dig då och på dem som vill tvinga på kvinnor slöja eller burka?



Så vi lämnade hucklan bakom oss för vi lämnade medeltiden bakom oss..vem säger att det är positivt? Du? Du har ju samma tankar som folk hade förr i tiden, där du tvingar på dem att se ut på ett homogent sätt bara för att du inte gillar förändringarna i samhället :)

I danmark införde man en lag mot burka..hur mmånga var det som hade burka på sig i Danmark? Runt 100 st...ja en stor fara ;)

När smårassarna kör med karikatyrer, så brukar de ta upp den stora faran med invandring/islam genom att utmåla kvinnor i burka..tycker du verkligen att 100 kvinnor är en fara för din svenska kultur?

2009-10-08 @ 11:58:18
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Tråkigt att ditt hat förblindar dig till den grad att du drar alla kritiker till den förda invandringspolitiken över en kam.Vad föreslår du för partitillhörighet ifall man inte tror på det mångkulturella? skall väljare helt enkelt förbjudas att tycka annorlunda i just denna fråga???

Ditt sk. hat är ju inte ett smack bättre än nazisters och rasisters hat. Jag ser själv sådant hat som ett tecken på dålig självkänsla och allt vad det innebär. Tycker du skriver bra och uppkäftigt emellanåt men det finns en tendens att måla allt svart eller vitt hos dig som är trist.



B:

Dina tråkiga erfarenheter med svenskar kan jag lätt matcha med mina liknande med invandrare.Det intressanta blir ifall många har samma erfarenheter från ett folkslag...då finns det antagligen fog för stämpeln, eller hur vad det Birgit Friggebod uttryckte sig om K-albanerna:" De har en större benägenhet att stjäla tvätt och cyklar"....



Hade varit roligt att höra om du haft/har någon svensk kille anställd hos dig? Ärligt talat,har du det?

2009-10-08 @ 12:29:55
Postat av: Bahlool

Jag har haft svenskar som praktiserat hos mig..lata jävlar lol..jag har haft zigenare hos mig, turkar och albaner. Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte drar alla över en kam, jag tycker inte att hela Sverige eller alla svenskar är ansvariga för någon annan svensks dåliga beteende. Det var du som tog upp pizzakillen med fåret och antydde att det var vanligt förekommande..

Skillnaden mellan din och min världsbild är att jag inte tycker du är ansvarig för någon annans än dina handlingar.

Jag har haft jättedåliga upplevelser med zigenare. Av all jag mött (riktigt många) var det bara en enda som visade sig "ärlig", men han var enbart ärlig mot mig inte mot andra lol..så enligt din logik så ska jag alltså tro på någon slags arvssynd? Ska jag tro att zigenare från jugoslavien har samma kultur och beteende och seder som en zigenare från Egypten?

Som sagt det finns ingen logik i din världsbild :)

Du vill inte leva på medeltiden ändå sprider du och tror du på värderingar som verkligen hör till medeltiden till :P

2009-10-08 @ 13:02:46
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Lyssna nu bahlool:



Du har ingen som helst susning om hur min världsbild ser ut eller vem jag är(du kallade mig Roger i ett annat inlägg). Du får gärna tycka vad som helst men ge f-n i att lägga värderingar och åsikter i min mun.

Att pizzaslaktaren inte är svensk eller har ett svenskt beteende (svenska krogägare kanske är svin på andra sätt, whoknows)men min poäng är att om vi importerar människor med medeltids-tänk(större antal) påverkar detta det svenska samhället negativt.

Du ser inga skillnader i hur ex. somalier,japaner,amerikaner,afganer,finländare lever?



Det finns säkert fördelar med medeltiden kontra vår samtid men jag behöver inte gilla detta fenomen, comprendo?



Vad det gäller lata svenskar kan nog det stämma, men det är väl bara att sätta blåslampan i arslet på dem, eller? Att svenskar många ggr föredras vid anställningar i Norge bevisar väl bara att norrmännen har blivit ännu latare än svenskarna.

2009-10-08 @ 14:24:18
Postat av: HellBoy

Saxat från annan blogg:



"Jag var ute på en färdtjänstresa med en kvinnlig, utländsk taxichafför igår. Hon berättade (utan uppmaning) hur hemskt hon tyckte det var att vi svenskar blir så lurade av många utlänningar. Hon beskrev skenseparationer som medförde utökade bidrag, bidragsförskott och att familjen fick två lägenheter så de kunde hyra ut den ena för stora pengar. Hon berättade också om svartarbete mm. Hon var riktigt arg! Hon menade att detta får vi svenskar aldrig höra eftersom vi inte lever i de områden där detta förekommer. Där diskuteras det tydligen ganska öppet hur man skall bära sig åt! Jag svarade att det kunde vi som svenskar inte säga, då blir vi kallade rasister, något hon också tyckte var hemskt. Jag tror detta är en ganska vanlig reaktion från invandrare som sköter sig och försöker leva ett hederligt liv - det var riktigt uppfriskande att höra "



Detta måste väl bara vara en skröna?



