Hamas och Israel - släpp taget om Gilad Shalit!




Gilad Shalit - tonåring, pojke, soldat. Och berövad sina ungdomsår på grund av två idiotsekter.




Vad ser du när du ser bilden ovan? När jag tittar på den ser jag ett barn. En liten pojke, en åttiotalist som precis varit hos tandläkaren och fått tandställningen borttagen, som oroar sig över hur han någonsin ska träffa en tjej, hur det första sexet kommer att  vara, finnar, körkort och bil och en framtid som verkar oändlig.

Men bilden föreställer Gilad Shalit, och Gilad Shalit är soldat. En barnsoldat. Även om han väl formellt sett uppnått myndighetsåldern innan han blev ihälld i en uniform och ilurad att han gjorde lumpen för något riktigt bra. Han är född 1986 läste jag någonstans. Han har suttit fånge hos idioterna i Hamas i flera år nu, tack vare att han gick på myterna som sionisterna stoppar unga fulla med. Ingen vet hur han mår. Men man kan gissa. Ett barn i den situatuonen, fy fan. Stackars krake!

När jag gick på komvux i Göteborg hade jag en tjej i klassen som var (är) halvisraeliska med dubbelt medborgarskap. Hon fick inkallelseorder till israeliska armén. Två år skulle hon göra! Två jävla år! Hon var också arton, precis som stackaren på bilden. Hon gick raka vägen till konsulatet och bad dem riva hennes israeliska pass. Istället träffade hon en grymt go kille och skaffade två underbara ungar. Jobbade på en datafirma sist jag träffade henne. Låter betydligt bättre än Gilad Shalits öde. Men så hade hon heller inte fått sionismen i sig till frukostbordet.

Det är fel att Gilad Shalit sitter där han sitter. Den ene som har fel är Hamas som håller honom fängslad. Den andre som har fel är Israel som satte honom i fängsligt förvar.

Frige Gilad Shalit nu!!!

Kommentarer
Postat av: Rommedahl

Bra skrivet

2009-12-23 @ 11:40:11
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack Markus!

2009-12-23 @ 18:40:26
Postat av: Rommedahl

Marcus! Med C! =)

2009-12-24 @ 01:00:45
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaja, petimeter;)



God jul påre!

2009-12-24 @ 10:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0