De enda som pratar om "judar" är nazister och borgare.

Tidningen Skånska Dagbladet tar aktiv ställing mot rasism om man får tro dem själva.

De kräver att "rasistmarschen" ska stoppas på ledarplats. Gott och väl, men vilken rasistmarsch är det då man pratar om? Jo, en eventuell samling vid  Baltiska Hallen när Israels DC-lag ska spela mot Sveriges. Skånska Dagbladet menar att den samlade vänstern ska genlmföra marschen för att det är judar som ska spela. Hål i hövvet eller, Skånska Dagbladet?

Det här vansinnet
måste få ett slut. De enda, överhuvudtaget enda, som pratar om "judar" är Svenska Motståndsrörelsen, Nordiska RIkspartiet och borgarna! Dick Erixon, Erik Svansbo, Johan Ingerö , och en bunte Sverigedemokrater. Givetvis finns det drösvis med borgerliga lågpannor till som sitter hemma och skriker varg.

Jo de skriker varg. Den alarmism de ägnar sig åt kommer att göra så att när den riktiga vargen närmar sig kommer ingen att ta varningarna på allvar eftersom borgarna att ha varnat alla trötta. Det de gör är att kratta manegen för de riktiga rasisterna.

Skärp till er och hyfsa debatten!
De enda som pratar nedvärderande om judar och andra är Sveriges samlade borgerlighet, borgarpress och Achmed Rahmi. Vi andra diskuterar ideologin sionism och ägnar oss inte åt vilket folk en människa kommer av. Jo, det finns vissa obalanserade element som i anfall av historielöshet blandar samman judar med Israels Lebensraum-politik, det gör det. Men jag har inte träffat på någon som inte tar avstånd från dem.

Om inte nu någon vänlig pro-sionist berättar för mig hur jag istället borde anse?

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Men bara för att man använder ordet sionist istället för jude kan man ju inte upprepa alla gamla antisemitiska skrönor om makt, makthunger och mediekontroll. Och de skrönorna är inte svåra att hitta i bloggvärlden och det är inte i de liberala bloggarna precis...



Det ligger en artikel på newsmill om hur det är att vara jude idag http://www.newsmill.se/artikel/2009/02/20/snart-omojligt-att-vara-jude-i-malmo



Det låter inte som bara kritik mot sionisterna det där.

2009-02-22 @ 19:48:22
Postat av: Nicklas Eriksson

Okej, så det är ett problem som löses av en... tennismatch!? Nej knappast. Liksom vi inom "vänstern" (fan vad jag HATAR det ordet!) måste ryta till åt de som vill gå med oss under en annan agenda måste kanske den församlingsledaren inse att han nog måste hålla rent till höger. Alla hans vänner är inte bra vänner, liksom alla våra "vänner" inte är det.



Rasism är ett helvetes problem som inte löses av att bara ena sidan tar avstånd.



Jag håller med dig i visst men inte är det en lögn att judar äger mycket media och arbetar mycket i media? Kan för övrigt inte se på vilket sätt det ens skulle vara illa, de allra största och värsta sionisterna är inte ens judiska. Ultraortodoxe Erik Svansbo är inte jude vad jag vet, utan bara en jättearg vit kille från Östergötland som verkar vara en misslyckad konstnär. Sist en sån kom fram gick det rejält åt helvete;)



Makthungern är det nog ungefär lika ställt med som hos andra folk?

2009-02-22 @ 20:14:14
Postat av: kristian svensson

Det är väl inte för inte som ni även kallas för brunvänstern! Judehatet har ni gemensamt med nazzarna det är därför ni inte går ihop i grund och botten samma ideologi, ni är båda socialister och ni hatar judar! :), det enda som skiljer er åt är klädsen!

2009-02-22 @ 21:35:39
Postat av: Kristoffer

Det må vara sant att många judar jobbar inom media, jag har inte en aning. Men därifrån till att mena att media kontrolleras av judar är stor skillnad. Dessutom har jag bara hört en enda tidningsägare hållas som ansvarig för tidningens skriverier.



Det stämmer att rasism är ett helvetes problem och att inte bara ena sidan kan ta avstånd. Men varför då inte ta avstånd från den rena antisemitismen? T.ex. den som finns hos jinge.se.

2009-02-22 @ 21:37:00
Postat av: Nicklas Eriksson

Kristoffer: för att det du kallar ren antisemitism inte kan hittas hos Jinge mer än möjligen i din fantasi.



Ja det är en stor skillnad att påstå det.

2009-02-22 @ 21:57:44
Postat av: livelev

Alla som inte är med oss är mot oss... eller nåt sånt. Den pro-israeliska bombhögern verkar ha fullt upp att hitta något som drar ögonen bort från verkligheten. Det här "brunvänster"-spåret är ett synnerligen osmakligt exempel på demagogi. Vad sionister inte verkar hajja är att de själva framstår som idioter när de driver den linjen.



