Reflektioner från en tröttande dag.

Idag har jag röstat.

Rösten gick självfallet till Arbetarinitiativet och krysset hamnade på... Nej, lite hemlisar vill jag väl ha!

Glädjande som tusan var i alla fall att hälften av den rätt tjocka bunten av valsedlar jag lade ut i förröstningslokalen var borta. Kan vår tunga annonsering i området haft betydelse? Kul i så fall. Ska ta en rajd med nya sedlar till "mina" lokaler. RS:arna är ju extremt duktiga på kampanjer och lär väl ha koll, men vi har ju vår egen lista också och den lägger inte de ut.

Annars har jag även ägnat hela dagen åt att göra färdigt mitt examensarbete om fastighetsarbetets historia. Blev grymt bra, och ska bli kul att lägga in i CV:t.

Den femtonde börjar jag arbeta igen, för den tolfte är skolan slut. Ett och ett halvt år har bara försvunnit, det har gått så fort att det är overkligt!

Måste se till att komma igång med jobbsökerierna nu bara. Lätt att bli lat när man till skillnad från de flesta i klassen har ett arbete att gå tillbaka till. Men en sak är säker: nu ska det börja sparas till mer gaddningar!


Kommentarer
Postat av: Jonte

Det är borgerligt att personrösta, så jag vägrar alltid att kryssa. :)

2009-06-04 @ 12:32:54
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

Mja...ja. Men jag skulle nog säga att det är borgerligt att driva kampanj för sig själv. De som ställer upp kan ju inte hjälpa att de står med en möjlighet att bli kryssade. Jag kom in i KF i Göteborg på personröster, och jag drev inte kampanj en enda minut.

2009-06-04 @ 12:37:48
Postat av: Patrik

Här i Uddevalla mailade vi sthlm om fler valsedlar. Idag kom det 4400. Visst för att vi kampanjar en del men herredjävlar...

2009-06-04 @ 13:38:03
URL: http://campkent.wordpress.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

Gött jobbat! Jag tror att AI kommer få betydligt fler röster än vi ens tror själva.

2009-06-04 @ 15:59:56
Postat av: Martin

Jag röstade också rätt idag, AI. Men fick skriva min egen valsedel, som vanligt...



Borgligt att personvälja, nja, personval urholkar politikens innehåll vilket såklart gynnar borgarna. Tycker det gamla systemet med att stryka kandidater var betydligt bättre.

2009-06-05 @ 16:10:19
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha, ja, om inte bättre så i alla fall skojigare!

2009-06-05 @ 18:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0