Svensk polis är löjeväckande. Absolut löjeväckande.

Fan vad jag blir grinig!

När jag är på
väg hem från Gamla Ullevi ikväll, där GAIS återigen stod för en ny nivå av förnedring och uselt spel, blev jag påhoppad av ett gäng med små mopsiga tonåringar. Det var två gång som höll på och jagade varandra fram och tillbaka vid Stampbroarna. Fan vet om det var på riktigt eller om de bara "skojbråkade", jag tycker allt de gör ser ut att vara på riktigt nuförtiden.

I alla fall,
där jag gick på trottoaren så blev jag påsprungen - rejält jävla hårt - av en liten valp i sexton - sjuttonårsåldern. Jag insåg att han inte tänkte flytta på sig, så då gjorde inte jag det heller och grabbhalvan kutar rätt in i etthundrafyra kilo (vad just och vägde mig) spänd Nicklas. Det gör ont som fan för jag fick hans beniga axel rätt in i min arm. De sprang så fort de kunde och nu har jag ett fett blåmärke på överarmen.

Jag ringde omedelbart 112, för dels visste jag inte om det faktiskt var så att de var efter det andra, betydligt färre till antalet, gänget och dels visste jag inte hur de skulle ta att jag vrålade "fitta" efter grabbjäveln med mina lungors fulla kraft (och de hörs rätt bra, tränade i GAIS-klacken som de är). Jag berättade att det var gängslagsmål (Stampbroarna ligger 70 meter från Göteborgs största polisstation) och att det var bråttom. Sedan avvaktade jag för att se hur gänget förhöll sig. De gick upp och ner för gatan och svor och levde men verkade inte vara så dumma att de gav sig på mig, för då hade jag slagit tills jag eller den siste av dem slutade blöda.

Men tror ni att det
kom någon jävla polisjävel? Nej, det gjorde det såklart inte! Jag väntade tio minuter efter att gänget hoppat på trean mot stan för att ge dem bilderna jag tog på de små svinen med mobilkameran, men det kommer inga snutar alls!

Konstigt att förtroendet för dem är absolut noll? Nej, jag tycker inte det. De verkar ha en tendens att inte så gärna åka på grejer där de inte vet om det kommer att göra ont på dem själva.

Kommentarer
Postat av: Calle

Hm, ja det är ett problem. Polisen borde vara ute mer bland folk istället för att sitta inne på kontor. Alliansen lovade att starka polisväsendet men det blev ju inte så mycket av det :/

2009-07-12 @ 23:08:23
Postat av: Nicklas Eriksson

Minst sagt ett problem. Jag har haft en plågsam debatt med en tjej som är polis på ett annat forum som jag är medlem på, och hon menar att polisen aldrig gör några fel, så jag fattar inte vad som hände i det här fallet?

2009-07-14 @ 18:14:16
Postat av: Bahlool

Jag hade en gång inbrott i min butik, grannen och väktaren från securitas ringde och berättade för polisen vad som skedde och bägge två fick svaret, vi har ingen bil att skicka. Inbrottet höll på då alltså men polisen kunde inte hitta någon kl 3 på natten att skicka ut..tog dem faktiskt 2.5 veckor att komma till oss..det är poliser det ;)

Har haft 8 inbrott hittills och jag fick tvinga dem ta fingeravrtryck..mina spioner hade berättat vilka brottslingarna var men polisen tog inte tag i det då heller..screw the police!!

2009-07-20 @ 21:00:09
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Kan bara hålla med dig!

2009-07-21 @ 19:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0