Här kommer iallafall en sann historia från verkligheten i dagens Sverige:



Åtalad idag i Halmstads tingsrätt:

"Bidragsbluffen avslöjades efter att den rullstolsbundne mannen dansat med en Lisebergskanin. På torsdagen åtalades han.

Mannen hade under fyra år fått ut bidrag från Försäkringskassan, och fick dessutom ersättning för att ha sina föräldrar som assistenter eftersom han enligt egen uppgift var beroende av rullstol och hjälp med hygien, påklädning och andra grundläggande behov.



Men bluffen sprack vid ett Lisebergsbesök i somras – när mannen fotograferades stående och dansande med en Lisebergskanin. Bilderna kom till Försäkringskassans kännedom och de krävde tillbaka de närmare tre miljoner kronor som betalats ut till mannen och hans föräldrar sedan 2005. Mannen hävdade dock att han inte alls spelat sju under alla år – utan att han tvärtom spelade frisk för fotots skull.



På torsdagsförmiddagen åtalades mannen och hans föräldrar på flera punkter, bland annat grovt bedrägeri, grovt bidragsbrott och flera fall av bidragsbrott."



Undrar hur många fler rullstolsbundna som kan dansa när det behövs...?

Minst 50 000:-/månad i ersättning är inte lite pengar för att spela teater.



2009-10-08 @ 16:01:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Ni får väl vara medlemmar i vilket jävla parti ni vill, förvänta er bara inte att jag ska tycka om er.



So att en massa blattar är kriminella, du tror alltså att det kan sökas i deras ursprung? Ha! En JÄVLA massa svennebananer är riktiga skurkar de med. Jag vet inga som fyller fickorna så duktigt som Svensson så länge han tror att ingen ser. Men jag tror ändå inte att det kan härledas till svensk kultur. Jag tror helt enkelt att vissa människor har lättare att ledas in i kriminalitet än andra eftersom man har olika hög moral. Har man sedan begått ett brott sänks tröskeln radikalt för att begå nästa och så rullar det på. Det handlar givetvis också om omedveten och missriktad klasskamp.



Ser du någon skillnad i hur iranier och somalier lever i Sverige? Antagligen. Hade du gjort det om du jämfört iranierna på åttiotalet med somalierna idag? Nej det hade du inte. På den tiden var iranierna den mest hatade och bespottade invandrargruppen. Vad har hänt då? Jo, de har integrerats. Det finns inga "lilla Teheran" i förorterna.



Integreras kommer somalierna också att göra. Big deal att en del är idioter liksom. Gör inte misstaget att tro att de flesta somalier som är här är kamelherdar vad du sen gör.



En av mina gamla polare från S-tiden, Fawsi Adem (du hittar honom på google, han har blogg), är somalier. Via honom vet jag att många av dem är utbildade på sovjetiska militärakademier, piloter och lagmän. De allra flesta är dock vanlig jobbande medelklass som hade råd att fly klanstriderna. Varken mer eller mindre. Inga vildar, som man får intrycket av att ditt släkte tror.



På en sån där dansande jubeldåre går det trehundra (eller vad du vill) som sköter sig. Det ser man när man rivit partiboken i SD och inte är ett lydigt redskap för de som tjänar på ens småskurna och kortsynta rasism. Bahlool och jag är ense om vilka det är trots att han är religiös och jag är antikyrklig och agnostiker. Varför kan inte du se det Hellboy?

2009-10-08 @ 16:41:29
Postat av: Nicklas Eriksson

Åh, Hellboy: dagens spansklektion: när du riktar en fråga som "comprende?" till Bahlool måste du böja det: "Comprendes?". Som du skriver blir det "förstår jag?".



Eller också kan du använda det betydligt vanligare "Entiendes". "Comprendo" har jag mest hört i usla bananrepubliksfilmer och från folk som tror de är Tony Montana...

2009-10-08 @ 16:45:05
Postat av: HellBoy?

Tack för språklektionen, tror ändå jag gjorde mig förstådd. Lovar att hålla mig till svenskan och ev..tyskan;)

Tro det eller ej men jag har flera vänner som har ett ursprung långtifrån Sverige och mina 2 barns moder är inte svenska.

Vad jag inte förstår är att i detta land är patriotism något fult och att ni (du och Bahlool bla.) drar igång något så inihelvete på att någon tycker annorlunda i invandrarfrågan....om alla som kommit till Sverige varit flyktingar, OK, men då inte ekonomiska sådana. Varför inte istället hjälpa människor på plats och då hjälpa 10ggr så många?



