Grön favorit?

Och då menar jag inte favoritmiljöpartist. Nu har det varit rätt mycket Ebba Grön-snack ett tag. Såg att någon hade klistrat in texten till "Beväpna er " till den lille liberale årstavätten som gjorde om "800 grader" och som frågar sig varför inte "punken kan vara frihetlig". Den kan han ju försöka associera med någon form av liberalism om han gitter.

Men nu är saken den att jag är nyfiken. Sitter här och lyssnar på Ebba och försöker utkora en favoritlåt. Det är svårt. "We´re only in it for the drugs" har varit en tung favorit länge och jag gillar "Häng Gud" som fan. Det hade ju varit lite klyschigt att klämma till med "Staten&Kapitalet", även om den är väldigt bra. Dock sönderspelad på diverse obskyra fyllefester i forntiden...

Frågan är om inte "Det måste vara radion" är favoriten. Vilken är din favvo?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Beväpna er, flyktsoda, we're only in it for the drugs, stockholms pärlor är riktigt tunga.

2008-09-11 @ 21:02:54
Postat av: domljuger

på senare år har jag börjat digga flyktsoda, men mamma pappa barn och beväpna er ligger inte långt efter...

2008-09-11 @ 22:54:16
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja det är grymma låtar allesammans!

2008-09-11 @ 23:01:15
Postat av: livelev

Oj svårt... Fan för alla dessa val (hehe)



Va ska du bli, Tyst för fan, Sno från dom rika och Mord i mina tankar.



Utan inbördes ordning.

2008-09-12 @ 12:15:32
Postat av: Rommedahl

"We´re only in it for the drugs" såklart... liberal som jag är =p

2008-09-12 @ 12:42:54
Postat av: Nicklas Eriksson

Men Rommedahl, varför verkar så många liberaler gilla just den? Är det för att de sjunger om att de startade något eget?

2008-09-12 @ 13:01:33
Postat av: Gustav

Mental istid, Pervers politiker och Tyst för fan är väl också låtar som borde falla liberaler på läppen, iallafall de som är lite åt det libertarianska, överhetsföraktande slaget..? Bra låtar hur som.



Fast det här med musik och åsikter behöver ju inte alltid klaffa. Jag tycker att Totalvägra är en av Ebbas allra bästa fastän jag villigt gjorde mina 14 månader :P

2008-09-12 @ 16:08:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha, här kommer det igen, pekandet mot anarkismens och liberalismens skärningspunkter=)



Jag brukar reta mina svarta kompisar för det ibland, och har alltid lika kul åt när de kokar över.



Nä, musik har de konstigaste tilltal. En kompis berättade för ett par veckor sedan att han var inne i en butik i Frölunda. Denna förestods av en iranier, och det stod även två svarta afrikaner vid disken och pratade med honom. På stereon gick inget mindre än Screwdrivers första skiva. Kompisen frågade om de visste vad de lyssnade på.



"Ja, fan, det är schysst" blev svaret.

2008-09-12 @ 17:30:11
Postat av: Per

Politiskt sett så är ju Tyst för fan en klockren analys och Beväpna er lösningen, men Folk bits är en underskattad låt och en favorit.



Men jag undrar hur många år sedan nån av mina Ebba plattor snurrade, det finns ju så mycket annan punk som man hellre lyssnar på.

2008-09-13 @ 02:23:57
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha, självklart gör det! Svensk punk ö.h. var länge sedan jag lyssnade på på daglig basis. Ebba-orgien jag hade ikväll kom mer till av tristess än något annat. Sen har ju jag glidit in på amerikansk punkrock från östkusten av nån anledning (hmm, I wonder why?).



Men det är som med gamla datorspel; de gamla blir inte sämre, det är de nya som blir bättre (förhoppningsvis).



2008-09-13 @ 10:00:23
Postat av: Per

om du pratar om Hudson Falcons, Gc5, Limecell(fast politiskt är det nog åt fanders misstänker jag) så är jag definitivt med.

Fast svensk punkar många pärlor, Royal Stakeout som spelade på henkan i lördags tex, står inget jänkeband efter när det gäller punkrock.

2008-09-14 @ 22:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0