Nakenpoliser eller beslöjade poliser?



Vad är värst? Detta...

Jag tänkte på
de här piketpoliserna i Göteborg som poserade med vapen... Nu är de anklagade för att ha tränat styrka nakna på ett gym avsett för kvinnor samt att ha ollat en smörgåstårta.

Min stilla undran är:
vad gör dessa "herrar" lämpligare som poliser än en tjej i slöja? Svaret måste ju bli - inget.

Eller?



...eller detta? Tänk inte mer på smörgåstårtan...

Kommentarer
Postat av: HellBoy

Varför måste vi välja mellan två lika dåliga alternativ?

2009-03-15 @ 00:08:47
Postat av: Patrik

Alla vet ju att problemet med beslöjade poliser är att de (uppenbarligen) inte delar våra svenska värderingar. Vilket (uppenbarligen) inbegriper misshandel, kvinnomisshandel, rasistiska tillmälen och nu även (uppenbarligen) ollning...



Tacka gud för sverige!

2009-03-15 @ 11:58:18
URL: http://campkent.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Japp Patrik, där fick du med vår svenska poliskårs svenska värderingar i ett svep, tror jag:)



Tio gånger hellre duktiga svenska muslimska poliser i slöja än dessa obeslöjade helidioter till anaboloffer.

2009-03-15 @ 12:28:49
Postat av: Jimmy Windeskog

Ja, vad är värst? Att träna naken eller ge uttryck för en djupt odemokratisk ideologi/religion?

2009-03-15 @ 14:13:34
Postat av: Nicklas Eriksson

Organiserad religion är alltid illa, men jag tycker att det de här poliserna visat uttryck för är prov på minst lika dåliga värderingar som du och dina partivänner tillskriver muslimer.



Säger ni förresten partivänner eller partikamrater om varandra?

2009-03-15 @ 22:04:17
Postat av: Serhat

Något säger mig att det inte är en engångsföreteelse.

2009-03-16 @ 02:01:51
URL: http://serhatdaran.blogspot.com/
Postat av: Jimmy Windeskog

Nicklas Eriksson:

Nja, att uppträda barnsligt och patetiskt är i mina ögon inte riktigt med att uppträda odemokratiskt.



Sedan tror jag nog att begreppet Partivänner är mer vanligt förekommande än Partikamrat i både SD och ND, även om de båda används. Jag brukade tex under mina sista år i SD alltid underteckna mina brev med "Pk Jimmy", Pk som i partikamrat givetvis.

2009-03-16 @ 11:20:23
Postat av: Bahlool

Nicklas och du är en demokrat? Vi har sett otaliga tillfällen när polisen begått brott, är inte det mera odemokratiskt och "osvenskt" än att bära slöja`? Du vet väl att dina förfäder, bara 100 år sedan, bar liknande klädesdräkt? så muslimerna är "ursvenskar" av sig med sin slöja..bejaka din historia istället för att förneka den

2009-03-16 @ 12:52:55
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Men å andra sidan har vi ju skilda åsikter om det mesta, Jimmy.



Bahlool, du läser nog fel i vad jag skriver någonstans. Men jag är inte borgerlig demokrat om det är vad du menar. Annars begriper jag inte vad min antidemokrati skulle bestå i. Jag vill utöka den, inte minska den.



Min historia... Tja vad är den då? Jag är född till arbete av arbetare som stod i skog och gruva. Min historia är lönearbetets, och vad som sedan är annan historia, det är en sak för dem som identifierar sig med den. Min historia är inte Gustav II Adolfs, inte släkten Stenbocks, inte Uddeholmsbolagets, (fastän oräkneliga män från min släkt har dött för dem) inte skeppsredare Broströms och framför allt inte någon kyrkas. Som lärde mina fäder att de skulle be och vara nöjda med det de fått i jordelivet...



"Konstigt, det talas om kungar och präster men vem betalade herrskapets fester?"



Knutna Nävar

2009-03-16 @ 15:28:42
Postat av: Jimmy Windeskog

"Min historia är inte Gustav II Adolfs, inte släkten Stenbocks, inte Uddeholmsbolagets, (fastän oräkneliga män från min släkt har dött för dem) inte skeppsredare Broströms och framför allt inte någon kyrkas. Som lärde mina fäder att de skulle be och vara nöjda med det de fått i jordelivet... "



Ja att du skulle vara historielös dessutom förvånar väl få?