Just nu rullar KSMB på spelaren....gammal hederlig svensk punk...;)

2009-10-08 @ 17:49:16
Postat av: Bahlool

Hellboy..svenskar är naiva. Det är ingen tvekan om saken. Jag har själv bekanta som lurar så mkt pengar av svenskarna att det är genant. De gör det på ett lätt sätt. Å andra sidan har jag släktingar som inte fått socialbidrag på många många år utan jag tar hand om dem. Min mor är jättesjuk ändå får hon inga bidrag alls. Poängen är den, att för varje exempel du hittar på en invandrare som luras, hittar du invandrare som lider under systemet för att de är för ärliga.

I Irak svälter de ärliga medan de oärliga är korrupta. Vad tolkar din SD hjärna det som? Du ser ett negativt exempel, eller två men de här människorna är inte representativa för alla invandraer. Det är där problemet finns.

Jag avskyr nationalismen, men jag tycker ändå att svenskar ska få fira sin flagga.

Du talade om den busschauffören, innan hon blev busschaufför så får hon gärna uttala sig om om inte hon också lurats eller stulit eller fejkat något.

På gatan där vi bodde fanns det otaliga svenskar som fick pengar från försäkringskassan, men när de skulel hjälpa till att fixa till området (för att få billigare hyra) då kunde de..



Du missförstår hela poängen och det är att du är skyldig för dina handlingar, inte jag inte din mamma inte din granne inte ditt folkslag.

för att du ska förstå lite mera:

Jag besökte irakier i tyskland några år sedan, alla var välutbildade, kultiverade, smarta och ärliga.

Hittade knappt någon som gjorde mig besviken.

Några år sedan kom många irakier till min hemstad Helsingborg, där såg jag den andra sidan av irakierna, lurendrejare, hycklare, religiösa fanatiker som sedan hycklade osv. Enligt din logik så ska jag se ner på irakier för att jag hittat några som är idioter..alltså det är ju det här det handlar om att du inte kan utgå ifrån att något är fel bara för du mött några idioter.

Om vi följer SDs ideologi och politik så hade du inte fått möta såna härliga människor som de i din omgivining, eller mig eller busschauffören...



Du hävdar vidare att man ska satsa på att hjälpa i närområdet..snälla låt mig inte skratta? Miljoner irakier bodde i syrien, jordanien och Iran..inte många av dem fick hjälp av dig eller Sverige. Det är en myt att pengarna skulle användas bättre..

2009-10-08 @ 18:13:56
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Anonym

"svenskar är naiva. Det är ingen tvekan om saken. Jag har själv bekanta som lurar så mkt pengar av svenskarna att det är genant. De gör det på ett lätt sätt"

"Några år sedan kom många irakier till min hemstad Helsingborg, där såg jag den andra sidan av irakierna, lurendrejare, hycklare, religiösa fanatiker som sedan hycklade osv"



Tycker du Bahlooh i dessa 2 meningar sammanfattar svensk flyktingpolitik de senaste 30 åren.



Sverige har som ett kravlöst och naivt land dragit till sig människor som många ggr är lurendrejare och i bästa fall ekonomiska "flyktingar".



Tack för din klarsynthet, Bahlooh!



Avslutande citat måste bli följande:

"jag tycker ändå att svenskar ska få fira sin flagga."

Sjysst, thumbs up!!!

2009-10-08 @ 22:27:47
Postat av: Nicklas Eriksson

För min del är jag emot "hjälp i närområdet" eftersom det sällan går att göra mer än katastrofhjälp just i närområden som folk flyr ifrån. Jag har arbetat med Palmefonden just i den frågan. Det är nästan alltid omöjligt för andra än på sin höjd Röda Korset att ta sig in i sådana områden, och nu börjar det bli svårt för dem med.

2009-10-08 @ 22:29:49
Postat av: HellBoy

Kör den på spanska också:



Los suecos son ingenuos. No hay duda de ello. Tengo conocidos que se esconde como los fondos de MKT de los suecos que es vergonzoso. Lo hacen de una manera sencilla "

"Unos años atrás, muchos iraquíes llegaron a mi ciudad natal, Helsingborg, donde vi el otro lado de los iraquíes, los estafadores, hipócritas, fanáticos religiosos que luego fingida, etc"



¿Te Bahlooh en esas 2 frases que resume la política de refugiados de Suecia en los últimos 30 años.



Suecia ha país como un requisito de sentido e ingenuo atraído tantas veces las personas son artistas de la estafa y, en el mejor, económica "refugiados".



Gracias por su clarividencia, Bahlooh!



De cotización de cierre debe ser el siguiente:

"Todavía creo que los suecos llegar a celebrar su bandera".

Gorgeous, thumbs up!



Fan, jag som lovat att hålla mig till svenskan...



2009-10-08 @ 22:32:56
Postat av: Nicklas Eriksson

Shit... jag har sagt det förut och jag säger det igen: lita aldrig på google translate.



