Behöver svenska fackklubbar frukta sitt förbund om de säger sin mening?

För jävligt, men inget jag är direkt förvånad över. I det här reportaget från Konflikt om facket i Sverige säger en verkstadsklubb från IF Metall nej till att medverka i radio av rädsla för repressalier, och det är garanterat inte från ledningen av företaget man fruktar de repressalierna.

Olle Ludvigsson, arbetarkillen
som godkände de enorma utdelningarna till Volvos aktieägare samma vecka som de sa upp senaste vågen anställda sitter med också. Han diskuterar med Jan-Olof Carlsson från Volvo i Umeå. Samma företag, samma fack men helt andra insikter dem emellan. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjoman

Fan vad mycket skit han pratade! Jag lyssnade pa det nar det gick! Det forbannade klasssamarbetet har satt oss rejalt i skiten, ner med sosarna!



Dags for mig att skaffa ett svenkt tangentbord har pa skeppet marker jag!

2009-05-08 @ 17:24:10
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha, ta´t lugnt, kamrat!



Olle Ludvigsson tyckte att Wanja skulle prata om "trygga och säkra jobb" på Första Maj (var finns de och vad gör han för att skaffa fram sådana?)...



Jag kommer ju INTE att rösta på honom kan jag ju säga...

2009-05-08 @ 18:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0