Pizza eller hund? Otäcka bilder!

Det finns ett slags varelser på denna jord, för vilka mitt förakt går väldigt, väldigt djupt.

Det är sådana stinkande kräk som tar sig rätten att ta en liten hund och genom att
misshandla och kränka den fysiskt och psykiskt, over and over again förvandlar
den till en dödsmaskin och låter dem slåss mot andra hundar, andra djur
eller bussar dem på människor.

Vi pratar företrädesvis om ättlingar till Bull and terrierhundar, Pitbull Terrier,
American Staffordshireterrier, Engelsk Bullterrier och den lilla vänliga
Staffordshire Bullterriern.

De gör det antingen för att tjäna pengar på det eller för att skaffa sig det de tror är
respekt, i ordets mest misstolkade betydelse.

Då jag är lycklig ägare till världens finaste Staffordshire Bullterrier och känner djupt för
rasen och alla andra bull and terrierhundar berör det här mig extra mycket,
både som kännande varelse och som hundägare eftersom vandrande
skithål som de här människorna tvingar mig att dagligen försvara min lilla hjulbenta gris
för folk som ifrågasätter henne och hennes existens.

Bilder som de nedanför skär mig rätt i hjärtat, och när/om jag någonsin engagerar mig
partipolitiskt igen så kommer min paradfråga att bli att införa strängare straff
för arrangörer av hundkamper, rätten att hindra dem från att någonsin äga
djur igen samt att återinföra hundskatt.

BIlderna:



Pitbulltik med ansikte läppar och öron bortslitna



Annan pitbull med ena frambenet bortrivet

Kommentarer
Postat av: Robin

FY FAN.

De jävlarna som gör detta mot djur borde hängas upp i knäskålarna där efter blästras skinnrena och sedan låta ett gäng hundar och katter pissa på dom.

Vad har dessa hundar gjort för att vara tvungna att utstå detta.

Att bli misshandlade på detta vis?

Svaret är enkelt, det är jävligt "manligt" att pyssla med detta.

Det som är skrämmande i det hela är att det finns folk och politiker som på något sätt tror att hundarna tycker att detta är kul och att de gör detta frivilligt.

Till er som tror det, GÖR EN HJÄRNRÖNTGEN och hoppas att de hittar nått.

Det är bara killar med jävligt små kukar som kan tänka sig att skada djur på detta sätt och tjejer som får ett grattis av läkaren när de har lyckats att få en hjärnskakning.

Jag skulle vilja införa offentligt spöstraff för sådana jävlar som skadar de som inte kan försvara sig, detta gälar även för de som skadar gamla och barn.

2008-10-21 @ 19:46:44
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja fy fan, det är så äcklande att det inte är sant.



De tjänar pengar på det, och många ser inte djur som värda något eftersom den heliga pissiga katolska kyrkan påstår att de inte har några själar heller. VIDRIGT!

2008-10-21 @ 20:51:58
Postat av: Hank

Å inte är (heliga pissiga) Islam bättre med sin syn på hundar. En del muslimer/araber går stora omvägar eller tittar med avsmak på min Jack Russel tik. Man undrar ju hur fan sådana människor är skapta, oder?

De som huvudsakligen skaffar kamphundar verkar ha den som ett tufft attribut eller tom. som ett presumtivt vapen. Självklart är detta inga bra hundägare ras oavsett.

2008-10-21 @ 22:38:49
Postat av: Johannes

Ja, det är verkligen äcklande utan dess like!

2008-10-21 @ 22:45:03
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Både jag, Robin och flera tusen människor till i Sverige har "kamphundar" och är sanslöst bra hundägare. Det man måste speca ut när man pratar "kamphundar" är vad hunden används till. Det finns ingen aggressivitet naturligt i en bull and terrierhund mot människor, den måste skapas. Andra djur kan kan givetvis, precis som med alla hundar, få se upp med.



Om hunden används/ska användas till kamp är det en kamphund oavsett om det är en jävla fjärilshund med tofs på huvudet.