2009-10-08 @ 23:31:35
Postat av: Bahlool

Hellboy du missar poängen. Ibland är det inte lyckosökare som söker sig hit utan folk som söker sig hit och blir lyckosökare. Tro mig jag är en mkt ärlig person, ändå har jag ofta insett att om du är oärlig så kommer du längre.

Låt oss anta att din tes stämmer, att de som kommer hit är lyckosökare..vad har du för förklaring för de som är svenskar och begår såna dumheter?



http://www.bahlool.se/2009/06/08/spotta-pa-svenska-flaggan-och-trampa-pa-den/

om den svenska flaggan..

2009-10-08 @ 23:35:08
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Saxat från Newsmill skrivit av forskaren

Aje Carlbom



"Att det är muslimer som ständigt råkar i hetluften beror på att ingen annan befolkning insisterar på att deras speciella livsstil ska utgöra en offentlig ordning. För många muslimer, i särskilt hög utsträckning för islamister, betraktas islam som ett system som ska styra "allt". Individens tänkande ska präglas av islam, ekonomin ska underordnas islam, sociala relationer ska organiseras enligt islam, människors sexliv ska bestämmas av islam etcetera. Rättroende muslimer och islamister betraktar det som sin religiösa plikt att arbeta för att överbrygga klyftan mellan det privata och det offentliga. De är djupt missnöjda med den svenska ordningen där religion betraktas som en privat angelägenhet."



Läs hela artikeln på

www.newsmill.se/artikel/2009/10/08/svenskar-och-muslimer-kommer-aldrig-att-komma-overens-om-slojan



Kommentarer överflödiga



2009-10-09 @ 10:08:18
Postat av: Nicklas Eriksson

Det där stämmer helt enkelt inte. Jag har ingen aning om vem Aje Carlbom är (låter på namnet som om han skulle kunna vara vän med kungen, i de kretsarna kallar man ju varandra för Nöffe, Froffo och Aje...), men med ett halvt livs arbete med och hängande med muslimer från nästan alla länder där islam är en bärande religion motsäger jag honom. Jag är ledsen, men det är lite svårt att länka till empiri.



De som anser det är inte alls många. De allra flesta muslimer är lika religiösa som svennen i gemen är kristen, han eller hon vill knega sina timmar, tjäna sin lön, uppfostra sin familj och leva precis som alla vi andra.



Precis som Ulf Ekman och hans vidskepliga idioter till fiskrens i Livets Ord och Ja till livet, som förslöar genpoolen här i landet är få så är de muslimer som ser islam som ett politiskt system i praktiken mycket få. Vi ska inte stryka islamister medhårs, de ska ha lika mycket motstånd som andra ickedemokratiska verksamheter. I den kampen behöver vi de moderata muslimerna och de sekulära med. Precis de som sverigedemokraterna pekar ut som skyldiga till allt.



Tragiskt.

2009-10-09 @ 12:55:10
Postat av: Andreas

HellBoy:



Vilket trams. Gå in på Livets Ords hemsida och klicka på deras Webb-TV och kolla på Ulf Ekmans teveprogram "Ulfekman.nu" och kom sen och säg att det bara är muslimer som är mot det sekulära Sverige. Jag vet inte om du såg debatten i Livets Ords lokaler i Uppsala mellan Christer Sturmark (ordförande för Humanisterna) och Ulf Ekman men se den om du inte gjorde det.



Det faktum att vi har flera hundratusen människor med muslimsk bakgrund i Sverige och bara 150 000 av dem överhuvudtaget bryr sig om tt fasta på Ramadan vittnar om hur "islamistiska" Sveriges muslimer är.



Med tanke på att i stort sett varenda infödd svensk firar jul så är ju infödda svenskar värre "religiösa fundamentalister" än vad invandrade muslimer är.



Identitetssökaren Mohamed Omar och hans lilla gäng på Plattan är knappast representativa för landets muslimer. Det stod antagligen fler muslimer och protesterade mot honom runt om.

2009-10-09 @ 14:17:48
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag visste att det inte skulle bli något svar på den, Andreas:)

2009-10-11 @ 21:27:14
Postat av: Andreas

Hahaha, men ja, vad kan man förvänta sig?



När man väl börjar pressa en sverigedemokrat med exempel på blonda blåögda svenskar som inte riktigt verkar ha fattat hur man "beter sig svenskt" så blir dem bra tysta.



Jävla pajasparti.

2009-10-11 @ 23:22:15
Postat av: HellBoy



Södermanlands nyheter har intressanta insändare de senaste dagarna.

Läs gärna "Ingen tar större ansvar än Sverige" av Agneta Kumlin publicerad 5/10.

http://www.sn.se/asikter/ordetfritt/1.495637



Läs "Om detta må vi icke diskutera" av Stefan Hallberg publicerad 7/10.