Var och en som tagit någon aktiv del i den antirasistiska rörelsen i det här landet under de senaste sjuttio åren vet hur sanningen ser ut. Vänsterfolk är och har alltid varit klart överrepresenterade i den rörelsen. Däremot har de borgerliga sionisterna lyst med sin frånvaro.



Var fanns Erik Svansbo när man diskuterade amnesti för de gömda flyktingarna? När sågs Erik Svansbo senast ställa sig ivägen för en nynazistisk verksamhet ute på stan? När tog Erik Svansbo någonsin parti för t.ex. de thailändska knegarna på Birger Jarl mot den uppenbart rasistiska personalpolitiken som detta rederi företräder?



Sionisterna är varmt välkomna att delta i kampen mot rasism. Om de kan skriva under på principen om alla människors lika värde, och att etnicitet inte är en giltig grund för ett enda beslut, så ser jag gärna att de deltar. När de sedan har samlat på sig en tio, femton år som aktiva antirasister så får de gärna uttala sig som antirasister...



Tills dess...

2009-02-23 @ 08:12:51
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Nicklas Eriksson

Livelev, du kunde inte ha mer rätt än just där!



Sannolikheten är större att Erik Svansbo skulle gå med i den verksamheten iklädd folkdräkt med sin hardangerfela eller vad det nu är han gnider på under armen.

2009-02-23 @ 08:40:10
Postat av: Jimmy Windeskog

Niklas, du borde ju veta som varit med i samma ungdomsförbund som Achmed Rahmi. Man ser vilka vänner du väljer...

2009-02-23 @ 09:27:53
Postat av: Nicklas Eriksson

gäsp

2009-02-23 @ 10:10:44
Postat av: Jimmy Windeskog

Skall vi ta det som ett uttryck av stolthet för din åsiktskamrat?

2009-02-23 @ 12:20:50
Postat av: Kristina

Jag blir så förbannad av att bli kallad rasist, så jävla förbannad (är involverad i stoppa matchen). För om det är något jag inte är så är det rasist.



Rasistsnacket är befängd smutskastning, rent propagandaknep där man använder negativt laddade ord (rasist, hat, antisemit, judehatare, pöbel etc). För att slippa diskutera politiskt innehåll med sina motståndare upprepas bara dessa ord av borgarna för att bli någon slags mediasanning.

2009-02-23 @ 15:37:15
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, nu är ju inte Jimmy "borgare" i den bemärkelsen, mer än att hans parti skulle bilda koallition med dem om de kunde.



Jag har för länge sedan slutat bry mig om hans små insinuationer.



Jimmy; ta det som vad du vill.

2009-02-23 @ 15:39:40
Postat av: Per

Jimmy lille. Du är med i att parti(politisk soptipp är iofs en bättre benämning) som består av gamla stalinister, uteslutna sverigedemokrater, nazister mm som har det gemensamma att de är rasister och SD vill inte leka med dem. Så du ska kanske vara tyst.

2009-02-23 @ 16:15:14
Postat av: Robin

Jag gillar inte Israel och jag gillar inte sionism. Gör detta mig till en Jude hatare?

Om det gör mig till det blir jag förvånad.



Med det sättet att tänka måste jag isf ha hatat alla vita i Sydafrika efter som att jag inte tyckte om vad staten gjorde där och att jag inte gillar aparthaid.



Jag måste ha hatat alla tyskar också för det tyska staten gjorde under WW2 och att jag inte gillar naziter.



Själklart skulle jag hata alla ryssar också för vad staten gjorde under sovjet tiden och för att jag inte gillar Stalinism.



Och självklart skulle jag hata alla Amerikaner för vad staten gör där och för att det är kapitalismens mekka.

2009-02-23 @ 19:16:53
Postat av: Daniel

Tja, jag heter Daniel. Jag är kompis med en jude. Men det betyder inte att jag gillar sionism. Är jag rasist nu?



Samma jude som stått upp med mig mot rasistiska kräk.

2009-02-23 @ 21:08:45
Postat av: HellBoy

Det enda landet i världen där apartheid trivs och frodas.



Sverige.



Demokratiskt sinnade människor inhämtar polistillstånd för att hålla en manifestation i Malmö till stöd för demokrati och samförstånd. Manifestationen attackeras av en pöbel bestående av muslimska fanatiker och extremvänstern. Medan de skanderar ”Heil hitler” och död åt judarna attackerar pöbeln deltagarna med raketer, glasflaskor och stenar, och till slut beordrar polisen demokratianhängarna att fly, varpå den jublande pöbeln tar över deras anläggning och mötesplats.



