Debatt från Bussresan.

För alla som tror att klassamhället är dött vill jag rekommendera att se Debatt i spåren av Bussresan som jag var med på. Bara debattens hetta visar ju att så inte är fallet.

Nu vet jag också
inte bara mot vilken klass jag ska rikta mitt klasshat, jag har även fått några riktigt färska svin att sätta upp på hatmottagartavlan.

Sen vill jag dela ut en fet spark i röven till den på SVT som bjöd in alla sossar. Inte en jävel på Bussresan var sosse, varför ska de, som i alla år vaktat och förstärkt grunden till just det klassamhälle vi har, få sitta och förvandla ett riktigt angeläget debattämne till valmöten för sina döende partier?

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej

Ja det var en hetsig debatt man satt ju själv och fick förhöjd puls. Skulle varit kul (eller inte) att åka på den bussresan. Här i Malmö kan man lätt ta cykeln och titta på dyraste huset i stan, Zlatans. Den där Federly var en hal jäkel. Visst lever klassamhället det personifierade de två unga "damerna" bra som nickade ikapp till centerpartisten.

vänligen Eva-Marie

2009-10-14 @ 14:24:28
Postat av: Nicklas Eriksson

Fast "alla" tycker ju att Federley var ovanligt sansad, han brukar ju stå för psykoliberalismen i vanliga fall. Men det kanske berodde på den blonda ungmoderaten (de är alltid för blåsta för sitt eget bästa) och rasistkärringen Dabrowski?

2009-10-14 @ 19:06:32
Postat av: Dick Erixon

Vi har inga klasser i Sverige, ALLA är, för i helvete, rika. I jämförelse med många andra länder iaf. DU kan suga min stora kuk och min fluga om du inte håller med mig.



Du vet vem jag är, Erixon, DICK Erixon.

2009-10-15 @ 11:24:18
URL: http://www.erixon.com
Postat av: Martin F

Det gick faktiskt en bussresa i Malmö också. Det kanske till och med kommer arrangeras igen.

2009-10-15 @ 15:40:46
Postat av: Nicklas Eriksson

Visst, "Dick". Ta ett par tramadol och andas i en påse en stund.



Nog för att jag inte håller den riktige Dick Erixon särskilt högt, men jag är säker på att han kan i alla fall känner till det nationalekonomiska begreppet relativ fattigdom.



Och du, koprolalikern: hur kan man vara rik om man inte har ett öre?

2009-10-16 @ 12:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0