Saknar tyvärr länk...



Läs också "Tystnad bäddar för Sveigedemokratena" av Albert Kronberg fd. flykting publicerad 12/10.

http://www.sn.se/asikter/ordetfritt/1.503153



Vill gärna höra Andreas kommentarer om dessa insändare och om även dessa hamnar under beteckningen "pajaser"? Men tyvärr vill säkert A. babbla om Ulf Ekman och detta stora hot, BUUUUH!



2009-10-12 @ 21:55:48
Postat av: Andreas

Hellboy:



Det enda Albert Cronberg lyckade visa som är relevant för diskussionen var att "en del av främlingarna" försöker införa primitiva handlingsmönster. Det ifrågasätter jag inte som du ser. "En del" är nyckelorden. "En del" svenskar beter sig som svin också. Ulf Ekman exempelvis.



Vad gäller Agneta Kumlins artikel så ser jag ingen anledning att kommentera den då den inte har något med hur många muslimer i Sverige som är fundamentalister att göra.



Du har alltså inte svarat på min tidigare kritik utan bara hänvisat till artiklar som tar upp helt andra saker.

2009-10-12 @ 23:47:33
Postat av: HellBoy

Ulf Ekman är en charlatan som lurar/hjäntvättar folk med taskig självkänla, men utgör pga detta inget hot mot svenska folket och dess traditioner och seder.Varför skall jag kommentera dessa obetydliga varelser?

Att Islam är odemokratisk och okompatibelt med det europeiska samhället är min bestämda åsikt och att kritisera den är tydligen omöjligt för vissa personer. Som tur är har fler och fler fått upp ögonen(http://www.englishdefenceleague.org/) även om vissa (läs Andreas) verkar hopplöst förblindade av den sk. pk-smörjan som de styrande ständigt kräks över oss.

2009-10-13 @ 10:11:20
Postat av: Nicklas Eriksson

Det gör han väl för fan visst! Hur många känner du som är med i Livets Ord och beter sig som fulla clowner, darrar, skakar, talar något mumbo-jumbo hittepå-språk för att försöka slå i så många godtrogna bönder som möjligt att de är besatta av något slags okroppsligt väsen? YTTERST osvenskt företeelse, de flesta svenskar beter sig väl sådär under en orgasm möjligtvis.



Det som du (och dina godtrogna bönder till partikamrater, för det är er Ulfs kollegor i charlatanism har varit på jakt efter) kallar PK är inte PK utan tro det eller ej - essensen av den rådande åsikten.



Er retorik är lustig, för å ena sidan påstår ni att "alla svenskar" innerst inne håller med er, och å andra sidan anser ni er vara förföljda av majoriteten. Underligt.



English defence league ja. Ännu ett frö till spöknippet fasces. Starta en Swedish defence league du. Där kan vi snacka om osvensk företeelse.

2009-10-13 @ 11:08:57
Postat av: HellBoy

Hör på dig (Nicklas)att du är på bättringsvägar (svin?) och det glädjer mig;) men du kan inte blanda äpplen och päron på detta vis. Att flytta fokus från invällande muslimer(med islamister som vägledande) i hela europa till en religiös, flugstor sekt i Sverige blir enbart skrattretande. Jag försvarar EJ dessa byfånar och du borde inte göra det samma vad anbelangar andra religiösa byfånerier.



"essensen av den rådande åsikten." MOAHAHAHAHA!!! för att kopiera ditt egna garv. Att svensken är åsiktsförtryckt och att en enda åsikt får gälla är en lika stor sanning som att jorden är rund.



English defence league var bara ett exempel på uppvaknande vi kommer att se mer av,säkert även i detta land fullt av hjärntvättade multikultur-kramare.

2009-10-13 @ 12:33:04
Postat av: Andreas

"Ulf Ekman är en charlatan som lurar/hjäntvättar folk med taskig självkänla, men utgör pga detta inget hot mot svenska folket och dess traditioner och seder.Varför skall jag kommentera dessa obetydliga varelser?"



Varför ska du kommentera obetydliga varelser som Mohamed Omar? Det finns helt enkelt inte särskilt många islamister i landet.



"Att Islam är odemokratisk och okompatibelt med det europeiska samhället är min bestämda åsikt och att kritisera den är tydligen omöjligt för vissa personer."



Jag håller med. Jag hatar islam. Jag hatar kristendomen också. Jag hatar all form av religion och tro på det övernaturliga.



Skillnaden mellan oss två är att du låter dina ideologiska problem med islam gå ut över människor som i regel endast är muslimer till födseln och i övrigt lever svenssonliv.



"Som tur är har fler och fler fått upp ögonen(http://www.englishdefenceleague.org/) även om vissa (läs Andreas) verkar hopplöst förblindade av den sk. pk-smörjan som de styrande ständigt kräks över oss."