Detta skedde för en månad sedan. För två veckor sedan var det en ny manifestation i Malmö. Samma demokratianhängare, de flesta judar, fick återigen tungt polisbeskydd för att kunna genomföra en manifestation till stöd för demokrati, samförstånd och fred. Samma resultat: skanderande ”Heil hitler” och död åt judarna går pöbeln bestående av muslimska fanatiker och extremvänstern till våldsam attack. Denna gång räcker inte raketer, glasflaskor och stenar, utan denna gång är det också slangbomber som kastas. Denna gång blir några av attackerarna arresterade av polisen.



För en vecka sedan beslutades att Davis Cupmatchen i Malmö mellan Israel och Sverige skulle spelas utan publik eftersom tillställningen hotades av muslimska fanatiker och extremvänster. I valet mellan att tillåta en tennismatch eller ge vika för hot, valde staden återigen att tillåta den antijudiska pöbeln betämma dagordningen. Judar ska inte tillåtas spela tennis i Sverige.



Och nu senast rapporteras om att ett israelisk taekwondolag förhindrades från att delta i Trelleborg Open med hänvisning till att de skulle attackeras av muslimska fanatiker och extremvänstern. Enligt EJC uppgav en högt uppsatt person i tävlingens organisation som inte vill framträda med namn på grund av hot mot hans personliga säkerhet: ”Tio tusen medlemmar ur en muslimsk organisation hotar med att ge sig på dem på grund av kriget i Gaza.”



Det är direkt samhällsfarligt när det som styr vad svenskar får och inte får göra bestäms av en våldsam pöbel som inte känner någon samhörighet med demokratiska umgängesformer. Detta är inte ett svenskt påfund – Sverige är ett demokratiskt land med en rik tradition i demokratins utövning.



Dessa begränsningar på samhällets demokratiska liv kommer utifrån, de är främmande för det svenska synsättet.



Men om Sverige allt mer tillåter att dagordningen bestäms av utomdemokratiska makter, då är landets fundament i gungning.



Det intressanta är att ingen av dessa samhällsomstörtande aktioner riktas mot något annat land än världens enda judiska land, Israel, och att ingen annan folkgrupp än judar utsätts för den här sortens förnedrande behandling. Inte svarta, inte kineser, inte homosexuella, inte människor som är tjocka/smala/långa/korta.



Bara judar.



Bara judar får inte lov att delta i sportevenemang.



Bara judar får inte lov att besöka Sverige för att tävla i tennis eller taekwondo.



Förra veckan meddelades från Förenade Arabemiratet att judiska tennisspelare från Israel inte fick visum för att delta i de världsberömda Barclays Dubai Championships tennisturneringarna.



Sverige har alltså redan sällat sig till de arabländer som tillämpar apartheid mot judar.



Och vare sig politiker eller medierna gör detta till punkt ett på dagordningen.



Det nya Sverige.



Blågult har bytts ut mot röd-brunt.



Det svenska umgängesspråket har blivit råare, totalt oigenkännligt för vanliga svenskar.



Och den svenska politiska dialogen har uteblivit.



Det nya Sverige. Försäljningsavtalet för landet håller på att skrivas på arabiska, och köpeavtalet kommer att under tecknas med vänsterhand.



Källa: Ilya Meyer



Detta är också ett sätt att se på saker som händer i det "nya Sverige", fast Nicke ser självklart utvecklingen med andra glasögon...



2009-02-23 @ 21:52:59
Postat av: Nicklas Eriksson

Ta inte i så att du spricker, HellBoy.



Har du träffat Ilya någon gång?

2009-02-23 @ 22:13:52
Postat av: HellBoy

Nej, och inte har jag träffat dig heller;)

Kommer till Götet om 12 dagar, jobbade inte du på SM tidigare?

2009-02-23 @ 22:21:27
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo, men det är ett och ett halvt år sedan. Bolaget tappade kontraktet efter 12 år.

2009-02-23 @ 22:47:47
Postat av: HellBoy

Har hört att de är rätt j-a (SM)att ha att göra med. Riktigt penningkåta och dryga. Har du intresse för film är det en mässa 7-8 mars som jag kan rekommendera. Lite skådisar och annat löst folk att umgås med.1,5 år sedan... Det var väl på gamla LO-blogg tiden, eller? Den bloggen blev ingen höjdare efter ditt avhopp.

Har du träffat Ilya förresten?

2009-02-23 @ 23:18:18
Postat av: livelev

Kul. Kommentarerna här bekräftar Nicklas blogginlägg. Det är bara borgare och smygnassar som pratar om judar. Kanske ett historiskt problem... att tänka i ras istället för ideologi.



