Blondinbellas familj utreds av soc - äntligen!

Där ser man. Inte ens överklassbellas familj kommer undan.

Säkert inte bara jag som har anmält hennes olagliga spritkonsumtion. Vilken nesa för hennes "drivne" far som vissa tycker är en förebild för att han utnyttjar sin omyndiga dotter för att dra in feta pengar. Jävla cyberhallick.

Det roliga är att flanarna (både Bella och hennes pucko till morsa) inte ens fattar att de är en dysfunktionell familj och att ungen far illa. Typiskt överklassbeteende att bli förbannade över att lagen visst gällde dem också. Slår vad om att de inte ens begriper att i alla fall jag anmält dem inte för att göra dem illa utan för att barn inte ska dricka alkohol. Hennes mors kommentar tyder på att hon i alla fall inte är en lämplig förälder, för en sådan SKA lägga sig i sin omyndiga dotters alkoholkonsumtion.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Ja tänk om folk hade fått bestämma över sina liv själva. Hur hade det GÅTT! fasa

2008-10-07 @ 19:11:57
URL: http://www.gryningsrad.se
Postat av: Rommedahl

Haha.Soc utreder någon som skall fylla 18 om några veckor. Heja Sverige!

2008-10-07 @ 19:27:07
Postat av: Sigge

Jag tycker att ni som kommenterat blogginlägget har missat poängen. Det är inte lämpligt att dricka alkohol förrän man är myndig, även då finns restriktioner tils man fyller 20 år. Vårt problem i Sverige är inte att ungdomar börja dricka för sent, utan att alkoholdebuten sker allt tidigare. Mycket dumt sker under alkoholruset, givetvis även av myndiga personer, men kan man bespara de unga frå detta så är mycket vunnet. Det är i första hand hennes föräldrar som ska anklagas.

Själv är jag långt ifrån nykterist, men kan ändå se de skador som alkoholen orsakar, inte minst bland tonåringar.

2008-10-07 @ 19:55:50
Postat av: Nicklas Eriksson

Jadu Mikael, tänk vilket paradis vi hade haft då fetironi



Jadu Rommedahl. Tänk att även i Sverige ska lagen följas. Sicken tragedi. Jag hörde dig på radio för ett tag sen förresten. Trodde du skulle våga ta i hårdare mot Anders Borg!

2008-10-07 @ 20:06:45
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Rommedahl

Soc lever som alla andra allmänna inrättningar med begränsade resurser så det gäller att prioritera. Att lägga tid på en snart 18-årig persons dryckesvanor är ju väldigt oekonomiskt. Lägg de resurserna på något barn som får stryk av sina föräldrar eller liknande.



Hehe. Jag replikerade ju faktiskt med att jag inte var nöjd med svaret och han gav mig ju inget bra svar på varför ett höjt fribelopp skulle kosta pengar.

2008-10-07 @ 20:28:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Det resonemanget är som de som anser att det är viktigare att "lägga tiden på annat än att kontrollera trafiken". Men om det inte gjordes skulle det ju bli anarki.



Blondinbella är ju själva sinnesbilden för omognad, inte en chans att hon "kan hantera sitt drickande".

2008-10-07 @ 21:16:16
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Rommedahl

Jag tycker att det jag skrev mer kan liknas vid att man skall ägna resurser att "kontrollera" de som kör 80 på 50 väg istället för de som kör 114 på 110 sträckor.

2008-10-07 @ 22:41:48
Postat av: Nicklas Eriksson

Okej, det kan man tycka. Men faktum är att lagen ska gälla alla i det här landet. Nu är jag ju positivt överraskad över att något hände, även om de ovana soctanterna på Norrmalm säkert fick läsa på innan de ringde hem till af Gyllenkulting och påtalade den yngsta i stians drickande i för tidig ålder.

2008-10-08 @ 05:53:57
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Roger

De har väl lagt ner sin utredning. Hon klarar skolan var motiveringen, och familjen fanns inte i några belasningsregister. Helt rätt att anmäla. Hon har en äckligt stark påverkan på kids.Kidsen kring mig använder hennes som ursäkt när de har sin pubertalfyllor. Kan hon, kan vi, och nu pratar jag om 14 åringar. Världen är sjuk....

2008-10-08 @ 10:53:14
URL: http://www.flumdrutt.se
Postat av: Malin

Finns väl många med alkoholproblem som klarar både skola och jobb...ett tag.

2008-10-08 @ 16:01:35
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja Roger, det är den. På allvar.



Malin, det stämmer precis det.

2008-10-08 @ 16:46:59
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Erik

Den svenska avundsamheten at work through the offentlig sektor! Det är häftigt att betala skatt till detta..

2008-10-12 @ 02:20:50
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej det kan jag verkligen inte hålla med om att det är. Hade helst sluppit att leva i en värld där barn kan tillåtas dricka alkohol på grundval av sin "kändisstatus". Hur kan du tycka att det är bra???

2008-10-12 @ 16:21:31
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0