Ja, Sverigedemokraternas nya val att börja samarbeta med engelska fotbollshuliganer är mycket intressant. Vem vet, snart kanske Wisemen uppgår i SD Göteborgs lokalavdelning också. DFG uppgår i SD Stockholm.



Fan, med sådana intellektuella typer har SD framtiden för sig!



Återigen, pajasparti. Jag har bott tillräckligt nära muslimer för att veta att de kriminella knappast agerar i Allahs namn när de rånar någon. Tvärtom så drivs de precis som alla andra i detta kapitalistiska skitsamhälle av prylbegär.

2009-10-13 @ 13:37:34
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej, grisen har jag redan haft.



Har varit sjuk en längre tid av andra skäl.



Skitsamma. Jo det kan jag. Livets Ord är en lika svensk företeelse som al-Aqsabrigaderna. Och jag försvarar organiserad religion lika mycket som jag försvarar kapitalet. Det vill säga inte alls. Men religionen ska bort, inte på grund av färgen på utövarna utan på grund av dess skadeverkningar för de arbetande klasserna.



Alltså, jag är mer och mer övertygad om att du lyssnar för mycket på er chefsideolog:) du har inte en aning om vad svenska muslimer anser sig ledas av, gubben. Jag har bott i Angered och Bergsjön i tretton år och varit lokalpolitiker i ledande befattning i över hälften av dessa. Jag har pratat med alla typer av muslimer, från födda muslimer men numera ateistiska stalinistiska gerillamän och kvinnor från Kurdistan till killar på boxningsklubben som ser ut som mujahedin och duschar i kalsongerna. De utgör den abnormt lilla minoriteten, "en flugstor sekt" för att använda dina egna ord. De allra flesta andra utgör ett mellanting mellan dessa precis som de allra flesta etniska, så kallade kristna, svenskar utgör ett mellanting mellan mig och Ulf Ekman.



Jag har ingen aning om var du sitter och skriver, men det är inte i en invandrardominerad förort till Götet i alla fall. Där hade du fort lärt dig att den lära du dyrkar är den dummaste och farligaste av alla.



"Att svensken är åsiktsförtryckt och att en enda åsikt får gälla är en lika stor sanning som att jorden är rund."



Vet du varför jag valde att gå med i Socialistiska Partiet efter en tid som partilös, sk autonom? De var de enda som inte sa sig ha sanningen...



"English defence league var bara ett exempel på uppvaknande vi kommer att se mer av,säkert även i detta land fullt av hjärntvättade multikultur-kramare."



Och du tror att det bara kommer att kunna hända i ett land där det mest upphetsande svensson i gemen har varit med om politiskt var när moderaten skrattade åt sossen utanför valstugan för att denne fick slut på valsedlar..? Vilken ogrundad optimism!



Och du, jag skulle vara försiktig med ordet "hjärntvättad" just fall där man ser spöken med skägg, men totalt bommar den store gengångaren med liten mustasch...

2009-10-13 @ 13:43:23
Postat av: HellBoy

"Varför ska du kommentera obetydliga varelser som Mohamed Omar? Det finns helt enkelt inte särskilt många islamister i landet."

vem har snackat om Omar här?? när han ändå är på tapeten så tycker jag inte många muslimer tar avstånd från hans stollerier.



"Jag hatar islam"

Tunga ord från en som försvarar det samma med näbbar och klor...lider du möjligtvis av schizofren läggning?



"Jag har bott tillräckligt nära muslimer för att veta att de kriminella knappast agerar i Allahs namn när de rånar någon"

Nähä, det är väl bara en slump att de har detta gemensamt.



"Återigen pajasparti"

återigen pajaskommentar!



Att jämföra SD med andra sedan långt tillbaka etablerade partier är inte sjysst.

När folk har något att förlora vågar de inte gå med och stödja ett parti som smutskastats såsom SD har.

När det i detta land bedöms som normalt att kalla sig kommunist men däremot något skämmigt att tillhöra ett parti som värnar om svenskar först är det något grundläggande fel i samhället.



Mitt eget ställningstagande(att rösta SD) är grundat på de etablerades ovilja att diskutera och belysa alla problem och kostnader som massinvandringen kostat och kostar svenska skattebetalare. Finns det några alternativ till SD då, No!



Nicklas: Grattis till tillfrisknandet!

Utan hälsan är det skit.



"Men religionen ska bort, inte på grund av färgen på utövarna utan på grund av dess skadeverkningar för de arbetande klasserna."

och hur skall denna kamp genomföras?? inte kan väl massimport av mer religiösa varelser främja din strävan efter ett samhälle utan religiös påverkan?

Vem pratar om "färg" i denna tråd?

Din övertygelse påminner lite om Hans "kurdspåret" Holmérs när du anar smygrasister överallt där invandringskritik framförs. Lägg ner!



