Vad sysslar Hugo Chavez med?

Jag undrar om en liten dos av känslan av hur det var att växa upp i atombombens skugga under det kalla kriget kan få åttio- och nittiotalisterna att gå lite mindre med näsan i vädret? De tror ju att världen är ett ostron och att allt är skapat endast för dem att gå ut och ta för sig av.

I alla fall funderar jag på vart vi är på väg någonstans när jag ser sånt här. Jag begriper så väl att Hugo Chavez inte har någon anledning att försöka hålla sig väl med en potentiell militär fiende (USA) men jag vet inte om det är så smart att knyta militära band med en pseudofascistisk stat som Ryssland heller.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Jo du har en poäng men detta är väl kanske mest för att reta gallfeber på amerikanerna (vi vet ju hur han är) sen behöver sydamerikanska länderna alla handelspartner det kan få och detta kan väl oxå vara ett sätt för Chavez att säkra landet och han kanske förväntar sig att ryssarna ska skydda dem mot ev attentat från USA. Aja vad vet jag men något sånt är de förmodligen men visst samarbete med ryssland känns inte allt för bra direkt, jag som ändå gillar Chavez

2008-09-11 @ 21:26:23
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Mmm, ja det är ju om USA börjar damma av sin gamla Latinamerikastrategi och börjar skicka ner CIA för att träna kuppmakare och delta i kupperna mot folkvalda regeringar. Jag tror dessutom knappast att USA skulle få för sig att anfalla Venezuela inom en överskådlig framtid. Inte ens de kan utkämpa krig på tre fronter utan att förlora.



Jag gillar också Hugo, men det här var inte smart.

2008-09-11 @ 23:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0