Det lustiga är att det finns tio tusentals judar i Israel som opponerar sig mot den av Israel förda politiken. Är dessa också rasister och judehatare?



Jag ställer samma fråga till israelvännerna som jag gjort till alla andra - På vilket sätt har de 400 dödade arabiska barnen i Gaza utgjort något som helst militärt hot mot den israeliska befolkningen?

2009-02-24 @ 09:09:49
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Jimmy Windeskog

"Ja, nu är ju inte Jimmy "borgare" i den bemärkelsen, mer än att hans parti skulle bilda koallition med dem om de kunde. "



Mitt parti vill bland annat förstatliga både banskväsendet som försäkringsbolagen, det är knappast en politik som borgarna skulle acceptera i ett regeringssamarbete. Och då har var inte ens börjat med EU-frågan.

2009-02-24 @ 10:08:24
Postat av: Jimmy Windeskog

"Jimmy lille. Du är med i att parti(politisk soptipp är iofs en bättre benämning) som består av gamla stalinister, uteslutna sverigedemokrater, nazister mm som har det gemensamma att de är rasister och SD vill inte leka med dem. Så du ska kanske vara tyst."



Så kan man ju också se på sveriges demokratirörelse. Men det säger nog mer om dig än om mig, eller hur?

2009-02-24 @ 10:10:23
Postat av: Nicklas Eriksson

"det är knappast en politik som borgarna skulle acceptera i ett regeringssamarbete"



Vilka var det som förstatligade Carnegie i höstas..?

2009-02-24 @ 10:13:24
Postat av: Nicklas Eriksson

Beror nog på vem som är mässarrangör, det är olika för olika mässor.



Nej herregud, slutade blogga för LO för fyra år sedan.



Men jag håller med om att den bloggen gick ner sig ordentligt. Sist jag kollade låg de under plats 150 på Bloggtoppen. När jag och Nina skrev låg vi som bäst trea.

2009-02-24 @ 10:18:48
Postat av: Nicklas Eriksson

Åh, by the way, jag har inte träffat Ilya personligen, men en partikamrat har träffat honom. Ilya ville slänga ut honom från en fest på mosaiska församlingen som församlingsledaren bjudit in honom till eftersom han är stor vän av judisk kultur och av den judiska sfären här i stan.



Nå, Jimmy, vilka var det nu som förstatligade Carneigie..?

2009-02-24 @ 17:07:09
Postat av: Ville

Ja, det finns mycket agg mot judarna nu. En del smyger med det, men på www.patriot.nu är de nära nog vulgärt.

2009-02-24 @ 17:41:35
Postat av: Nicklas Eriksson

Där är väl allting vulgärt.

2009-02-24 @ 23:25:08
Postat av: Jimmy Windeskog

Jo det var ju givetvis borgarna, men det var ju av pragmatiska skäl, inte ideologiska. Eller hur?

2009-02-26 @ 13:02:21
Postat av: Per

Jimmy

Konservativa har alltid varit för en stark stat tidigare, det är ju sen nyliberalismen slog igenom som de svängt. Så nu ska du inte analysera för mycket.

2009-02-26 @ 17:08:16
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaha du. Ja det kan du ju tro om du vill. Som Per säger, de är i sin grund konservativa, och de har aldrig, likt stalinisterna, backat för en stark stat.



Ni är ju också konservativa och ni vill ju förstatliga ni med.

2009-02-26 @ 22:06:20
Postat av: livelev

Per - Nu har du nog fått det om bakfoten. Nyliberalismen har inneburit att högern numera gått ifrån insikten om att mesta lycka till alla skapas av en hyfsat jämn fördelning av resurserna.



Om man tittar på t.ex. USA, så ser man en utveckling mot ett friare näringsliv, men samtidigt en starkt ökad repression mot den egna befolkningen, och en starkt ökad aggression gentemot omvärlden. Staten har med andra ord blivit starkare gentemot den enskilde, men låter kapitalet röra sig som det vill.

Ett annat land som gör likadant är Kina.



Se bakom orden, och titta på resultaten istället. FRA-lagen, upprustningen av polisen och den ökade graden av fängelsestraff talar sitt tydliga språk. Nyliberalismen har aldrig handlat om den enskildes frihet, bara om fri handel med varor och människor.

2009-03-01 @ 11:39:12
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: Nicklas Eriksson

Fast jag tror att Per menar att de konservativa har måst svänga i sin retorik av pragmatiska skäl eftersom den nyliberala agendan åtminstone ger sken av att stå på människors sida, även om det inte krävs mycket till studier av den för att inse att det bara är en sak som betyder något; marknadens väl.



Och det kan vi aldrig acceptera.

2009-03-01 @ 12:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0