Bor själv inte i en förort eller liknande men det gör min åsikt inte mindre värd för det.



"Vet du varför jag valde att gå med i Socialistiska Partiet efter en tid som partilös, sk autonom? De var de enda som inte sa sig ha sanningen..."

I wonder why...



På tal om vidskeplighet...min 5-årige son passerade datorn och då den nyligen aktuella Burkaklädda förskolestudenten poserade blev kommentaren:

"Pappa , vad är det för ett spöke?"



2009-10-13 @ 14:49:19
Postat av: Andreas

"vem har snackat om Omar här?? när han ändå är på tapeten så tycker jag inte många muslimer tar avstånd från hans stollerier."



Tja, Omar är en av få som jag känner till som faktiskt vill göra om landet till en islamistisk stat.



"Tunga ord från en som försvarar det samma med näbbar och klor...lider du möjligtvis av schizofren läggning?"



Nej, jag lider bara inte av främlingsfientlighet och paranoia. Jag har heller inget emot de flesta muslimer jag lärt känna.



"Nähä, det är väl bara en slump att de har detta gemensamt."



I regel så är det på det sättet på samma sätt som att jag tvivlar på att min lokala tjacklangare sysslar med sin verksamhet för att han är etnisk svensk och kristen.



"Att jämföra SD med andra sedan långt tillbaka etablerade partier är inte sjysst."



SD har funnits i 21 år. Under 21 år så borde man ha lyckats ta reda på vad man tycker i frågor utanför invandringen. Ta bara att SD enligt Åkesson inte har någon åsikt kring exempeplvis koldioxidutsläpp. Speciellt när man anser sig platsa i riksdagen.



"När folk har något att förlora vågar de inte gå med och stödja ett parti som smutskastats såsom SD har.

När det i detta land bedöms som normalt att kalla sig kommunist men däremot något skämmigt att tillhöra ett parti som värnar om svenskar först är det något grundläggande fel i samhället."



Försök inte. Det är valhemlighet i Sverige så ni svenskar som vill ha SD vid makten kan rösta på dem utan problem. Det kanske är dags för dig att inse att folk inte gillar er?



Och vadå okej att kalla sig för kommunist? Ohly har ju för fasiken blivit grillad i massmedia de senaste åren pga sina tidigare sympatier. De flesta stora svenska tidningar är dessutom borgerliga och liberala.



Ja, det finns många fel i samhället. Ditt parti är ett av de största.



"Mitt eget ställningstagande(att rösta SD) är grundat på de etablerades ovilja att diskutera och belysa alla problem och kostnader som massinvandringen kostat och kostar svenska skattebetalare. Finns det några alternativ till SD då, No!"



Bra det. Det sista vi behöver är alternativ till SD så att den politiska sfären i Sverige svämmas över av ännu mer politiskt avskräde. Det är illa nog att vi har en regering som med glädje hjälper grekerna att jaga flyktingar.

2009-10-13 @ 15:18:51
Postat av: HellBoy

Det var värst vad ettriga vi är idag.

Kommenterar endast detta pga tidsbrist.



"Ja, det finns många fel i samhället. Ditt parti är ett av de största."



Kan faktist hålla med dig Andreas, sen är det ju så att vi i Sverige är bra på att behandla symptomen och inte grundproblemet.......think about it.

2009-10-13 @ 16:18:56
Postat av: Andreas

Du kan alltid svara på allt istället när du har tid. Är det något jag har lärt så är det att när man skyller på tidsbrist men ändå svarar på en del av ett inlägg så har man egentligen inte så mycket mer att komma med.



Du har rätt, vi behandlar bara symptomen. Det är därför som jag är vänster. Vänstern slår mot sjukdomen.

2009-10-13 @ 16:34:15
Postat av: Nicklas Eriksson

Som sagt, värst vad du skyller på tidsbrist...



Den massimport av religiösa fanatiker du pratar om existerar bara på era, Folkfrontens, NRP:s och Info-14:s klistermärken och fantasier. Den finns inte i verkligheten. Men eftersom ni ser det ni vill se så spelar det ingen roll att jag säger det. Jag börjar tro att Föreningen Rädda Individen skulle vara något för dig, för du börjar låta helt hjärntvättad.



"Gräsrotsmedlem" jo hejsan!



Jag pratar om färg i denna tråd för att du inte gör det. Jag vill ta bort organiserad religion (vad folk tror på hemma skiter jag i, det är inte skadligt att sitta hemma och be) för min klass skull. Du för något som du tror är ditt folks skull. Men jag har inte sett ditt parti driva att Fädernas kyrka ska läggas ned i någon större omfattning.



Som vanligt är det svårt att diskutera "när" för en marxist. Revolutionen kommer när den kommer. Jag är en usel leninist trots att mitt parti är leninistiskt, för jag tror inte på partiet som ett avantgarde, bara som en skola.



