Påven - nu igen...

Jag begriper inte hypen om att "Guds Rottweiler", den gamle hitlerjugendmedlemmen Joseph (kul namn i dessa dagar...) Ratzinger som blivit så kallad "påve" (drömyrket för alla som gillar att ha klänning på sig) kväkt ur sig ny reaktionär smörja om att kådisar skulle vara orsaken till AIDS, inte botemedlet.

Det har all religion, något av ondo, alltid ansett så länge de har funnits. Religiösa människor är nämligen ofta så intresserade av vad folk har mellan naveln och knäna och vad de använder detta till i sängkammaren att de håller på att spricka. Det är inte underligt, det är människans natur att bli kåt. Och eftersom vi är djur (något som även det är ett chockerande påstående för religiösa) är det även naturligt att vi vill sprida våra gener bland så många som möjligt.

Skillnaden är att vi kan välja bort spridandet om vi vill.

Anyway. Intresset
för vad folk har mellan naveln och knäna och vad de använder dessa delar till och med vilka står ofta i bjärt kontrast till deras gamla hittepåtrosatser från precambrisk tid eller tidigare och inte något som borde tillåtas ha någon som helst impact i ett modernt samhälle. Olyckligtvis har det ändå det. Nå. Det får de religiösa att rodna om små kinderna av skam. Det är nämligen något som de religiösa är näst mest intresserade av. Skam. Att må så uselt som möjligt eftersom de tror att det tyder på att de lyder sin gud och de påståenden som guden påstås ha nedtecknats i de precambriska skrifterna.

Skammen och illamåendet
får dem att vilja att andra ska må lika dåligt som de, och helst ännu värre. Därför tar de till såna hår idiotuttalanden som den trötte gamle mannen som vunnit förstaplatsen för alla som gillar att gå runt i klänning nu har gjort. Han lyder sin gud och vad för andra röster han nu hör och förhoppningsvis är han lycklig i sin magsurhet och sitt illamående som han vältrar sig i. Men det ger honom inte rätten att oemotsagd sprida sitt totala nonsens. Ålder är ingen ursäkt för dumhet.

Kommentarer
Postat av: Bahlool

Nåja enligt Koranen, så är sex inte bara till för att föröka sig (en tes som återfinns i de flesta religionerna) utan även för att njuta av varandra.

Jag själv använder alltid kondom, litar inte på tjejerna även när jag varit ihop med dem en längre tid.

Jag ser det här med regler för sex som rätt vettiga, att knulla runt kan leda till sjukdomar och onödiga aborter, med kondomer eller utan kondomer. Många ogillar kondomer, för att de "misnkar" känslan enligt de tjejer jag mött..

2009-03-18 @ 00:07:56
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Serhat

Å ena sidan vill de "rädda" alla foster från abort men de verkar inte ha något problem med dödsstraffet eller att miljoner dör i aids. Jag gillar kristen moral.

2009-03-18 @ 00:44:04
URL: http://serhatdaran.blogspot.com/
Postat av: Arnold

katolska kyrkan e stenhårt mot dödsstraffet. och krig. och vårdslös bilkörning. det kan ingen ta ifrån dom.

2009-03-18 @ 01:10:02
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag vet Bahlool, jag vet. Det är rätt tröttsamt, det argumentet, och jag tar hellre lite minskad känsla under ett one night stand än upplever känslan av att sitta och vänta på Hud-och Ven på Sahlgrenska för testfloran en gång till i hela mitt liv.



Nu är jag lyckligt monogamt gift, så det är något jag slipper personligen:)



Serhat: eller hur? Det är det jag menar, de flesta religiösa bryr sig bara om ofött liv. Vad som sedan händer med folk skiter de totalt i.

2009-03-18 @ 12:34:51
Postat av: Bahlool

Jag tror synen är att man bryr sig om "oskyldigt" liv..skyldiga ser man ner på...jag själv har liknande tankar ibland då jag försvarar oskyldiga i världen men har inga problem med att skyldiga drabbas (ex soldater i krig osv, de är där för att de valt det osv)

2009-03-18 @ 16:36:50
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Rog

Kort å gott. Bort med religion i de allmänna rummen. Tro ska vara en högst privat sak. Till å med Jesus sa väl detta har jag för mig. Hmm. måste hitta den biten...



2009-03-19 @ 21:27:45
URL: http://blogghelvetet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0