Dagens länk och en nyhet!

Idag hittade jag en blogg som jag blev riktigt glad över att hitta! Den tillhör Jöran Fagerlund, Vänsterpartiet i Göteborg. Jöran är en skön kille, kom(mer) till kommunfullmäktige i elegant kostym och fedora medan en annan slafsade in i signalbyxor och stålhättor. Han är ett av mina stilmässiga ideal, även om jag aldrig skulle kunna ha kostym hela tiden.

Skriver riktigt bra gör han också! Besök rekommenderas!

Nyheten är att från och med idag börjar min gode vän Nicklas Thorén att skriva lite då och då för Arbetarperspektiv!

Nicklas och jag är i samma ålder ungefär, men han är råsynthare och ett allmänt popoffer, ha ha! Jag ska tvinga honom att låta bli en massa obskyra synthlänkar. Vi kommer oftast bra överens och delar i princip samma syn på politik. Hans arbete är dock rätt annorlunda än mitt, han plockar med saker på ett kontor någonstans i stan. Men han säljer ändå sin arbetskraft. Inte heller är han med i SP, jag tror inte ens att han röstar.

Men det ska jag också se till att han börjar med. Han får väl presentera sig när han känner för det. Welcome aboard, som Karl-Alfred skulle ha sagt!

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Hur få en förändring?



Den manliga stödpatrullen har förnedrats tillräckligt. Ständigt omge bimbon med sitt skyddande staket och hela tiden noggrant inpränta i henne exakt vad hon skall säga. Bara pys nu, ta timeout. Det där får du klara ut själv, lilla vän. Det är du som är partiledare.



För övrigt anser jag:



SVERIGE UT UR EU!

2009-04-12 @ 01:26:54
URL: http://nattljuset.blogspot.com/
Postat av: Jimmy Windeskog

Han verkade i Borlänge/Falun för Ung Vänster samtidigt som jag började bli organiserad aktiv i SD/SDU. Bråkmakare med noll respekt för yttrandefrihet, vilket han också blev dömd för.

2009-04-12 @ 14:57:29
Postat av: Nicklas Eriksson

Peter Ingestad, hur klarar du av att blanda så högt med så bottenlöst konstigt och lågt som du gör? Vad hade din kommentar med inlägget att göra egentligen?



Jimmy: dömd för noll respekt för yttrandefrihet?

2009-04-13 @ 12:25:30
Postat av: Jimmy Windeskog

Jag inte exakt vad titeln på dömen blev för Jörn, men det var ju i samband med att han och sina småligister försökte störa ett av våra torgmöten i Falun under SDU:s sommarlägret. "Ohörsamhet mot ordningsmakt" kanske?

Någonstans har jag kvar urklipp om det hela ur Falu-kuriren och Dalademokraten, men det dröjer nog innan jag letar så djupt i mitt arkiv efter en sådan detalj. Mötesstörare som mötesstörare helt enkelt.

2009-04-13 @ 22:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0