Revolutionen är det upp till klassen att sköta, inga intellektuella tänkareliter. Och i den kommer allt som förtrycker klassen att plockas bort, av den enkla anledning att en revolution som startas innan folkflertalet har nått insikt om vad som förtrycker dem (kapitalism, imperialism, rasism o.s.v) är föga mer än en statskupp.



Now, Hellboy: jag vet hur partipolitik går till. Jag har trots allt varit insaftad i det i någon mån hela mitt vuxna liv. Det verkar inte du ha varit, du verkar fortfarande så idealistisk. Bara det att du orkar föra den här debatten mot mig som aldrig någonsin har gett upp (till och med Lennart Regebro fick ge sig) visar ju på det, även om dina skyll på tidsbrist börjar bli alltmer flagranta:)



Partipolitik syftar till kortsiktiga mål, som att vinna val i en hittepå-demokrati i ett hittepå-parlament som egentligen inte har mer legitimitet att styra över mig än vad en skata har det. Vi revolutionärer arbetar efter betydligt längre tidslinjer än så.



Du förstår inte det. Du har bråttom. Du tror verkligen på att svensken skulle vara "åsiktsförtryckt" när det i själva verket är det enda vi undertryckta ännu har rätt till:)Och framför allt är du mindre intelligent än jag. Det har ingen betydelse, men så är det.



Just därför skriver du ett hånfullt "I wonder why" när jag berättar att jag gick med i SP för att de inte sa sig ha sanningen! Du begriper inte att Socialistiska Partiet inte säger sig ha sanningen för att man inte är ett dogmatiskt, toppstyrt parti, utan ett där alla sanningar tillåts komma fram och ha ett värde. Men nu pratar jag om sådant som du antagligen inte orkar med att tänka på.



Du är en av alla som vill ha en enkel sanning. Du vill ha en flammande ledare att se upp till, som kan berätta för dig vad du ska göra med din sketna existens. Och du vill betyda något. Rätt basic önskningar egentligen.



Men absolut inte några önskningar som är bra för demokrati, medbestämmande och inflytande för andra än de som har pengar. Svart som vit. Kristen som muslim. Det spelar ingen roll.



Nej, din åsikt blir inte mindre värd för att du inte bor i en förort, nära det som du anser vara samhällsproblemet nummer ett. Bara mycket svårare att ta på allvar.



Jag är inte ett dugg förvånad över ditt barns fråga. Varför skulle jag vara det? Människor i burka ser exakt ut som man gör när man leker spöke, det har barnet säkert gjort massor med gånger. Vad är kontroversen i det menar du då?

2009-10-13 @ 23:35:43
Postat av: HellBoy

Tid är tydligen något ni har gott om här. Kul för er. Har endast urskuldat mig 1 gång ang. tidsbrist så det kan ni hålla käft om.



"Och framför allt är du mindre intelligent än jag. Det har ingen betydelse, men så är det."

Här har tydligen argumenten tagit slut och ditt snack om intelligens kan stå för sig själv.



Du verkar ur balans, är du säker på att läkaren gjorde rätt som friskskrev dig?



Lycka till Nicke med din klasskamp så kämpar jag på med mitt. Har slösat nog med tid på din blogg så det får bli...hasta la vista!



2009-10-14 @ 11:42:45
Postat av: Nicklas Eriksson

"Tid är tydligen något ni har gott om här. Kul för er. Har endast urskuldat mig 1 gång ang. tidsbrist så det kan ni hålla käft om."



Ja, för min del. Är man sjukskriven så är man.



"Här har tydligen argumenten tagit slut och ditt snack om intelligens kan stå för sig själv."



Du roar mig, åter igen gör du om samma dumma grej. Du HAR ju inga argument, du har bara en massa illa underbyggda åsikter.



"Du verkar ur balans, är du säker på att läkaren gjorde rätt som friskskrev dig?"



Nej, det är upp till hennes professionalism att ta ställning till.



"Lycka till Nicke med din klasskamp så kämpar jag på med mitt. Har slösat nog med tid på din blogg så det får bli...hasta la vista!"



Snygg storm-off, primadonnan.

2009-10-16 @ 20:08:29
Postat av: Linnea

Tycker mycket om det du skrivit! Mysigt att se lite nyttiga saker och inte bara det vanliga grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-23 @ 18:05:02
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/
Postat av: RealStrory

Du vet väl att bilden är Photoshop?

Postat av: Nicklas Eriksson

Nej inte att den just var photoshop, men att den är fejkad är väl så uppenbart att det inte kan ha undgått någon. Det bryr jag mig inte om, jag använder en bild för att den säger något i sig själv eller för att den understryker något jag skriver om.

2011-07-10 @ 09:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0