Vad GP är löjliga!

Göteborgs Posten, denna alltid så föraktansvärda publikation, skriver om hur välkomna gatumusikanter är i Borås medan de inte är det i "förbudets" Göteborg!

Det roliga är att på bilden från Borås syns inte en enda dragspelare eller en enda jävel med tresträngad gitarr eller spottfylld blockflöjt som spelar samma melodi nio timmar om dagen, utan en bunt med små rågblonda skolbarn med blåsinstrument som dessutom enligt uppgift har en varierad repertoar!

Vem vill ha bort sånt? GP, sluta göra bort er nu. Hade ni haft de som står och pumpar ut samma entoniga melodi hela arbetsdagen utanför er skrapa på Grev Turegatan så hade ni rest ett stängsel och haft ett vaktbolag där inom en timme (Batongsvingarna i Securitas ligger ju bara femtio meter ifrån er!) och det vet ni också, ert skenheliga byk!

Fan, jag får mer och mer lust att göra en sån grej bara för att se vad som händer! Nästa år när jag har köpt en säckpipa och dessutom semester ska jag garanterat gå och ställa mig utanför GP-huset (där gäller inte "det så kallade förbudet heller, ha ha!) och öva. Ska rigga upp en kamera på andra sidan spåren och se hur lång tid det tar innan Hjörne kommer ner för att köra bort gatumusikanten. Sen ska jag lägga upp filmen på hycklaren här på bloggen!

Åh, bäst att lägga upp en sammanfattning av reglerna för Göteborgs stad innan Susanne eller någon annan frivillig missuppfattare kommer och börjar hojta. Såhär ser alltså ert så kallade förbud ut:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0