Min staffe har aldrig ens visat tänderna. Morra tror jag inte hon vet vad det är, hon har aldrig ens hört en annan hund morra, är mörkrädd och sover på antingen min eller frugans arm på natten. Inte kamphund oavsett vad hennes förfäder användes till.



Jag vet att islam, precis osm katolicismen lär ut en sjuk syn på djur, men precis som mycket annat har synen på just hundar, i Mellanöstern, uppstått av nödvändighet; många hundar bär på rabies där, att undvika dem är av nöden. I Thailand finns det flockar med vilda hundar som kan ta barn och skadar turister varje år. Men det är inget skäl att skada och döda dem för nöjes skull.

2008-10-21 @ 23:14:55
Postat av: Malin

Men vad faan är det för fel på folk?

Usch, jag mår illa nu.



Robin hör av dig om du behöver hjälp med blästringen.

2008-10-22 @ 08:14:12
Postat av: Britt

Först får man intrycket att du gillar hundar. Det förtas dock av ditt uttryck "djävla Fjärilshundar".

För egen del har jag schäfrar men älskar alla hundar oavsett ras och beteende. Vad jag däremot ogillar är människor som, på grund av okunskap eller ren elakhet, förstör sina djur. Det finns visserligen individer bland alla raser som av födsel har "dålig" mentalitet men även där är det vi människor som har ställt till det med ogenomtänkt (eller felinriktad) avel. Detta gäller, tyvärr, även Amstaff samt korsningar med dessa. Även om de inte säljs, eller köps, med tanke på kamp så finns det i generna. Att de kan vara ypperliga sällskapshundar har jag sett många exempel på men vissa individer är "mördarmaskiner" när det gäller andra hundar, vilket de är avlade för att vara. Som tur är så finns det numera seriösa uppfödare som ser mer till de "goda" egenskaperna och planerar sin avel därefter.

Jag hoppas att det är en feltolkning när jag uppfattar det som att du endast gillar individer inom din egen krets.

2008-10-22 @ 12:34:27
Postat av: Nicklas Eriksson

"Jävla fjärilshundar!" Hoppas du kan sova i natt efter att ha hört ett sånt HEMSKT uttryck!



Såna där små råttor däremot begriper jag varför folk skaffar - en tant i parken mitt emot har haft staff hela sitt liv, men orkar inte med dem nu eftersom de är för starka för henne - dock utan någon som helst önskan att någonsin äga en själv.



Vill jag ha en hamster köper jag en sån istället.



Nej du gör ingen total feltolkning. Jag tycker verkligen inte om människor med borgerliga åsikter till exempel (även om en eller två har lyckats med konststycket att utgöra ett undantag). Därmed inte sagt att jag vill förvägra dem deras mänskliga rättigheter. Vart vill du komma med den frågan egentligen? Vad förlorar du på om jag tycker om/inte tycker om folk utanför min krets?

2008-10-22 @ 13:36:20
Postat av: Britt

Med "krets" avsåg jag naturligtvis din hund samt andra av de raser du kunde acceptera. Det var väl hundar inlägget handlade om?



Nej, jag får inte svårt att sova p.g.a. ett dumt uttryck. Jag förlorar inte ett dugg på vad du tycker. De flesta människor fastnar för en viss ras men det behöver väl inte betyda att alla andra är hunddjävlar eller råttor.



Vad min kommentar i huvudsak handlade om var ditt påstående att epitetet "kamphundar" enbart syftar till vad hunden används till, vilket inte stämmer. Dessa hundar är speciellt framavlade för detta ändamål sen generationer tillbaka och egenskaper försvinner inte av att man inte använder dem till det de är avsedda för. Det krävs att man avlar på enbart individer med låga drifter i många generationer och ändå kan vissa egenskaper åter dyka upp hos vissa individer. Det du påstår kan få oinsatta att tro att det inte innebär några som helst problem med att skaffa den typen av hund och det gynnar inte rasen. Alla kanske inte är lika bra som du på att hantera sin hund. Även du har väl stött på människor som hunden är ute och går med?

