Al Shaabab, hur tänkte ni nu?

Bellevuemoskén här i stan sägs ha bjudit in vad han nu heter som sägs styra över terrorstämplade Al Shaabab. Det ska visst vara en konferens om islam.

Jag tror jag ska gå på den. Jag vill fråga den där ledaren för Al Shaabab hur han har tänkt sig att klara av den invasion av Etiopien som hans lättviktarorganisation hotade med igår.

Lycka till med det säger jag bara. Al Shaabab tros ha mellan 3000-7000 medlemmar varav dem långt ifrån alla är stående militär. De har inga tunga vapen utan tros som tyngst ha granatkastare.

Etiopien har Afrikas
största armé. Al Shabaab gör dem inte ens svettiga. Grejen är att jag tror att de är precis tillräckligt stolliga nog för att försöka. Det brukar folk som tror sig ha Gud på sin sida vara.

Kommentarer
Postat av: Anders_S

Nog är det stolliga alltid. Men också obehagliga.

2009-07-02 @ 18:45:11
URL: http://www.zaramis.nu/blog/
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja verkligen. Vet du nåt om den där Al Shabaab-nissen?

2009-07-02 @ 19:18:17
Postat av: Gustav Landström

Vet ni vad som är än mer obehagligt svensk vänster som tycker att islam är det största hotet mot världen och inte ockupation och krig.

2009-07-02 @ 22:21:40
Postat av: Johannes

Wtf? Jag som trodde det var nazisterna som tyckte att just Islam är det största hotet eller iaf åt höger hållet. Har tydligen missat något. Men iaf för mig (jag tror ja har många med mig) så är ockupation och krig ett mycket, mycket större hot.

2009-07-02 @ 22:52:19
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Johannes

Sen kan jag ju även tilläga (ifall det är en aning oklart) att jag inte på något sätt gillar Islam eller för den delen andra religioner. TYcker dem ska ner i samma sopptunna hela bunten.

2009-07-02 @ 23:14:31
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Robin

Gustav. Det handlar inte om islam (eller någon religon för den delen). Det handlar om organiserad religion och vad som görs i dess namn, inget annat.

Så lägg inte in islamofobi i diskutionen, för den har inte här att göra.



2009-07-03 @ 07:14:14
Postat av: Daniel

Religiösa människor med vapen i handen är bland dom farligaste människorna på jorden, för dom har fått något att offra livet för. Människor offrar oftast inte sina liv för pengar utan man måste prata till människans själ för att få igång dom.

Sedan om dom är judiska, muslimska eller kristna fanatiker spelar mindre roll.

2009-07-03 @ 08:37:50
Postat av: Gustav Landström

Klart att det har med Islamofobi att göra eftersom den europeiska diskussen kretsar kring Islam eller framförallt araber som är muslimer. Det är självfallet att skepsisen mot det här från SÄPO bland annat har oerhört tveksamma politiska motiv, den som inte vill se det är blind och inser inte att västvärldens försök att leka polis runt om i världen är ett större problem än att människor blir religiöst orienterade som dessutom är del av dessa människors kulturella identitet.

2009-07-03 @ 17:18:07
Postat av: Robin

Ja men har det med vänsterns islamofobi? NEJ. Vänstern bryr sig inte om spesifika religioner. Utan anser bara att organiserad religion för blicken bort från arbetet med sammhället. Inget annat.

2009-07-04 @ 13:55:08
Postat av: Eva-Marie

Hej

Vakna människor släng religioner överbord, vad skall vi med det till? Lyssna till dig själv, religion är ett förtryckarinstrument. vi lever i 2000-talet, har vi inte kommit längre????

vänligen, Eva-Marie

2009-07-04 @ 22:11:02
Postat av: Nicklas Eriksson

Oj vilken diskussion det blev. Jag anser inte att "vänstern" vad fan det nu är, lider av islamofobi alls, mer än kristofobi. "Vänster" ska lida av fobi mot mot all organiserad religion och alldeles särskilt den som har politiska ambitioner eftersom den vill styra över våra kamrater och göra dem till lydiga redskap för en styrande kyrka.



Nej till all organiserad religion, det är blott en borgerlig fason.

2009-07-05 @ 13:08:11
Postat av: Robin

Exakt kamrat.

2009-07-06 @ 09:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0