Idioter på spårvagnsfärd!

Här i den vackra staden Göteborg har vi som alla vet spårvagnar i kollektivtrafik. Dessa lockar ibland begåvningsreserven bland stadens ungdomar (av manligt kön, need I say more?) att "surfa" längst bak på vagnarna. Det gick bra att göra på de gamla sextiotalsvagnarna som har ett rejält koppel längst bak.

Dock, de nya från Ansaldobreda har inget koppel utan är nästan lika släta som en sacco-säck. Finns med andra ord väldigt lite att hålla sig fast i på dem. Detta på ett fordon som snabbt kommer upp i sextio kilometer i timmen och kränger som fan i kurvan upp mot Olskroken och vidare mot Redberget! Däe flyger man av som en vante och slår antingen ihjäl sig mot asfalten eller blir överkörd.

När jag och min fru
var på väg hem från "kamphundens" agilitykurs i kväll så hoppade ett gäng ur sagda begåvningsreserv upp på vagnen vi åkte som just stannat vid Svingeln. Vi satt ju längst bak, och kameran var ju redo, så enjoy, här kommer ett gäng bilder på some of Gothenburg´s not so bright youngsters!





"Okaj gubbar, sisten upp e änna emo!"





"Ah skit gôbbfan har änna en kamera..."





"Aja, vi drar la denna gången, men passa dig nästa, gôbbe!"





"Grr.... mutter... nästa gång ska han allt få!"

Mitt tips till begåvningsreserven
, och speciellt den halvmetersflanen i svart måste bli (förutom att det är artigt att tacka när folk räddar en från att slå ihjäl sig): Om man vill verka gangsta, hård och kriminell så ger det ett jävligt taffligt intryck att kasta sugrör på folk man inte gillar...




Kommentarer
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjöman

Ha ha ha, sickna jävla töntar!



Jag sticker ut på en månad nu till måndag, det vet du va? Vi hörs! Ta det lugnt gubben! Jag drar med irländarna nästa gång!

2009-04-22 @ 21:07:11
Postat av: Rog

Shit, å skulle ngt hända så får väl Göteborgs stad stå som ansvariga. Inte ungarna eller deras föräldrar.

Men å andra sidan Jag var nog ganska cool jag med då jag var ung i Trollhättan. Vi "liftade" med bussarna på 45:an, med skateboard. Rent under att ingen av oss dog. Ung och dum, ligger en stor sanning i det

2009-04-23 @ 09:42:09
URL: http://blogghelvetet.
Postat av: Jonte

Vilka nötter det finns. Man upphör aldrig att förvånas.

2009-04-23 @ 10:40:16
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Skulle dom upp på taket eller något?

För det är ju ett enkelt sätt att skaffa ny frisyr på.

2009-04-23 @ 10:45:12
Postat av: Malin

Och själv har jag åkt pulka bakom bil som "ung och dum".



Synd att kroppen växer före huvudet, eftersom hjärnan uppenbarligen inte ens har vett att skydda det den sitter i.

2009-04-23 @ 12:11:24
Postat av: Nicklas Eriksson

Nja, de hade nog inte tänkt sig upp på taket riktigt. 600 v likström är inte att leka med.



Där jag växte upp fanns ingen kollektivtrafik, så vi fick roa oss med att byta cykel medan vi åkte nerför en backe. Men då utsatte vi i alla fall inte någon annan för risken att ha ihjäl oss.



Karl-Alfred: det gör vi mannen! Ha det och ta det lugnt med the greens nu, hear?

2009-04-23 @ 18:06:33
Postat av: Per

När jag körde vagn så hände det rätt ofta att jag rekommenderade koppelåkare och liknande Älvsborgsbron om de ville ta livet av sig.

2009-04-23 @ 23:40:38
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja där rycker det rätt bra också, samtidigt som chansen att bli överkörd samtidigt som man faller av än stor. Bra rekommendation;)



Borde funka rätt bra från Chalmers upp mot Wavrinskys med.

2009-04-24 @ 08:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0