Att sedan citera en så pass demokratihatande grupp som Knutna Nävar är bara osmakligt.

2009-03-17 @ 06:33:42
Postat av: Nicklas Eriksson

Vi har redan konstaterat att du och jag inte har samma syn på demokrati, kan du inte bara droppa tjatet?

2009-03-17 @ 08:54:45
Postat av: Jimmy Windeskog

Aldrig, demokrati är en så central del av min politiska uppfattning - den frågan släpper jag aldrig!

2009-03-17 @ 09:38:34
Postat av: Jimmy Windeskog

Menar du föresten att Knutna Nävar inte skulle vara odemokratiska när de sjunger om att lära barn att använda vapen och skjuta "borgare" eller när de hyllar Stalin som historiens mest goda människa?

2009-03-17 @ 09:40:01
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag är inte stalinist utan tvärtom av trotskistisk orientering. Därmed faller väl en del av vad Knutna Nävars texter avhandlar för min del. Dock: jag är inte reformist, och jag har gjort insikten att revolution inte går att undvika för att få en annan världsordning än den kapitalistiska, som jag aldrig har varit för. Revolutionären måste vara ute efter kapitalisternas system, inte efter deras kroppar.



Nähä. Vad bra, Jimmy. Skönt att du har en så demokratisk syn på saker och ting.

2009-03-17 @ 14:30:57
Postat av: Jimmy Windeskog

Nicklas Eriksson:



Ja det är väl bra att det i alla fall finns en representant för demokratin på denna sida? Du representerar ju så bra hatet mot demokrati som idé.



Sedan blir det ju lite löjligt om du inte är ute efter borgares liv när den musik du rekommenderar bland annat handlar om politiska mord som en del i den socialistiska vardagen?

2009-03-18 @ 10:06:21
Postat av: Nicklas Eriksson

"Du representerar ju så bra hatet mot demokrati som idé. "



Gäääässssp!



"Sedan blir det ju lite löjligt om du inte är ute efter borgares liv när den musik du rekommenderar bland annat handlar om politiska mord som en del i den socialistiska vardagen?"



Nåja. Det får ju stå för dig själv Jimmy.

2009-03-18 @ 12:37:01
Postat av: Jimmy Windeskog

Jo, men du kan väl ändå erkänna att det finns texter hos Knutna Nävar som inte är speciellt smakfulla?



Å andra sidan kan ju till och med jag se positivt på budskapet i en sådan text som "Strejken på Arendal" (även om den kanske inte är en sanningskilldring i allt), där gillar jag musiken dessutom.



Däremot tycker jag fortfarande att en text som "En arbetarkvinnans sång till sin son" är lika osmaklig som "Sången till Stalin", men den sistnämnda har ju ett komiskt drag över sig idag (även om vare sig KFMLr eller Knutna Nävar tyckte det då).

2009-03-20 @ 16:35:53
Postat av: Nicklas Eriksson

Asch, de är ju stalinister. Inget att vare sig förvånas eller ta så hårt vid sig av. Personkult och oförmågan att se okritiskt på saker är en del av deras charm. Jag är gladast om jag har ärrare på långt avstånd.



Osmakliga texter finns det många av. "Skin her alive" med Cannibal Corpse är inte direkt datemusik om man säger så.

2009-03-20 @ 22:04:22
Postat av: Jimmy Windeskog

"Osmakliga texter finns det många av. "Skin her alive" med Cannibal Corpse är inte direkt datemusik om man säger så."



Säkert, men de gör väl inte heller något anspråk på att vara ett politiskt band heller (eller nästan ett partiband som ju Knutna Nävar var)?

2009-03-21 @ 09:18:51
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej det tror jag inte. De har ju en hel del musikaliska släktningar på NS-Black Metalscenen, men just de tror jag inte hade några politiska ambitioner.



Jo, Knutna Nävar var samtliga medlemmar i KFML och var partiets orkester.

2009-03-21 @ 09:55:21
Postat av: Nicklas Eriksson

"modig"



Se ditt inlägg som en del av den svenska historien. Jag tillåter nästan vad som helst, men vid så fruktansvärt dåligt stavade inlägg som ditt drar jag gränsen.

2009-03-21 @ 22:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0