Jag är snart igång igen!

Jag vet att jag har varit lite dålig på att blogga på det senaste, men jag har börjat jobba på en ny placering. Ligger långt från där jag bor, måste åka pendeltåg dit och får gå upp jättetidigt och lägga mig lika tidigt. Är skittrött, men har snart acklimatiserat mig. I detta nu har jag nog faktiskt det bästa jobb min firma kan erbjuda för tillfället. Jag kör sopmaskin och renoverar kundvagnar i min egen verkstad utrustad med bra verktyg och jag trivs bra fast det är långt.

Om allt går som planerat tar jag körkort efter nyår och då köper vi bil direkt, så då blir det lättare med resorna.

Vi var och tittade på vår nya lägenhet och tog lite mått på den idag. Verkar som om vi får in rubbet.

Kommentarer
Postat av: Cheezle

Gött å höra! Pendlade själv 2h/dag förr, och det är ett helvete. Man borde få betalt för pendlingen. Bra både för klimat och människa.



2009-11-04 @ 00:48:00
Postat av: livelev

Lycka till med lappen. Själv har jag körkort sedan många år, men jag har inte råd att varken ha eller köra bil, även om det skulle vara väldigt praktiskt när man ska storhandla. Nu blir det till att släpa matkassarna på bussen, för jag är för feg för att cykla när det är snö och is.



Så - JA - när jag får råd kommer även jag att bli bilburen. Sedan får miljöjepparna säga vad de vill...

2009-11-04 @ 07:36:19
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Robin

Flytt nu igen? Det var ju inte längesedan ni flyttade ju ;)

2009-11-04 @ 10:34:43
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaa, men nu blir det sista gången vi flyttar innan vi skaffar kåk!



Tack Livelev!!



Cheezle: i alla fall borde det subventioneras. Jag vet folk som åker mellan Ludvika och Nordmarkshyttan för att jobba varje dag, det är elva jävla mil enkel väg!

2009-11-04 @ 20:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0