Fram för det svenska.

Kan det vara den här låten som Robin menar?

Storswensken (text: Ronny Eriksson)

 

Nu är det tid att vi alla tar strid
o förvaltar det vikingaarv som vi fått
o gör oss av med varenda jugoslav
o skickar hem varenda slem hotten-tott.
Kom, låt oss jaga dom, dit därifrån dom kom
o sen aldrig släppa nån jävul över bron.
Ner med det utländska.
Fram för det storsvenska.
Fram för det svenska i vår svenska nation.'


Bort med Bernadotte från vårt kungliga slott
o bort med hans invandrarkärring, och sen
sätter vi Reefat-Al Sayed på en kamel
o så skickar vi den hem till öknen igen.
O Miro Zalar, honom förklarar
vi som en icke längre önskvärd person.
Ner med det utländska.
Fram för det storsvenska.
Fram för det svenska i vår svenska nation.


Bort ävenledes med Ford o Mercedes,
kamera o klocka, telefon o kompass.
Bort med Jonnie Walker, bingo o poker,
fotboll o glass o Dallas o negerjazz.
Ner med bananerna o utländska “vanerna”.
Ut med Pekingesern, av med joggingskon.
Ner med det utländska.
Fram för det storsvenska.
Fram för det svenska i vår svenska nation.


Bort med alfabete o sifferhelvete.
Bort med alla utländska ord likaså.
Tro inte en sekund på att jorden är rund
det är det nån svartskalle som har hittat på.
Ner med vetenskaperna. Länge leve aperna
ty vi är storsvenskar, saliga i tron
Ner med det utländska.
Fram för det storsvenska.
Fram för det svenska i vår svenska nation.
"

 

Ja, med detta i bakhuvudet: fram för det svenska för faen! Kålrötter, rovor , lingon och granbarrste med okryddat kött att äta och inga jävla blattemetoder för att bygga hus, bort med sån skit. Låtom oss alla leva i lerhyddor som riktiga svenskar!


Kommentarer
Postat av: johan

haha ja detta är låten som jag syftade på i ett tidigare inlägg! tack Robin som visste vad den hette! För övrigt finns den spelade i någon/några senare versioner och då tydligen fått namnet "Storswänsken", Ronny Eriksson har gjort den tillsammans med bandet Euskefeurat.

2009-01-25 @ 19:05:45
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det var bara skit att jag inte hittade den på Youtube, det hade varit grymt. Orkade inte lyssna genom alla Euskefeurats klipp.

2009-01-25 @ 19:48:27
Postat av: Robin

Det var den. Hade förmig att den hette vikignaarvt men ibland är det snurrig här. Men den är träffsäker.

2009-01-25 @ 20:14:13
Postat av: villiam

Naken i min säng, ligger min tjej medans jag är på toa och skiter.

Kliar mig i baken, stoppar mina fingrar under din näsa, é du vaken?

Ingen är så fräck som en Svergiedemokrat, ingen har sån häck som en Sverigedemokrat.

Du vaknar genast upp, gapar och skriker heil som en kåt tupp.

Du hoppar på ett ben, du säger att jag är äcklig det saknas en gen.

Varför blev du arg på mig, jag é en helt naturlig Sverigedemokrat.



För jag vill knu-knu-knuffa dig i sängen,

jag vill ha fi-fi-fint med pungen,

vill du se min ku-ku-kuliga tatuering,

jag é din gummifjant med string

2009-01-27 @ 23:35:09
URL: http://villiamsfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0