Bloggen Bent sätter tillbaka ordet "hel" framför "idiot".

Den centerpartistiska Bloggen Bent anklagar hela "vänstern" för att stödja den religiöse tyckaren Andreas Malm för att denne vid något tillfälle i sin ungdom kanske eventuellt enligt källor som vanligtvis brukar ha fel under en sökarperiod var lite inne på anarkism. Sedan gick han vidare och fann väl någon tomte som han kan kalla gud.

Och för det tycker en liten centerpartist
, som är partikamrat med en jävel vars pengar nu används för att slakta kvinnor och barn i Gaza City (there´s one for you, Fredrick Federley), att alla vi som bekämpar liberalism och konservatism skyddar Andreas Malm för att vi inte kollektivt avsäger oss det han babblar om.

Jag kan berätta för dig varför vi inte gör det, Benteboy; för att han inte är viktig. Det säger en kille i ditt kommentarsfält och det stämmer.

Andreas Malm är en tokreligiös person
som har mer gemensamt med centerpartiets koallitionspartner kristdemokraterna än med oss. Det är inte alla som går efter principen "min fiendes fiende är min vän" bara för att ni på din sida gör det (åker (kd) ur 2010 kommer Reinfeldt och lakejer att bilda regering med Sverigedemokraterna). Så du har det klart för dig, Benteboy.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Hela den här idén om att kräva att alla på en "sida" måste ta avstånd från varenda dumhet någon representant för sidan begår, den är rätt dum. Det är ju självklart att man inte representerar alla när man uttalar sig.



Det är väl kollektivism om något och jag fattar inte varför liberala bloggare ägnar sig åt sådant. Faktiskt.

2009-01-06 @ 13:29:26
Postat av: livelev

Nog märks det att Framstegspartiets stockholmsavdelning gick över till Stockholmscentern...

2009-01-06 @ 13:30:08
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Nicklas Eriksson

Livelev, visst gör det det! De är ju inte riktiga.

2009-01-06 @ 15:19:32
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: D

Tokreligös till vilken religon? Såg honom i den där halaltvdebatten då sa han att han va ateist och marxist.

2009-01-06 @ 17:02:44
Postat av: Nicklas Eriksson

Han är muslim. Eller har jag missat något? Har han ändrat sig igen?

2009-01-06 @ 19:04:18
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Alex

Så vitt jag vet så har Andreas Malm aldrig varit muslim, möjligtvis att Shora Esmailian är det, har ingen aning.



Tycker faktiskt att du är orättvis mot Malm, han har gjort och skrivit många bra grejer. Och även om jag avskyr islamism och grupper som Hamas och Hizbollah så tycker jag ändå att han gjorde flera bra poänger i sin omdebatterade Newsmill-artikel (så kontroversiell är den väl inte, med undantag för rubriken möjligtvis?).



2009-01-06 @ 21:16:56
URL: http://stockholm.suf.cc
Postat av: Nicklas Eriksson

Alex; ja, okej. Jag ger mig på den punkten, jag är inte hundra på om han är konvertit. Och det vore egentligen skitsamma om han vore. Men han försvarar nazireligiösa tokskäggen i Hezbollah som är lika illa som sionisterna, och det gör att jag aldrig kan ställa mig bakom honom.

2009-01-06 @ 23:28:54
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Daniel

NU har en Lisa skrivit en kolumn i DN för att smutskasta.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3388&a=871258



Men hon kör samma logik som om man hade anklagat Reinfelt för att vara brunskjorta bara för att moderaterna är med i International Democrat Union som du påpekat tidigare.

2009-01-08 @ 09:56:12
Postat av: Nicklas Eriksson

Haha, jag läste den och kunde inte hålla mina små klåfingriga händer borta och göra det till en bumerang. Right back at you, Brunwald!

2009-01-08 @ 23:37:36
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0