Dagens idioti!

Vi svenskar som skäller på att de i USA tror mer på bibelns fantasifyllda skapelseteori än på den vetenskapliga evolutionsläran kanske inte ska gasta så högt då dessa lättlurade stackars människor inte verkar vara någon bristresurs i Sverige heller.

Jag besökte min gamla favorittidning Värmlands Folkblads hemsida och fick en smärre chock. Det fick jag iofs redan när denna eminenta tidning av någon anledning beslöt sig för att ta in kräken bröderna Schulman som skribenter. För er som inte vet vilka dessa två riksclowner är så är de två stureplansdrägg som lyckats bli kända på inga andra meriter alls än att vara så jävla elaka mot folk som möjligt.

Anyway, det var ett sidospår. Jag möttes av en grotesk enkät, "Dagens fråga" där  frågan "Hur kom människan till världen" ställs.  1270 personer har svarat, och av dessa är det 71 fucking jävla procent som svarat "Genom skapelse"!!!!!!

Det här är ju inte riktigt klokt, det är så sjukt att det bara snurrar för mig! Är siffrorna representativa för alla värmlänningar blir det ju tio gånger värre!

Skolministern, vi behöver en antiskapelseberättelsekampanj i skolorna pronto!!! Jamen, det är ju rena löjan, vuxna människor som tror på en 2000-årig (som yngst!) sagobok! Sluta nu, jag får ont i skallen av att tänka på det!

Nu måste jag lägga ner, för jag mår dåligt på riktigt av det här.



Kommentarer
Postat av: Johan

Det var förvånande att 71 procent trodde att människan kom till "genom skapelse". Procentandelen borde rimligen vara mycket högre. Tvistefrågan torde väl snarare röra vem eller vad som ligger bakom skapelsen -- evolutionen, gud, en kombination av de två eller något annat.

2008-03-04 @ 17:19:55
URL: http://www.poetiskrattvisa.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaha. Men så var inte frågan ställd utan väldigt tydligt.

2008-03-04 @ 17:47:22
Postat av: Freden

En hoppas gravt att folk bara svarade för att jävlas.

2008-03-04 @ 22:31:57
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, Freden, det är den livlinan man får ta till.

2008-03-05 @ 07:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0