2008-10-22 @ 22:05:42
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag fattar inte vad du menar med acceptera, det är bara det. Hundar jag gillar ser jag till att umgås med, jag gillar oftast deras ägare också. Hundar jag inte gillar rör jag mig inte med.



Jag tycker inte om såna där små bjäfsande tofsmesar som sliter vilt i kopplet och är totalt jävla ouppfostrade men kommer undan med det för att de är "så söta".



Det gör det visst, det är den nuvarande definitionen. Om du inte kan leva med det är det ditt problem. Ättlingar till hundar som förr användes för hundkamp benämns som just det och inget annat om de inte har slagits i hundkamper. Kanske dags att läsa något som publicerades efter 1994 och Bonniers Hundbok?



Ja det har jag. Men sällan eller aldrig renrasiga bull and terrierhundar utan blandraser. De uppfördare som finns i alla fall av Staffordshire är så seriösa att det nästan var lögn i helvete att få köpa en. Det tog oss ett och ett halvt år av letande, diskuterande, rännande på utställningar, kennlar, staffeträffar och MyDog innan vi hade gjort oss såpass kända som seriösa spekulanter att någon ville sälja.



Den som inte fattar att en muskelhund inte är lika lätt som en labbe eller golden ska inte ha hund alls.

2008-10-22 @ 22:32:29
Postat av: Britt

"Jag tycker inte om såna där små bjäfsande tofsmesar som sliter vilt i kopplet och är totalt jävla ouppfostrade men kommer undan med det för att de är "så söta".

Är det hundarnas fel?





"Ättlingar till hundar som förr användes för hundkamp benämns som just det och inget annat om de inte har slagits i hundkamper."



Det är ju just detta jag talar om. Det handlar inte om ifall de kallas för kamphundar eller inte. De har fortfarande samma arvsanlag. Din ras har genom avel en helt annan potential än t.ex. en Papillon. Jag tror att det vore svårt att göra "kamphund" av en sådan. Jag är inte förtjust i benämningen kamphund om en viss ras men detta var något som myntades under den s.k. kamphundsdebatten.





"Det finns ingen aggressivitet naturligt i en bull and terrierhund mot människor, den måste skapas. Andra djur kan kan givetvis, precis som med alla hundar, få se upp med.



Ingen har påstått att de av naturen, skulle vara aggressiva mot människor. Det är ju inte det de har avlats mot.



"Den som inte fattar att en muskelhund inte är lika lätt som en labbe eller golden ska inte ha hund alls"



Det är ju det jag menar. Alla fattar inte det och därför ska man inte sticka under stol med att hundar av dessa raser har en kapacitet som många andra raser inte har. Det kan bespara både uppfödare, köpare och hund en massa problem. Jag är själv uppfödare och vet hur svårt det kan vara att bedöma en presumtiv valpköpare. Jag är personligen ganska förtjust i just Amstaff och har haft en hel del på mina kurser och även på mentalbeskrivningar. Jag har alltså träffat både hund och ägare och kunnat göra mig en ganska klar bild av orsaken till att rasen, bland vissa människor, fått ett oförtjänt dåligt rykte. En dålig förare kan förstöra den bästa hund. Jag tycker inte illa om en besvärlig hund. Jag tycker synd om den.

2008-10-23 @ 01:26:33
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, och en helt annan potential än en stövare. Eller en tax. Eller en tollare.



Vart vill du komma?



Nej, och därför är det väl utmärkt att uppfödare är extremt selektiva? Det är i princip aldrig som en renrasig bull and terrierhund ställer till problem, det är ju nästan alltid blandraser.

2008-10-23 @ 17:43:37
Postat av: LP

Nicklas Eriksson, är du rasist eller?



"Det är i princip aldrig som en renrasig bull and terrierhund ställer till problem, det är ju nästan alltid blandraser."

2008-10-24 @ 19:56:42
Postat av: Nicklas Eriksson

Javisst är jag det.

2008-10-24 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0