Michaels död orsakar mera död!

Tolv personer uppges ha tagit livet av sig i svallet efter Michael Jacksons död påstår Expressen i dag. De headlinar med det, så damn me om jag orkar länka.

Tur att det inte
finns en enda artist i världen vars bortgång skulle få mig att ens riva mig hårt på handen.

Ärligt, det är så tragiskt att det finns människor som blir så upphängda på existensen av en människa som de aldrig träffat eller ens haft chansen att få träffa, att de ser dennes bortgång som ett skäl till att ta sitt eget liv.

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej

Än är inte den siste idioten född!

vänligen, Eva-Marie

2009-06-30 @ 20:43:45
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, fast idioter... Om en människa tar sitt liv för att en "idol" har gjort det kanske inte "idiot" är riktigt rätt ord? Det känns lite hårt. Uppenbarligen lider dessa medmänniskor av någon störning av något slag.



Jag tror inte att en frisk person gör något sånt, vad tror du?

2009-06-30 @ 21:19:09
Postat av: Johannes

Nej idioti känns lite väl. Jag skulle snarare vilja kalla det någon sjuklig form av fanatism.

2009-07-01 @ 11:57:18
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Jimmy Windeskog

"Idiot" är väl snarare ett för snällt ord när man ser nyheten så här. Men det handlar ju med säkerhet om människor som har mycket större problem i världen än att deras idol där, det var väl bara så att detta blev det utlösande just i dessa fall (vilket knappast var deras första försk heller).

2009-07-01 @ 15:10:54
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej det skulle jag knappast tro. Det är med all säkerhet människor som inte fått vare sig diagnos eller behandling.

2009-07-01 @ 16:23:56
Postat av: Jimmy Windeskog

Mig skulle det förvåna stort om dessa människor inte haft stora psykiska problem, och förmodligen också tidigare självmordsförsök, med sig själva tidigare.

2009-07-02 @ 13:16:40
Postat av: Nicklas Eriksson

Det skulle förvåna mig också. Dock är det inte alltid säkert att man får den vård man behöver.

2009-07-02 @ 16:28:53
Postat av: Du vet inte

haha håller med dig

2009-07-03 @ 12:55:28
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0